Hironobu Sakagushi

#1
Jah

Som vi alle veit har den godese Hironobu Sakagushi forlatt Square og startet et eget firma som heter "Mistwalker"

Under ledelse av Mistwalker skal han nå utvikle spill til Xbox 360 (spitt spitt spitt curse curse curse)

Man kan vel si han "tok en 360" og forlot square. HAHAHHAHA, man im funny.

Anyway

dette er "tydlighvis" ikke no permanente greier, og han er kun leid in av Microsoft til å utvikle disse RPG spillene til deres konsol.

Dette etterlater spørsmålet, er Sakagushi en Quisling???? har han stukket Square i ryggen? Har han etterlagt oss i stikken?

Vi snakker tross alt om faren til Final Fantasy og Square.
Mannen bak det hele.

Sjefen

Kongen

Fattern

The real BIGG BOSS

kan han virkelig ha gjort noe så uhørt som å forlate Square for godt???
Og dratt en "Quisling"

Hva syntes dere om hele greia?


PS " i will always love you Nobi" :D
 
#2
Du er fryktelig flink til å forhåndsdømme her, Ironfist.
Noen spesiell grunn til at du ikke liker Xbox 360, bortsett fra det faktumet at det ikke kommer så fryktelig mange japan-o-rama spill til den?

Greit nok, mannen lagde en av historiens mest elskede spillserie, men er det ikke slik at spillet har tapt seg noe fryktelig i det siste?
Enkelte sier nieren, mens andre sier syveren.
Vil du virkelig at denne mannen du dyrker som en gud skal fortsette å lage mer makkverk under FF-navnet? X og X-2 har jo ikke akkurat kult-status heller...
Vidkun Quisling var en landsforæder, mens Hironobu Sakagushi forlot et firma for å fortsette karrieren i et annet. Jeg ser ikke helt det grove alvoret i denne sammenligningen.
Personlig så syns jeg det er interessant gjort av han å forlate Square, siden det gir ham mer kunstnerisk frihet.
Square vil for det meste alltid forbindes med FF, så hvis han hadde fortsatt med å lage diverse spill for Square - hvor enkelte av de faktisk kunne ha blitt en suksess - så vil det mest sannsynlig dukke opp noen spørsmål.
Hva med FF? Hvorfor lager de heller ikke et nytt FF? Hvorfor fokuserer de på andre spill enn FF? osv...
Under Mistwalker-navnet har den godeste Hironobu Sakagushi mer frihet for å lage de spillene han har lyst til, uten å måtte leve under FF-navnet like mye som han mest sannsynlig hadde gjort hvis han hadde fortsatt i Square.
 
#3
PUNKT 1:


Veit du hva ordet "forhåndsdømme" betyr Frenzy?

Let me refresh you: lynleksjon i orden "forhåndsdømme"


--- Å gjøre opp en mening om noe før man kjenner til det.

Jeg har spillt flere spill på Xbox 360.
Jeg har testet den fleste "hardware og software" som finnes til Xbox 360
Jeg har sett strøm adaptoren dens ( ouch)

Og jeg har kommet frem til at jeg syntes Xbox 360 SUGER......

Dette er min personlige mening.


PUNKT 2:

Sitat Frenzy: "Greit nok, mannen lagde en av historiens mest elskede spillserie"

................. "greit nok"............................................................................

"men er det ikke slik at spillet har tapt seg noe fryktelig i det siste?"

..............................................................................................?

I wont dignify this with an answer.



PUNKT 3:

Sitat Frenzy "Vil du virkelig at denne mannen du dyrker som en gud skal fortsette å lage mer makkverk under FF-navnet?"

Svar: Ja



Sitat Frenzy "Noen spesiell grunn til at du ikke liker Xbox 360, bortsett fra det faktumet at det ikke kommer så fryktelig mange japan-o-rama spill til den?"

Svar: Nei



Sitat Frenzy: "men er det ikke slik at spillet har tapt seg noe fryktelig i det siste?"

Svar: Nei




Sitat frenzy: "FF X og X-2 har jo ikke akkurat kult-status heller..."

