Hideo Kojima jobber med nytt spill?

Scary Paladin

Ukjent herremann
#1
Selv om Metal Gear Solid 4 er det siste spillet i Metal Gear serien, kan det se ut til at Hideo Kojima vil fortsette å lage spill:

Speaking with Japan's Nikkei BP website, Konami president Fumiaki Tanaka revealed that Kojima is working on the concept for a new game outside of the Metal Gear universe. Pressed further on this mystery title, or possibly titles, Tanaka said that he couldn't reveal anything at this point and that a formal announcement won't be coming this year. Instead, we can probably look forward to hearing something after Kojima has written the new title's scenario, which won't happen until after MGS4 has been released and Metal Gear Online has been given a major push.

In other Metal Gear Solid 4 news, Tanaka revealed to the site that Konami expects sales to be similar to past titles. While the sales focus is on the European and North American markets, the company is aiming for sales of one million in Japan alone. Nikkei pointed out to Tanaka that the PS3 hardware has yet to hit the two million mark in Japan, to which Tanaka noted that many users are waiting for MGS4 to buy a PS3. He also feels that because a number of major PS3 titles from other companies will be released before MGS4, the system's userbase total will rise.

Outside of Metal Gear, Tanaka shared a few insights into Konami's development plans as a whole. The company will be releasing remakes of more classic titles and tapping into more classic franchises in the future. Although Tanaka wouldn't get into specifics, he did suggest that download services like Wii Ware could play a role in this effort.

Tanaka made mention of all the major platforms in his discussion with Nikkei, but one in particular got praise: the PS3. In previous interviews, Tanaka has shared his opinion that Sony's online platform for the PS3 fits well with Konami. That stance hasn't changed, he said, noting that the open nature of Sony's online platform, in contrast to the regulations placed on the Wii and Xbox 360 online systems, gives Konami a lot of freedom.

What Konami will do with that freedom is up in the air right now, though. With Metal Gear Online, set to be bundled with Metal Gear Solid 4, Tanaka admitted that the company is still in the trial stages regarding a business model.
Kilde: IGN
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#2
Sony og Konami. :kos:

At Kojima skal fortsette å lage spill er vel en selvfølge, han er vel redd for å bli kverket av rabiate fans om han lar være. Jeg gleder meg uansett, karen har vist seg å være mer enn kompetent også med spill som ligger langt fra Metal Gear-formelen.
 
#4
Det var da aldri noen tvil om at han skulle lage flere spill, bare ikke MGS?
 
#6
Håper på noe bedre enn nok en oppfølger av Zone of the Enders.
Det spillet kjøpte jeg bare kun for Metal Gear Solid 2 demoen som følgte med
(som selvsagt ikke fungerte) Litt av en deal gitt.
 
#7
Zone of the Enders var et bra spill - men du må vel helst like sjangeren.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#8
Enig. Zone of the Enders var kult. Jeg kjøpte det også på grunn av MGS2-demoen, men ble positivt overaska over ZoE. Spillte aldri oppfølgeren, men...
 

Lodin

Der Waaaah
#9
ZoE var rimlig røv. Altfor kort og Leo er uten tvil og jeg sier dette av hele mitt hjerte den verste protagonisten i noe spill noensinne. ZoE 2 derimot er destilert awesome på disk.
En 3 har forøvrig vært ryktet om lenge, men jeg tviler på at Kojima vil ha noe med den å gjøre. Han var ihvertfall bare producer på de to forrige.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
En god venn av meg kjøpte Zone of the Enders fordi han syntes det så spennende ut. Jeg testa det i ti minutter, syntes det var kjett, og spurte hvordan det var videre. "Vel, jeg spilte gjennom begynnelsen av spillet, og syntes det var passe kjedelig. Så skjedde det noe som fikk meg til å tenke alright, nå begynner selve spillet her. Men det gjorde det ikke, for like etterpå kom rulleteksten." Har aldri tenkt på å spille det mer etter den beskrivelsen, egentlig.
 
#13
Enig. Zone of the Enders var kult. Jeg kjøpte det også på grunn av MGS2-demoen, men ble positivt overaska over ZoE. Spillte aldri oppfølgeren, men...
Som deg prøvde jeg heller aldri oppfølgeren. Det første gav ikke mersmak, til tross for at jeg fullførte spillet. Men det var vel i ren frustrasjon over at MGS2 disken min ikke fungerte.
Endte opp med å fullføre demoen på Spiderman i Stavanger :laugh:

ZoE var altså ikke for meg. Håper på noe nytt denne gang fra Kojima, helst bittelitt mindre japansk denne gang.
 

Lodin

Der Waaaah
#14
En god venn av meg kjøpte Zone of the Enders fordi han syntes det så spennende ut. Jeg testa det i ti minutter, syntes det var kjett, og spurte hvordan det var videre. "Vel, jeg spilte gjennom begynnelsen av spillet, og syntes det var passe kjedelig. Så skjedde det noe som fikk meg til å tenke alright, nå begynner selve spillet her. Men det gjorde det ikke, for like etterpå kom rulleteksten." Har aldri tenkt på å spille det mer etter den beskrivelsen, egentlig.
Og oppfølgern tar mer eller mindre over der 1 slutter og er sikkert fire ganger så lang. Det er en gruvearbeider som heter Dingo som tar over mechaen og han har slett ingen kvaler mot å drepe hundretusenvis av motstandere. Instant win for å si det sånn.