Hva var ditt første møte med FF?

#1
Jeg brukte å kjøpe Playstation Magasinet før, og hver gang følgte det med en demo-cd.
Jeg spilte fornøyd spillene som var på, helt til kom på slutten av sirkelen.
Der stod "FFIX Trailer" eller noe sånt.
Jeg startet å se på den etterhvert som jeg gapte mer og mer.
Det var kjærlighet ved første blikk.
Jeg husket at den demo-cd kom i november.
Og først på ønskelisten til jul var selfølgelig FFIX.
Da julen kom satt jeg rundt treet og stirret på gaven.
Og før jeg visste ordet av det skulle vi begynne å pakke opp. :svette:
Jeg rev pakken opp og det der var det FFIX
Senere på 1.juledag satt jeg der å gomlet godter mens jeg spilte FFFIX.

Vel, hvordan var ditt første møte med et FF spill.

Forresten hvorfor har jeg så mange anmerkninger, jeg har ikke gjort noe :confused:
 
#2
Første møte med Final Fantasy var i tiden da Final Fantasy VII stadig ble reklamert for på norske tv-skjermer, og annonsert som et spill som hadde alt. Jeg skaffet meg en PSX på den tiden (da det fortsatt var lov å kalle den for PSX), og kjøpte meg GTA 1 og TOCA 2. Deretter fant jeg ut at jeg måtte chippe den, og kostet på meg det, for da sparte jeg masse penger ved å kopiere (FY DA!). Jeg ble anbefalt å prøve Final Fantasy VII, og det var mitt første møte (og forøvrig konsoll-rpg dåpen min) med Final Fantasy serien. Spillet står fortsatt som favoritt... mange vil nok si at det bare er fordi jeg prøvde spillet først, men når jeg spiller det i dag så er det absolutt ikke på grunn av nostalgi, men på grunn av atmosfæren, historien, gameplayet og musikken i spillet. Derfor mener jeg det ikke alltid er på grunn av at det var det første jeg spillte jeg synes det er best.

Men nå har jeg på en måte gjenoppdaget japanske rpg, i Dragon Warrior VII. Mitt første DW spill, og etter 4-5 timer med spilletid, er det et av mine favoritter i sjangeren. Musikken er hvertfall helt på topp, akkurat som jeg liker det i japanske rpg.
 
#3
Final Fantasy VII

Det var en kamerat av meg kom å ringte på døra mi å sa han hadde fått ett nytt spill som het "final fantasy vil". Ja vi var ikke så gamle da så vi viste ikke om romertall så vi trodde det het "vil" og ikke "7" liksom.
Jaja, uansett, vi kunne ikke engelsk heller så vi kom aldri så langt, vi kom bare til shinrah bygget, MEN vi synes det var jæveli kult fodet!.
Ett år eller noe senere fikk jeg meg også dette spillet, jeg hadde lært litt engelsk på skolen, gikk vel i 4 klasse da. Uansett, jeg kom da ut fra midgard og vel så det, jeg kom meg nesten til "u know wath" i slutten på cd.1. så spilte jeg ikke det på en stund.
Men så 2 år senere tok jeg det frem igjenn, da kunne jeg enda mer engelsk så jeg fatta liksom litt mer. Å da var det enda kulere å spille, jeg spilte dagf å natt, tilome da jeg egentlig skulle ha vert på skolen Faktisk. Da kom jeg også gjennom spillet for første gang, å det var jo ganske kult da. Jeg brukte ganske lang tid også den gangen husker jeg, jeg skulle jo absolutt se på alt som fantes overalt på worldmappen og i byene. Klokka stoppa på 99 timer i alle fall, så jeg vet ikke helt hvor lang tid, med i alle fall 99 timer.

Ja det var mitt første møte med FF serien!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#4
Mitt første møte med FF var litt som AzMan sitt, bare at jeg leste en anmeldelse av FFVI i Power Player (det bladet med Ryu fra Breath of Fire på coveret). Husker jeg leste anmeldelsen igjen og igjen, og drømte om hvordan det ville være å spille det …

Og da jeg endelig fikk prøvd det innfridde det alle forventingene mine. Jeg var offisiellt forelsket i FF. :)
 
#5
Mitt første møte med ff var Vinteren FFVII kom ut, Hadde ikke hørt spesielt mye om ff serien før, men hadde sett en kul trailer fra VII på tv.
Fikk tidenes spillopplevelse og forlot nesten ikke rommet mitt på to uker.
Sov ikke om natta omtrent, bare tenkte på neste dag med FF.

