Hva faen?! S.T.A.L.K.E.R: Call of Pripyat

#1
Som svoren Shadow of the Chernobyl-fan med PC som ikke drar Clear Sky så godt at jeg gidder å spille, så kom dette som et megasjokk.
Allerede vært ute et par måneder i Øst-Europa og slår hylla her til lands 5. Februar.

Dette er en direkte oppfølger til Shadow of Chernoby og en megaforandring i S.T.A.L.K.E.R-formelen er det nok ikke.
Forventer mye bugs og stemning fra helvete <3


Ikke hørt en dritt om dette før jeg sjekka en releaseliste nå nettopp. D:

Fant for øvrig ikke en tråd om det da jeg prøvde å søke her.
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Clear Sky var bajs, men dette skal vistnok eie. Mer som orginalen bare med blowouts og soveposer, altså det fansen har ønsket hele tiden.
 
#3
Var det så dårlig? Har rimelig bra PC, men måtte kjøre ned så jævlig på grafikken at jeg ikke gadd å spille.
Hva kjørte du spillet på?
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Kjørte spillet på Max og det var forsåvidt hakket penere enn orginalen. Problemet var derimot selve utformelsen. Jeg vil at Stalker skal være meg alene i ødemarken med noen få andre gærninger og en helvetes masse anomalies og mutanter, ikke Counter Strike mellom en masse gjenger. Selve konseptet med at man allierer seg med en gruppe og hjelper dem er forsåvidt artig, men det var omtrent hele fokuset i CS og det er bajs.
 
#5
Ser den. Kom aldri så langt at jeg måtte begynne å samarbeide med folk. Av ren nysgjerrighet lurer jeg på hva slags PC du har?
 
#7
Noen som har det, ja.
Så nettopp traileren og det så helt vilt bra ut. Får vel holde meg til SotC enn så lenge :(
KOS DEG LODIN

edit:
Call of Pripyat features DirectX 11 graphics, including GPU tesselation. Regions and maps feature photo realistic scenes of the region it is made to represent. There is also extensive support for older versions of DirectX, meaning that Call of Pripyat is also compatible with DirectX 8, 9, 10 and 10.1.

At de folka der har klart å lage noe som kan kjøres på DX8 tviler jeg på. :p
Men kanskje det blir noe greier likevel. \o/
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Fett, endelig får jeg testa DX11-kortet mitt.

Men ja, Stilker står høyt i kurs her i gården også, men jeg droppa Clear Sky litt i protest mot at bare russerne fikk den megafete Collector's Edition-pakka og litt fordi omtalene ikke akkurat var strålende. Men detta skal jeg nok ha. RPS' residente Stilker-fan gir så langt begge tomlene opp, så jeg har trua.

Edit: Her har dere hands-on fra RPS.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
5870 heter det vel etter hva jeg husker. Det er et kosekort uansett, kjører det meste med alt på maks unntatt ArmA2 av en eller annen grunn.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#11
Fordi ArmA2 er laget i god gammel østeuropeisk tradisjon der spillet er awesome og ambisjonene enorme, mens det tekniske svikter litt. We still love 'em!
 
#12
Ble frista til å ta fram SoC igjen nå. Den siste patchen kan man laste ned fra hjemmesida, så den er forsåvidt grei, men er det noen mods jeg burde laste ned?
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#13
kjapt spørsmål: kan man fortsatt rulle rundt på bøgda i Ukraina i en Niva?
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#14
Fuck de jævla bilmoddene, kjører jo bare inn i anomalies hele tida og blir slengt til helvete utenfor kartet.
 
#15
Ble frista til å ta fram SoC igjen nå. Den siste patchen kan man laste ned fra hjemmesida, så den er forsåvidt grei, men er det noen mods jeg burde laste ned?
Oblivion Lost er visstnok heftige greier. Sugen på å fyre opp SoC igjen selv og prøve den moden.
 

Lodin

Der Waaaah
#16
OL eier, men er utdatert. Det nye og hippe er L.U.R.K. De har tatt det beste fra OL og slengt inn andre modder og fiksa på litt shizz.
Egentlig hypp på å legge inn SoC igjen sjæl, men det er så kort tid til CoP så...
 
#17
Skal faen meg være mann hvis du tør å spille et nytt Stalker-spill rett ut av boksen. De har vel hatt en stund på seg til å patche opp nå dog.
Fikk ikke noe mindre lyst til å spille SoC igjen etter å ha sett det der. Er det soveposer med?
Håper at jeg får dundra det her på maks i hvert fall. Men hvis de har henta mye fra Clear Sky er det liten sjanse for det.
 

Lodin

Der Waaaah
#18
Ræguu~! Er det bare meg eller eksisterer ikke dette på Steam? Ikke si vi må ut å handle fysisk utgave på fredag?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20
Sånn, da var Call of Pripyat: Modern Stalker 2 i hus. 250 spenn på Gampestopp, slett ikke ille. Får håpe spillet ikke skuffer nå da.