Hva imponerte deg mest under E3 messa?

Hva ble du mest imponert over?

• Playstation 3

Stemmer: 0 0,0%
  • Xbox 360

• Nintendo Revolution

• GameBoy Advance Micro

• Killzone 2 (PS3)

• The Legend of Zelda: Twilight Princess (GC)

• Perfect Dark Zero (X360)

• Nytt Super Mario Bros. (DS)

• F.E.A.R. (PC)

• Ninety-Nine Nights (X360)

• At Duke Nukem Forever ikke ble vist ;)

• Annet spill

• Annen begivenhet

• Totalt antall stemmer
    0
Så hva imponerte dere mest i år da? Hva har dere allerede bestilt på nettet? Hva fikk dere til å sikle?

Jeg ble mest imponert av PlayStation 3. Var enormt å se alle de spillene til konsollen, med den grafikken. Selv om mesteparten var prerendret eller ikke var realtime.
Ble overrasket over designet på konsollen også. På en positiv måte vel å merke.
Ser frem til å få høre mer om PlayStation 3 og de framtidige spillene til den.

Går det an å forhåndsbestille PS3 over nettet? I såfall, hva ligger prisen på?

Tror nok ikke du kan forhåndsbestille PS3 enda. Dessuten vil nok fortollingsgebyr og moms gjør det til en heller kostbar afære (for å si det mildt)

Opprinnelig skrevet av GombaC@21.05.2005, 21.10
Tror nok ikke du kan forhåndsbestille PS3 enda. Dessuten vil nok fortollingsgebyr og moms gjør det til en heller kostbar afære (for å si det mildt)
224308​
Jaja... Hadde nok ikke forhåndsbestilt den på nettet uansett.
Tror jeg venter en stund med å kjøpe den sånn at prisen kan synke litt. Gjorde det med PS2. Da ga jeg kun 2500kr for den på El-Kjøp.

Jeg har en svakhet for Metal Gear relaterte nyheter, så MGS4 traileren hvor vi fikk vite at Kojima skulle regissere allikevel, gjorde det for meg. Og etter det leste jeg om MGS3: Subsistence som ville ha masse ekstra og MG1 og 2! Noe jeg har drømt om lenge. Utrolige nyheter for meg. Vet ikke om dette kan kalles å bli imponert, men uansett.

Foruten om det så var det nok Playstation 3 som imponerte meg mest, hvis vi ser bort i fra designet selvsagt. <_<

Det var ingenting som imponerte meg i år. Grafikken på X360 og PS3 var selvsagt nydelig den, teknisk sett. Men jeg har til gode å se noe som virket artisktisk spennende på Next-gen. Grafikken så som forventet ut, Unreal engine 3 så ikke mye bedre ut i år enn i fjor. Det er jo også grunn til å bekymre seg for hvordan mindre firmaer kommer til å klare seg med de økte utviklingskostnadene. Av neste generasjons spill er det bare Oblivion og Condemned som frister her i gården. Eller, MGS4 må jo bli bra, men så ikke nok til å bolde det, gitt.

Selv om det ikke var mye som imponerte, var det mye som gledet meg. DS har nå en veldig god line-up mot høsten, og disse spillene kan ikke sies å komme for tidlig akkurat. New Super Mario Bros, Mario Kart, Metroid Prime Hunters, Trace Memory (aka. Another Code), Advanced Wars, Age of Empires, Trauma Center, Nanostray, Animal Crossing, Phoenix Wright: Ace Attorney osv. osv. Alle disse fikk god/veldig god respons, og så vidt jeg vet kommer de fleste mot høsten.

Ellers så Geist på Gamecube ut til å endelig bli slik jeg forestilte meg det for to år siden, da det først ble vist. Battalion Wars så også ut til å bli nais enøff. Yoot Saito's Odama var vel spillet som overasket meg mest i år. Det så grisefett ut. Akkurat så merkelig som jeg vil at Nintendo skal gjøre spillene sine. Okami kan ikke la være å nevnes. Det ser sånn passe fantastisk ut.

Hvert eneste Burnout-spill hittil har vært langt bedre enn det forige og som stor fan av serien siden starten må jo selvsagt Burnout: Revenge nevnes. Gleder meg. Criterion har bevist at de er veldig gode med PS2 hardwaret nå, så det blir spennende å se hva de får til med Black.

Zelda: Twilight Princess. Nøff sedd.
Killer 7, ditto.

Jeh, da var det på tide å nevne skuffelsene:
Intet Shenmue III, har gitt opp alt håp nuh. :(
Intet Duke Nukem Forever.
Intet Zelda-spill på DS.
Ingen PAL-dato for Psychonauts.

Første og sistenevnte svir aller mest.

Edit: Stemte Zelda av ren fanboyisme.

Jeg valgte Nytt Super Mario, mest fordi jeg i den siste tiden ikke har interessert meg stort for de nyere spillene Jeg håper at det kan blande gamle godsaker med innovasjon, og at det vil gi meg spillegleden tilbake. For øyeblikket begrenser lista over spill jeg faktisk vil ha meg til Nintedogs. :(

Og Killer 7, selvfølgelig. Håpet lenge leve!

