Det var ingenting som imponerte meg i år. Grafikken på X360 og PS3 var selvsagt nydelig den, teknisk sett. Men jeg har til gode å se noe som virket artisktisk spennende på Next-gen. Grafikken så som forventet ut, Unreal engine 3 så ikke
mye bedre ut i år enn i fjor. Det er jo også grunn til å bekymre seg for hvordan mindre firmaer kommer til å klare seg med de økte utviklingskostnadene. Av neste generasjons spill er det bare
Oblivion og Condemned som frister her i gården. Eller, MGS4 må jo bli bra, men så ikke nok til å bolde det, gitt.
Selv om det ikke var mye som imponerte, var det mye som gledet meg. DS har nå en veldig god line-up mot høsten, og disse spillene kan ikke sies å komme for tidlig akkurat.
New Super Mario Bros, Mario Kart, Metroid Prime Hunters, Trace Memory (aka. Another Code), Advanced Wars, Age of Empires, Trauma Center, Nanostray, Animal Crossing, Phoenix Wright: Ace Attorney osv. osv. Alle disse fikk god/veldig god respons, og så vidt jeg vet kommer de fleste mot høsten.
Ellers så
Geist på Gamecube ut til å endelig bli slik jeg forestilte meg det for to år siden, da det først ble vist.
Battalion Wars så også ut til å bli nais enøff.
Yoot Saito's Odama var vel spillet som overasket meg mest i år. Det så grisefett ut. Akkurat så merkelig som jeg vil at Nintendo skal gjøre spillene sine.
Okami kan ikke la være å nevnes. Det ser sånn passe fantastisk ut.
Hvert eneste Burnout-spill hittil har vært langt bedre enn det forige og som stor fan av serien siden starten må jo selvsagt
Burnout: Revenge nevnes. Gleder meg. Criterion har bevist at de er veldig gode med PS2 hardwaret nå, så det blir spennende å se hva de får til med
Black.
Zelda: Twilight Princess. Nøff sedd.
Killer 7, ditto.
Jeh, da var det på tide å nevne
skuffelsene:
Intet Shenmue III, har gitt opp alt håp nuh.

Intet Duke Nukem Forever.
Intet Zelda-spill på DS.
Ingen PAL-dato for Psychonauts.
Første og sistenevnte svir aller mest.
Edit: Stemte Zelda av ren fanboyisme.