Svar: I wont dignify this with an answer.





Sitat Frenzy: "Vidkun Quisling var en landsforæder"

Svar: Ja






Sitat: frenzy: " Hironobu Sakagushi forlot et firma for å fortsette karrieren i et annet."

Svar: Sitat: Ironfist: "Som vi alle veit har den godese Hironobu Sakagushi forlatt Square og startet et eget firma som heter "Mistwalker"

Takk for at du konstaterte det Frenzy, hold på å glemme det...............




Sitat frenzy: " Hvorfor lager de heller ikke et nytt FF?"

Svar: I wont dignify this with an answer



Sitat Frenzy: "er jeg en idiot"

Svar: Ja


PUNKT 4:

Sitat Frenzy "Under Mistwalker-navnet har den godeste Hironobu Sakagushi mer frihet for å lage de spillene han har lyst til, uten å måtte leve under FF-navnet like mye som han mest sannsynlig hadde gjort hvis han hadde fortsatt i Square."

Svar: HAN VAR SJEFEN I SQUARE. CEO. EM. SM. BOSS. BIG BOSS. han kunne ha laget et spill som het "my poh" Han resignerte for andre grunner.

Sitat Frenzy "uten å måtte leve under FF-navnet"

Svar: ... .... .... ..... .... .... DONK DONK.... HINT HINT..... "creator of ff" ... ... .. HINT HINT....



PUNKT 5:

Frenzy har en stort problem.


Punkt 6:

Frenzy har et meget stort problem.



PS:
Frenzy skremmer meg -.-
 
#4
Jeg synes ikke det er så rart at han, etter så lang tid med FF-spillene, kanskje har lyst på litt forandring.

IronFist: Du sier du vil han skal lage makkverk? Så du synes det er helt fantastiske spill så lenge de heter Final Fantasy? Hva med de gamle spillene? Det var vel fordi de var såpass bra at du likte dem så godt? Og da synes du det er helt flott at det kommer flere spill, uavhengig av kvalitet?

Nei nei, la nå mannen få prøve seg på andre ting. Det er jo ingenting i veien for at han får til et knallspill hos Mistwalker :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
ja.......
























bra.............!







........-?emne



















































































































































enig











































































































HEST!
 
#6
Utifra det jeg vet er det ikke garantert at Squeenix kommer til å slippe resten av sine spill, bortsett fra FF12,
til en Sony-konsoll.De forlot jo Nintendo en gang i tiden, og de kan forsåvidt forlate Sony pga.
Cell-prosessoren om den viser seg for komplisert, tidkrevende eller hva det måtte være å lage spill til.
Og som Frenzy allerede har sagt, det skader vel ikke at han bruker sitt gudommelige geni på å kanskje
lage noe nytt og interessant.

Jeg tror Blue Dragon, et av spillene til Mistwalker, kan bli moro. Det virker hvertfall som
om de prøver på nye ting og et nytt kampsystem, om jeg husker riktig.

Og enda en ting, jeg tror det er en grunn til at han forlot Squeenix, og jeg tviler sterkt på at det var fordi
han ville "forråde" de. Hvor mange spill har han lagd for Square? Ti, om ikke mer?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#7
Såvidt jeg forstod stakk Sakaguchi og flere av Square-gutta til Mistwalker fordi de var lei av å bli behandlet som annenrangs borgere av Enix, som nå eier selskapet deres. Enix har business sense, de er fullt klar over at FFVII er det mest populære FF-spillet, og kommisjonerte Square-teamet til å produsere kjipe oppfølgere for easy cash.

Sikkert ikke akkurat utfordrende eller spennende arbeid for selskapet som tidligere var regnet som et av de mest innovative og beste i Japan. Rapporter forteller også at store krangler innad i selskapet førte til at FFXIIs regissør fikk sammenbrudd, og produksjonen ble utsatt med flere måneder.
 
#8
Kan ikke du (Ironfist) ta å stikke med disse idiotiske meningene dine om idiotiske ting, og heller henge litt mer på FF-Japanese-Geeks-Unlimited-4-real-forumet, eller noe? Du oser jo bare av dummskap.