Så jeg kan si at det var helt klart kjærlighet ved første blikk.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#6
Så var det den beryktede datoen 16. februar 2001 igjen da, da en kamerat av meg ringte og sa at han hadde fått tak i FFVII. Ah, det blir interresant, tenkte jeg, siden jeg hadde lurt på hva i all verden FF var for noe over en lengre periode. Hadde for det meste sett bilder fra FFVIII og FFIX, men det hele så meget rart ut

Satte meg ned med spillet, men fant det hele å være ganske så rart. Utrolig merkelig spill, med kampene og alt det der. Så jeg spilte fram til heisen i den første reaktoren og lot det bli med det. Han andre fyren prøvde også spillet, og han kom helt til en boss, som vi i senere tid skulle kjenne bedre som Guard Scorpion. Jeg la vekk spillet, for dette var ikke noe for meg.

Men så, dagen etter, bestemte jeg meg for å prøve igjen, for jeg ville sjekke ut denne bossen. Jeg spilte dit, knertet han og fullførte det første oppdraget, og da var det gjort. De neste ukene skulle bli den beste spillopplevelsen jeg noen gang hadde hatt. I den senere tid har jeg spilt de fleste FF-spillene i hovedserien, og jeg har aldri det problemet med at jeg ikke har noe å spille lenger.
 

Maraj

Ålø- og energiminister
#7
Det jeg husker aller best fra den første tiden med FFVII, er at jeg og min bror hadde heftige krangler om hvem som skulle spille det. Siden vi bare hadde ett spill, og han var større og sterkere, hvilket han ikke er nå lenger, ble det ham som fikk spille mest. Så skjedde noe ganske beleilig. Vi presterte å få en stor sprekk i coveret til dette fantastiske spillet. I vår sluhet, klagde vi oss til at far i huset kjøpte et til eksemplar av FFVII bare på grunn av coveret (hehe). Og da hadde jeg og bror et eksemplar av FFVII hver. Kjekke saker! ;)
 

EagleJin

Bear Necessity
#8
Etter å ha sett en reklame for "Norsk Offisielt Playstation Magazin", og sendt inn bestilling på 12 eksemplarer og et spill for bare 100 kr. ekstra, fikk jeg endelig det første bladet og spillet i posten. Spillet var FF7, og jeg mislikte det sterkt..

Ok.. Bror hadde henta posten og åpna spillet og starta det opp i det jeg kom ned trappa etter skolen. Spillet så dørganes kjedelig ut, men jeg prøvde en kamp for å se hvordan det virkelig var:
"slag 1: "Miss""
"Bah! Kjedelig spill!"

Senere den dagen tok jeg det fram på nytt, spilte til Guard Scorpion, og før jeg visste hva som skjedde stod Cloud og Aerith og lo av Clouds elendige vits ("I thought you were cut out to be in SOLDIER").

Jeg var hekta. Siden har FF7 vært et av favorittspillene mine.
 
#9
Mitt første møte med det var når FFVII kom til psx. jeg kjøpte spillet uten å ha sett det noe sted eller hørt om det..
tok meg nøyaktig fra square merket kom opp til cloude hopper ut av toget til å starte å elske FFVII.... :D og siden da har det bare vært et spill på rpg toppen, det er ingen ved siden av ingen over, det er bare FFVII som er verdens beste rpg spill... *uten online mulighet*
:kul:
 
#10
Ja, det var vel seks år siden, da jeg nettopp hadde fått meg PSX. Jeg fikk med Gran Turismo, og kjøpte senere Tekken 2. Da jeg begynte å gå lei dem, bestemte jeg meg for å kjøpe et nytt spill. Jeg tok turen inn på forum video for å sjekke om de hadde noen billige spill. Og det var da jeg så et spill som het Final Fantasy VII. Jeg så bak på coveret, og synes det virket meget adventure-aktig. Siden jeg elsket adventure spill, kjøpte jeg det. Siden da har jeg digget Final Fantasy.
 
#11
Jeg må vel komme med det første og kanskje eneste negative innlegget her. Første FF spillet mitt var FFVII. Jeg ga det virkelig en sjanse og spilte i ca. 15 timer, men jeg hadde det egentlig aldri moro med det og ga til slutt opp. Siden har jeg ikke spilt det.

Mitt neste FF spill var FFX og jeg likte det ganske godt, men mest på grunn av story. Er ikke så veldig glad i gameplayet og jeg orket aldri bruke mye tid på side quests og jeg reiv meg i håret hver gang det kom et random encounter. Men det var bra nok til at jeg orket å spille rundt det.

Siden har jeg ikke spilt et FF spill, og jeg vet ikke om jeg kommer til å sjekke ut FFXII. Verken liker eller misliker serien egentlig, det er bare tydelig at det ikke er helt min type spill.
 
