Hva er verdens offiselle spille turnering?

#2
Jeg tror det spørs på type spill. Nå er jeg ikke sikker, men CPL kjøres i gang i statene etterhvert. Har en kamerat som er med.
 
#3
Du kan kanskje kalle World Cyber Games for den offisielle verdensturneringa pga det var den første store turneringa som tok helt av. Det ble starta i Sør-Korea, med alle de gærne StarCraft-folka. Men nå er det minst 3 forskjellige "VM", om du vil kalle det det. World Cyber Games (WCG), E-sports World Cup (ESWC) og Cyberathlete Professional League (CPL). Andre store turneringer er bla QuakeCon, men jeg tror de baserer seg mer på markedsføring av ID-spill, enn å lage et offisielt spill-VM.

Jeg tror CPL prøver å oppnå statusen som den offisielle vm-turneringa med sin World Tour som starter i januar. Her skal de prøve å lansere Painkiller (med ny expansion som kommer snart) som et offisielt VM-spill. Spillmoduset blir 1vs1, og det er snakk om FETE pengepremier, $1.000.000 for å være eksakt (fordelt på alle da, ikke i førstepremie ;P). Det er kvalikk i 10 land, deriblandt Sverige (i juni) og England. Finalen spilles i USA, rundt juletider om jeg ikke tar feil.

For de som er interessert i å gå "pro", er det faktisk ikke komplett umulig å vinne litt spenn i denne konkurransen. Med en 8.plass i kvalikken stikker du faktisk av med 10.000kr. Hvis en tar første plassen (som skal litt til...:p), ender man opp med 1.000.000kr. Men uansett om en vinner eller taper, så tror jeg opplevelsen av å være på et slikt arrangement er fet nok i seg selv. Så det er bare å begynne å spella ;P
 
#4
Er det ikke 2 millioner som er fordelt på alle premiene i WCG.
Problemet med CPL for oss blir jo at det ikke er kvalikk i Norge.
Norges beste Counter-Strike klan Xlnz kom jo WCG.
Da må jo vi iallefall dra til sverige eller kanskje være med i en Svensk klan.
 
#5
Norges beste klan Xlnz?

altså, har du røyka bananer?
 
#6
Vet du hva Norges beste klan er da???
SK er verdens beste klan, iallefall mest vunnede på turneringer.
 
M

Mako

Gjest
#7
Nortern star er vel i alle fall en av norges beste klaner, kansje norges beste.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#9
Huff, alt det CS snakket :p BF skulle ha vært med der, og ikke CS hehe. Men BF er sikkert med i noen av de mesterskapene de også da ;)
 
#12
Norther* er ikke akkurat på toppen nei.

Norges beste klan var vel eol, men somsagt, så er de ikke lengere.

Nå vil jeg vel si at NOA kanskje er et av de beste lagene i Norge for tiden
 
M

Mako

Gjest
#13
Du mene at NOA er en norsk klan. Det er bare 3 norske der og resten er fra USA og Canada.
 
#14
* 4 norske.
Naikon, Element, Xeqtr og Knoxville. Knoxville sluttet å spille, men er med i ledelsen.

De beste klanene i Norge spiller i elitedivisjonen i Norwegian e-Sports League.
Lagene som stiller er som følgende:

Cadre of Gamers
Clan eXcellence
Crisis
Death Before Dishonor
ethnic
Evil Masterz Of Pain
Incredible Teamaction
Matrix Warriors
Northern Star
Pottisvarri

De jeg har markert tror jeg har en god sjanse til å vinne. Heia n* siden de er fra Stavanger! :p
 
#15
Opprinnelig skrevet av SNOFTE@06.11.2004, 20.25
Bf er for stort mye lettere med cs enkelt og greit.
131024​
Mm.. Bare å kjøpe en av de forbannade semi-sniperne så eier man hardt uansett hvor lite man har spilt før..