Legger en stor greie i at et geni forlater en fallen storhet, der tydeligvis dagen hans bestod i å krangle med idiotiske executives som bare vil tjene mer penger på gamle storheter. Forhåndsdømme? you betcha. Du har jo ca. lite innsyn i ca. alt som finnes av ca. alt her i verden. Så du kan jo bare ta disse ca. teite formuleringene dine og ca. teite oppsettet av innlegg og bare ca. skyte deg selv med en ca. stor negerkuk-skyter. Ca.

Og sammenligningen med Quisling er ... vel. "I won't dignify that with an answer".

Japan suxxx!!!!
 
#9
Syntes dette høres ut som gode nyheter. Kanskje vi får se noen bra spill av personen som lagde to av mine favorittspill, uten at det er et kommersielt produkt kun laget for å tjene penger. Gleder meg til å se hva de kan få til.

Jeg er uenig med deg, Ironfist, og syntes begge innleggene dine er tversigjennom tåpelige.
 

Kilik

Lokal moderator
#10
Jeg tror dette er til det bedre. Blue Dragon (Xbox 360) kan bli virkelig bra hvis MS gir dem nok tid. Hironobu Sakaguchi, Akira Toriyama og Nobuo Uematsu er endelig sammen om et spill igjen. At det siste spillet de tre jobbet sammen på var Chrono Trigger sier vel det meste om potensialet her...
 
#11
Sitat: frenzy: " Hironobu Sakagushi forlot et firma for å fortsette karrieren i et annet."

Svar: Sitat: Ironfist: "Som vi alle veit har den godese Hironobu Sakagushi forlatt Square og startet et eget firma som heter "Mistwalker"

Takk for at du konstaterte det Frenzy, hold på å glemme det...............
[/b]
Hvorfor trekker du denne setningen ut av kontekst, slik at den får en helt annen betydning, for så å slenge dritt mot ham for noe han ikke fortjener dritt for? Er du så jævlig dum at du misforstod den setningen? Du tok ikke poenget i den lett forståelige formuleringen Frenzy klarte å lire fra seg?

Vær så snill ...
 
#12
Ironfist: Jeg begynner å skjønne hvorfor du kan snart kan skilte med tittelen 'Spillegals andre største bråkmaker 2005'.
En ting er å diskutere fornuftig, men å gå til personangrep bare fordi jeg motargumenterer deg på en ganske så saklig måte blir bare patetisk.
Du er tre år eldre enn meg. Oppfør deg deretter, mann!
Jeg er faktisk litt fristet til å gi deg en ny anmerkning som du kan legge til de tre du har fått tidligere, men min kjære mor har lært meg at mangel på mannerer hos fremmede er ikke noe som man skal se ned på eller gjøre narr av, så derfor slipper du unna for denne gang.
For alt det vi vet så kan det hende du kommer fra en fremmed kultur der shitslenging og nedverdigelse er tegn på affeksjon?

Min oppfatning av denne såkalte "tragedien" at Hironobu Sakagushi forlot Square, er han faktisk har muligheten til å starte en ny epoke under Mistwalker navnet, og de spillene han produserer der kan være med å på spre asiatiske spill på et større marked, bl.a. i USA.
I stedet for å tviholde på det gamle, så kan det være litt lurere å være åpen for det nye, for en vet aldri om det nye kan bli bedre enn det gamle. Eller hva?

Som andre nevnte så er det ganske åpenbart at Squareenix ikke opererer på samme måte som Square gjorde før. Melking av gamle FF-tittler er et ganske godt eksempel. Tørr jeg nevne det fantastike FFVII-snowboard mobilspillet? :rulleøyne:
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#13
Man kan vel si han "tok en 360" og forlot square. HAHAHHAHA, man im funny.
[/b]
Hvis han tar en 360 kommer han tilbake til utgangspunktet. Han må ha tatt en 180 for å komme vekk... <_<

Men on topic: Som Kilik sa tror jeg også at dette er for det bedre. De tre folka samla er jo et genialt team, med tanke på hva de har lagd før. Jeg tror at vi kommer til å få se noen veldig gode spill komme fra denne kanten :)
 
#14
IronFist: Du sier du vil han skal lage makkverk? Så du synes det er helt fantastiske spill så lenge de heter Final Fantasy? Hva med de gamle spillene? Det var vel fordi de var såpass bra at du likte dem så godt? Og da synes du det er helt flott at det kommer flere spill, uavhengig av kvalitet?

[/b]
Ja

jeg er fristet til å gi deg en annmerkning
[/b]
Du har ingen som helst grunnlag til å gi meg noe som helst.

jeg startet en helt ordinær topic, og du begynner å kalle meg fordomsfull osv.

Denne topicen ble laget for å få deres mening på spranget til Sakagushi. Ikke hvorvidt jeg er fordomsfull eller ei. eller noe som helst annet om meg.

Så skjerp deg du.

Drittunge
 
#15
Iron fist er liksom

Sjefen

Kongen

Fattern

The real BIGG BOSS



Jeg fatter ikke at du gidder å lage emner, det blir bare tull uansett..
 
#16
Take a chill pill, Ironfist. Frenzy sa faktisk hvorfor han ikke ville gi deg anmerkning. Herlig at du bare tar noen ord og kommenterer dem. Se her:

Ja Du har noe som helst. jeg startet å kalle meg fordomsfull.

jeg er Drittunge
[/b]
Se der! Er det ikke koselig når jeg misforstår deg akkurat slik jeg vil? Jeg bare tok meg friheten til å sitere akkurat de ordene jeg ville sitere.
 
#17
Du har ingen som helst grunnlag til å gi meg noe som helst.

jeg startet en helt ordinær topic, og du begynner å kalle meg fordomsfull osv.

Denne topicen ble laget for å få deres mening på spranget til Sakagushi. Ikke hvorvidt jeg er fordomsfull eller ei. eller noe som helst annet om meg.

Så skjerp deg du.

Drittunge
[/b]
Du tar feil

Personangrep og generelt ufin oppførsel som du så fint presterte å utføre da du svarte på innlegget mitt på en fryktelig usaklig og nedverdigende måte er mer enn godt nok grunnlag for å utdele anmerkninger her på forumet, så jeg tenker det heller er DU som bør skjerpe deg.
 
#18
Jeg er ikke gammel nok til å drikke øl. eller ta meg en røyk. eller kjøre bil.
Jeg er ikke gammel nok til å spille på pengeautomat.
[/b]

Ta å finn veien helt fra asker og til oslo, så kan jeg vise deg hvem som er drittungen her.

Barn tilhører ikke et voksent forum......
 
#19
<div class='quotemain'>
Jeg er ikke gammel nok til å drikke øl. eller ta meg en røyk. eller kjøre bil.
Jeg er ikke gammel nok til å spille på pengeautomat.
[/b]

Ta å finn veien helt fra asker og til oslo, så kan jeg vise deg hvem som er drittungen her.

Barn tilhører ikke et voksent forum......
[/b][/quote]
Kan du ikke slutte å oppføre deg som en seksåring da?
 
#20
[/quote]
Du tar feil

Personangrep og generelt ufin oppførsel som du så fint presterte å utføre da du svarte på innlegget mitt på en fryktelig usaklig og nedverdigende måte er mer enn godt nok grunnlag for å utdele anmerkninger her på forumet, så jeg tenker det heller er DU som bør skjerpe deg.
[/quote]


OMG

Du begynnte med å kalle meg fordomsfull ut av det blå. Det er trakasering av meg. Og etter dette trakaserte du min mening, som om den var "feil" på noen måte.

Tror du at du som "moderator" kan endre meningen til de her på forumet......

Du kan gi deg selv en annmerkning dust. Du som startet et "personangrep" mot meg.

Du har ingen integritet på dette forumet, kun en moderator tittel, som du ikke klarer å bære.

Ikke svar på mine innlegg lenger.

TAPER