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Opprinnelig skrevet av znaak+21.05.2005, 21.14-->
<!--QuoteBegin-GombaC
@21.05.2005, 21.10
224308​
Jaja... Hadde nok ikke forhåndsbestilt den på nettet uansett.
Tror jeg venter en stund med å kjøpe den sånn at prisen kan synke litt. Gjorde det med PS2. Da ga jeg kun 2500kr for den på El-Kjøp.
224313​
[/b]
Selvsagt kan du forhåndsbestille. :tommelopp:
(Vel, ikke riktig enda)

Ellers må jeg vel si at det var det lille vi fikk vite om Revolution som, tja, jeg vet ikke om imponerende er det rette ordet, men det var i hvertfall det jeg ble mest oppglødd/glad over. PS3 /360 var liksom helt som forventet.

Jeg er enig med Morbo. Det var ikke en dritt som direkte imponerte meg i år. Mye bra ble vist frem, men ingen ting var bedre enn forventet. Dessuten ble jeg heller ikke tatt på senga med overraskelser i år, noe som er en skarp kontrast til fjoråret da det nye Zelda ble annonsert.

Zelda: Twilight Princess ser veldig bra ut, men det imponerte ikke. Det samme gjelder Okami. Har sett litt til spillet før, og det ser enormt bra ut. Kanskje det spillet jeg ser aller mest frem til. Allikevel klarer det ikke å imponere meg, ettersom jeg har store forventninger til det. Ellers er det mange DS-spill som ser veldig bra ut, men ingen imponerer stort, nettopp fordi de treffer mine forventninger, verken mer eller mindre.

Så har vi PS3, Xbox 360 og Revolution. Når det gjelder PS3 og Xbox 360, er grafikken flott på begge plattformene. Allikevel imponerer de ikke meg. Grafikken er den klart mest naturlige utviklingen nye konsoller fører med seg. Grafikken ble i grunnen akkurat som forventet, og da jeg i tillegg ikke ser mange interessante spill til verken PS3 eller Xbox 360, er det lite hjelp i at grafikken er god. Revolutin imponerte ikke på andre måter enn at den har et veldig sexy design. Ellers ble det frigitt lite info om den, og dermed er det ikke så mye å bli imponert over.

Jeg vil ikke si at E3 2005 var skuffende, men heller ikke så bra som E3 2004.

Jeg klør i fingrene etter å stemme på noe, så da ble det Playstation 3. Det var den konsollen som viste mest imponerende grafikk, og det er i det minste noe.

Jeg ble mest imponert over New Super Mario Bros. (DS). Har alltid hatt lyst på et nytt Mario-spill i 2D, og dette ser fantastisk ut. Det at det er co-op i spillet gjør det også ekstra interessant.

Ellers ble jeg utrolig imponert over Age of Empires III (PC). Hadde sett bilder fra det før E3, og grafikken imponerte stort. «In motion» ser det bare enda bedre ut. Ser veldig fram til dette fordi Age of Empires II er et av mine favoritt-spill.

Perfect Dark Zero (XBox 360) imponerte ikke utifra bilder, men utifra informasjon og tilbakemelding fra folk som har spilt det, virker det meget bra.

Super Mario Strikers (GC) var også et spill som imponerte. Det så utrolig moro ut, og utifra tilbakemelding fra folk som har prøvd det, er det veldig moro også. Og siden jeg liker både fotball og Mario, så blir nok dette å finne i samlingen min.

Metroid Prime Hunters ble jeg også meget imponert over. Artig at man kan være andre enn bare Samus i multiplayer.

The Legend of Zelda: Twilight Princess imponerte på noen punkter, men jeg var litt skuffa over mangel på voice-acting (selv om det ikke kom som en bombe). Likevel ser det moro ut å ri på hest mens man angriper fiender, samt det at man forvandles til en ulv.

PlayStation 3 virket imponerende grafisk, og de kommende spillene (Metal Gear Solid 4, Next GTA, Tekken 6, Devil May Cry 4 etc.) viser at konsollen blir verdt å eie, men det som ble vist var ikke spesielt imponerende, for det var mest pre-rendret. Konsollen i seg selv ser forresten stygg ut, og det samme kan sies om kontrollen. Håper kontrollen er bedre enn det den ser ut til å være.

XBox 360 imponerte meg langt mer enn PS3, og vi fikk sett langt mer av spillene. Konsollen i seg selv har et fint design, og kontrollen virker god. Det at den lanseres i år med bl.a. Perfect Dark Zero er jeg også glad for.

Nintendo Revolution har et nydelig design, og en hygglig overraskelse at man kan laste ned NES, SNES- og N64-spill til den. Jeg ble glad for å høre at den lanseres med et nytt Super Smash Bros. som er online, og at nye titler som et nytt Metroid, Mario- og Zelda-spill er under utvikling ... og senere ble det bekreftet at et nytt Animal Crossing er på vei til Revolution. Men det var skuffende at vi ikke fikk vite hva som gjør Revolution så spesiell.