#12
Jeg hadde sett litt på FFVIII hos en kompis, og syntes det så kult ut. Noen måneder senere så jeg en reklame for FFIX på TV, og da var det gjort. Jeg kjøpte FFIX noen dager senere og ble voldsomt imponert over den herlige grafikken. Har aldri hatt en større spillopplevelse. Spillet er min favoritt, siden det gir meg en slik stemning når jeg spiller det. Tror kanskje jeg mest spiller det grunnet nostalgien nå. Men det er allikevel skikkelig moro fortsatt. :)

Dessverre har jeg en tendens til å stoppe ved Oeilvert. :p I'm a bloody quiter.
 
#13
etter å ha lest innleggene til disse flotte menneskene (med unntak av thagen :p) syntes jeg nesten at jeg må komme med min lille historie..

Jeg var på en 2 ukers ferie hos min tante og 2 fettere for et par år siden, og det har seg slik at fetterene mine er litt eldre enn meg så de var jo verdens kuleste\snilleste\greieste\tøffeste helter i mine øyne..
en dag da ingen var i huset når jeg våknet (kl 14 om ettermiddagen...) romesterte jeg rundt på rommet til fetteren min, fant raskt fram til tv'en, så noe jeg hadde sett på tv før (PSX!! :confused: ) og starta den opp!!

etter Sony logoen kom det en mystisk og utrolig fengende tone.. ble sittende å stirre på skjermen i 2 minutter før jeg så at det sto "press start"

en 48 timers, blæresprengende, non-stop spille opplevelse kort: Det var kjærlighet ved første blikk, og det har (og er fortsatt) en het romanse på gang!
Final Fantasy VII er det beste spillet jeg noen gang har spilt, og mitt <3 :flau: tilhører for alltid Final Fantasy serien..

:tommelopp: Vi gleder oss til ADVENT CHILDREN kommer gjør vi vel ikke?? :tommelopp:
 
#14
For noen år siden så pleide jeg å kjøpe "Offisielt Norsk Playstation Magazine" og bestemte meg for å begynne å abonnere. Jeg kunne velge mellom 9 spill. Jeg klarte ikke å bestemme meg så jeg begynte å krysse over de jeg absolutt ikke skulle ha. Til slutt satt jeg igjen med FFVII. Hadde aldri hørt om FF serien før, og hadde heller aldri spilt et RPG spill.

Når jeg fikk det i posten så begynte jeg selvfølgelig å spille med men gang. Og da må jeg jo selvfølgelig ramse opp navnene jeg brukte:

KAN INNEHOLDE AVSLØRENDE INFORMASJON :blunk:

Cloud: Christer (meg)
Barret: Atle (kompis)
Tifa: (Pamela)(....off da >.<)
Red XIII: Crunch
Aeris: Aeris (vet ikke hvorfor)

Jeg spilte konstant til jeg kom til ShinRa-bygget så bare slutta jeg å spille. Det gikk en stund og jeg solgte playstation.

Så, et år eller to senere så kjøpte jeg ny PS med FFVII.

(Nå brukte jeg de orginale navnene, og har gjort det siden. Å lage egne navn til FF charactere er en synd. Noe jeg ikke visste når jeg spilte det for første gang.)

Denne gangen kom jeg til CD3, gikk ned i krateret og satte fra meg savekrystallen helt på toppen(idiot!!). jeg hadde store problemer med å komme meg gjennom hele krateret og drepe sluttbossene uten å dø.

Når jeg hadde begynt på CD2 så begynte jeg å overwrite den samme savefila hele tiden, så når jeg fant ut at jeg måtte begynne fra forrige savefile, så så jeg at jeg måtte gjøre omtrent hele CD2 på nytt. Jeg kom til krateret på nytt, og nå visste jeg hvor jeg burde sette krystallen ;)

Når jeg kom til Safer-Sephiroth for første gang, så var jeg på ferie på østlandet, og lillesøstra mi på to år dro i kontrollen, fikla med PSen, morra mi kom inn -> "kom deg ut i sola". Ja.. det var et helvete. Husker når jeg forstod at jeg hadde drept sephy, og jeg begynte å skjelve noe sinnsykt. Ja, en veldig god følelse. Kan ikke akkurat si det skadet å se Cloud gjøre "Omnislash" for første gang heller. *frysninger*

Nå har jeg rundet det 5 ganger, gjort alle side-quests osv. Det er ingenting iforhold til mange av dere på forumet, men men.

FF/Runnet antall ganger

VII/5
VIII/1
IX/4
X/2

Som du ser blir listen slik:

1. VII
2. IX
3. X
4. VIII

Det er ikke et spill i hele verden som jeg setter foran/over FFVII.
 
#15
Mitt første FinalFantasy-spill var FinalFantasyTacticsAdvance til GameboyAdvance (SP). Åpningsmusikken var bare helt fantastisk og jeg kunne ikke gjøre noe annet enn å høre på til den begynte på nytt. Allikevel fortsatte jeg bare å høre på. Selv når den begynte tredje gangen kunne jeg ikke helt løsrive meg fra magien. Musikken er jo bare helt fantastisk. Etterhvert bestemte jeg meg for å komme i gang med spillopplevelsen og satte i gang å skrive inn mitt eget navn til hovedkarakteren. Men, strategi-spill har aldri vært mitt store lidenskap så det har blitt dårlig med FF-spilling for min del.
 
#16
jeg husker jeg var på spiderman og skulle kjøpe spesial mission til mgs.
jeg fant det ikke og en venn sa jeg skulle kjøpe ff 9 og det gjorde jeg.
husker jeg synes det var skøy.
jeg kalte meg OLE og ja med store bokstaver :tommelopp:
og alle de andre fikk andre teite navn
 
#17
Det var nok FFVII, det. Fikk tak i en PSX (ahem), og fikk den chippet kun for å kjøpe FFVII etter at det hadde kommet ut i Amerika... i september 1997, tror jeg. Kjøpte det fra svenske Nordic Games (om jeg husker rett), som ikke eksisterer nå (eller så har de skiftet navn)... Var så heldig å få et eksemplar med en relativt stor rift i coveret. Sånn kan det gå.
 
#18
Husker som det var i går hvordan jeg fikk alle FF spillene mine.

Det aller første var FFVII. En kamerat hadde kjøpt det, og skrøyt sinnsykt av det. En dag jeg var på en spill butikk så jeg tilfeldigvis at en platinum-utgave av spillet lå bortgjemt på nederste hylle. Jeg bestemte meg for å kjøpe det, siden det var så billig.

Da jeg kom hjem og begynte å spille det, ble jeg sinnsykt skuffet. Jeg hadde sett litt på når kameraten min spilte det, og var helt overbevist om at spillet begynte ved savepunktet på mt. Corel. Siden det som kjent begynner i midgar ble jeg veldig skuffet. Men jeg lærte å like det og det har nå blitt mitt favorittspill gjennom alle tider.

Men jeg er på evig søken etter en original versjon istedet for den stygge platinum utgaven jeg har. :tommelned:
 
C

cloud_fan3

Gjest
#19
Vell jeg gikk i 3.klasse og en venn av meg hadde ff7.
Noen ganger fortalte han litt om det fordi jeg spurte.
Det var hva jeg fant ut: Cloud var en klovn som angrep med en pølse.(mange kaller buster sword pølse sverdet)
Red x(nei ikke romertallet) Var en liten rød hund som bjeffet overalt og plagde vettet ut av deg. Tifa var naken eller noe sånt.
Og at du gikk rundt ifra rom til rom.
Kjedlig spill altså.Nei. jeg måtte prøve det.Det fikk jeg.
Første gang kom jeg ikke særlig langt.Fordi han ville ut. Jaja.
Det blew bare 2 besøk til. Så bestemte jeg meg for å låne det. Han kom aldri noe langt uansett. Han hadde en venn som hjalp av og til og han bare maste: Er jeg komt til dick2 snart.Jaja det tok ikke så lang tid før jeg banka sephy.Jeg fant ut at jeg ville kjøpe det. Jeg gjorde. Dessverre er jeg en godhjertet tulling som betalte ham mer en jeg burde.Han sa eller gjorde ingenting. Jeg heve prisen med 50 kr. Ja det kunne hvært 100kr spart. Nå ER DET FF FOREVER!
Til slutt må jeg bare si,
:grine: :grine: :grine: :grine: FF har rørt noe ved mitt hjerte!
 
#20
Vel, første gang jeg høre om final fantasy var på samme tid som jeg ble kjent med han som på forumet er kjent som non existant one. Han gnåla hele tiden om disse spilla så jeg satt meg ned hjemme hos han å skjekka både VII, VIII og IX. Å jeg hadde en felles tanke om det hele. MØKKASPILL!!!!! Kjedelige, bedritene møkkaspill!!!

Noen måneder senere kom FFX ut og min venn skrøt så mye av dette spillet at jeg måtte teste det. Ikke lenge etter at jeg hadde prøvd det satt jeg med min helt egen kopi av spillet. Dette spillet var genial, ikke som de andre drittspilla. Jeg spillte FFX i MANGE timer. Min gode venn slutta ikke å mase om at jeg måtte prøve en av de andre spilla, og jeg gikk til slutt med på å teste FFVIII. Jeg lånte det, og satt meg ned alene og spilte det.
Jeg skjønner ikke hva jeg hadde tenkt på før, for dette spillet var enda bedre enn FFX. Etter å ha runda VIII lånte jeg IX som dessverre var en skuffelse. Første cd er kul, men uansett hvor hardt jeg prøver klarer jeg ikke leve meg inn i historien. