[Multi] Hva bør Notch gjøre med penga sine nå?

Lodin

Der Waaaah
#1
Minecraft og Mojang er solgt til Microsoft. Hva de gjør med det videre er usikkert, men om MC2 er eksklusivt til 360, Bone og Winphone og annonseres under neste E3 blir ikke jeg den mest overaska iguanaen i sekken.
Det som er mer spennende å lure på er hva Notch nå gjør? Han er uten tvil verdens rikeste spillutvikler. Han er i en situasjon som andre folk, selv de største legendene i industrien bare kan drømme om.
I praksis kan han mekke hvilket som helst spill ved å bare kaste nok penger på det og det kommer aldri til å være no økonomisk problem for ham.
En av grunnene stakkaren oppga for at han trakk sei og solgte skiten var at han ikke orka presset med å styre Minecraft lenger, selv etter at han hadde gitt alt arbeidet til de to andre som også har trekki sei. Det jeg lurer på er om å ikke sitte på 2,5 grillioner dollars ikke er enda mer stressende? Så hva bør han gjøre?

Vel han bør trekke seg fra nettet. En av grunnene til at han ble så stressa var at han prøvde å svare folk på Twitter og annet og det nytter ikke. Start en ny personlighet og vær anonym annet enn på lukka nettverk. Aldri i verden om folk slutter å mase på fyren nå.
Han bør være filantrop og start noen veldedige organisasjoner. Og ikke følge Bill Gates for han har starta en del som er dritt. Og MS har nylig bare gitt 9 millioner til å bekjempe Ebola, gi mer enn det. Utrydd Ebola for faen.
Så bør han såklart kontakte Tim Schafer og endelig få på Nauts 2. Så bør han snakke med Disney og kaste nok spenn på dem til de går med på Day of the Tentacle 2. Og et nytt X-Wing, men et skikkelig et som er flysimmete.
Det siste jeg syns trengs er et indie-fond. Det finnes noen andre sånne, men dette kunne finansiert AAA-spill. Tenk så fett det hadde vært med Depression Quest 3D. Jeg vil ihvertfall uironisk spille det.

Om han så har gjort alt dette har han nesten ikke brukt noen av spenna sine. Hva faen ellers kan han bruke dem på?
 
#2
Akkurat hva faen han vil.
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Ihvertfall har jeg mer respekt for fyren etter dette. Mange kaller ham sell out, men jeg ville kun sett på det sånn om han ble værende i firmaet. Bedre å ta spenna å løpe enn sånn som Millionbucks og de to fra Bioware som ble værende i årevis til stagnasjonen og bullshitet totalt hadde endra det de starta opp.
Jo også hevder MS at de skal tjene inn utgiftene på kjøpet innen juli neste år. Det skal ganske godt gjøres siden Mojang i fjor "kun" hadde en inntekt på 300 millioner. :v
 

Jante

privileged CIS shitlord
#7
Snart får du kjøpe-DLC, månedsavgift og Minecraft-matbokser i butikken skal du se.
 
#8
Psj, det er egen Minecraft-avdeleing på Toys'R'Us, så dei kapitaliserer allerede på den måten. Det plager meg på ingen måte, eg har full respekt for f.eks. Rovio som lager bra og variert merch/spin-off produkter til Angry Birds og ivaretar merkenavnet på best mulig måte.

Kva Nothc gjer er ein ting, men eg er spent på kva dei vil gjere med Minecraft fremover. Kanskje MMO? Second Life-spinoff med permanente bygninger og begrenset antall blokker? Kjøpe tilgang til områder? Evt fuck alt det der og fullskala RPG?
 

Novastrum

Feminist-elitist
#9
Jo også hevder MS at de skal tjene inn utgiftene på kjøpet innen juli neste år. Det skal ganske godt gjøres siden Mojang i fjor "kun" hadde en inntekt på 300 millioner. :v
Stussa på det selv, men inntjeningen de snakker om å oppnå er sammenlignet med "inntjeningen" de ville hatt hvis pengene hadde stått på bok i samme periode og tjent renter.
 

Lodin

Der Waaaah
#10
Jeh, regner med det. Faktum er at selv når 360 gjorde det som best gikk spillavdelinga til MS med konstant tap. Måten de klarte å vise positive tall var å rulle de sammen med spenna de tjener på patenter til Android. Ironisk at MS tjener sinnsyke summer på salg av Android-dingser samtidig som de desperat prøver å selge egne telefoner og nettbrett ingen vil ha.