GameBoy Micro var en hygglig overraskelse.

Jeg synes, i likhet med dere andre, at det var et ganske skuffende E3, egentlig. Det var ikke så veldig mye nytt som ble sluppet. PS3 var som forventet, fortsettelser av franchise-seriene og bedre grafikk og kraftigere prosessor. Det samme med Xbox 360. Jeg hadde jo håpet på at Nintendo skulle åpne snakketøyet litt, men det skjedde jo ikke, så Nintendo var vel de som skuffet mest.

På spillsiden var det artig med et nytt Super Mario Bros som side scroller med co-op muligheter. Muligheter for en FFVII remake så spennende ut. Tech demoen imponerte i så fall meg. Okami med sin innovative grafiske stil som så vanvittig pent ut. Lost Odyssey og Blue Dragon ser spennende ut på grunn av Hironobu Sakaguchis spillhistorie. I tillegg har vi Metronome som skal skape litt mer leven i adventure-sjangeren med større fokus på lyd for å løse gåter. Det høres i hvert fall bra ut så langt.

Jeg er mest imponert over Nintendos evne til å melke produkter og samtidig sørge for at den ivrigste fansen fortsatt ser på det som en velsignelse fra selveste Nintendo. Ja, jeg tenker på Micro.

Ellers var E3-messen i år kanskje den mest skuffende jeg kan huske siden jeg ble spillinteressert. Jeg likte det vi fikk se og vite om MGS4, samt at Snake Eater: Subsistence kommer (endelig får jeg betalt for ikke å ha kjøpt MGS3 enda (ja, jeg har spilt gjennom det)). PlayStation 3 og Xbox 360 tenner meg (det gjør for så vidt alle next-gen-konsoller vi får se :flau: ), mens jeg er litt skuffet over at Nintendo avslørte så lite om Revolution. På en annen side, det kan jo love godt når de endelig bestemmer seg for å legge alle kort på bordet.

Og jah, for første gang synes jeg et Zelda-spill faktisk ser interessant ut!

Ellers var det noen interessante spill i ny og ne ...

E3 var generelt sett en liten skuffelse, men stemmen min gikk Xbox 360. Det var kanskje ikke så mange nye detaljer som ble kjent, siden mye ble lekket på forhånd. Men J. Allard imponerte. Han virker som en jordnær og grei kar, og gjorde etter min mening en bedre figur enn Sony sine representanter. Det var mange spill som imponerte meg, spesielt Gears of War. Microsoft var også den eneste av de tre store som hadde spillbare versjoner å by på til publikum. Det eneste som skuffet meg litt var at det ikke har kommet nytt media om Perfect Dark Zero. Det var tross alt spillbart på messen, og skal vistnok se flere hakk bedre ut enn det vi så på MTV programmet. Men dette er uansett ett av de spilene jeg ser mest fram til på Microsofts neste konsoll.

Novastrum

Feminist-elitist
Hva var så imponerende med Zelda? Halvstreit grafikk, minigames og samme gameplay som i OOT. Jeg gir meg over.

For min del var Killzone2 mest imponerende. Som den fysikk-hora jeg er drømmer jeg vilt om hvordan det blir å leke seg rundt i et spill som det der. Selv om man må spille FPS med joypad. :(

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Opprinnelig skrevet av Novastrum@21.05.2005, 23.43
For min del var Killzone2 mest imponerende. Som den fysikk-hora jeg er drømmer jeg vilt om hvordan det blir å leke seg rundt i et spill som det der. Selv om man må spille FPS med joypad. :(
224348​
Samme her. satt nærmest å sikla gjennom hele trailer'n. Eneste spillet fra next-gen konsollene som gidde meg virkelig følelsen av at faktisk VAR next-gen.
...Synd det ikke blir slik... <_<

Opprinnelig skrevet av Novastrum@21.05.2005, 22.43
Hva var så imponerende med Zelda? Halvstreit grafikk, minigames og samme gameplay som i OOT. Jeg gir meg over.

224348​
Hvorfor må du hakke ned zelda? Kan ikke vi nintendo-fanboys som elsker zelda serien uansett hva som skjer, ha denne gleden for oss selv? :tommelopp:

Øh, gleden har du jo for deg selv uansett, med mindre du tar det til deg at en annen ikke liker det samme. Selv liker jeg ikke Zelda-spillene noe nevneverdig, men jeg synes Twilight Princess ser rimelig bra ut. Dog, jeg begynner ikke å grine selv om godeste Nova ikke synes det samme.

Så tenk på hva du selv liker, og la andre rakke ned på hva de vil. Alle har egne meninger.

Opprinnelig skrevet av PureChaos+22.05.2005, 00.06-->
<!--QuoteBegin-Novastrum
@21.05.2005, 22.43

224348​
Hvorfor må du hakke ned zelda? Kan ikke vi nintendo-fanboys som elsker zelda serien uansett hva som skjer, ha denne gleden for oss selv? :tommelopp:
224393​
[/b]
Ja, Nova. God forby at du sier det du mener. Faen ta deg, altså.

PureChaos: :ler: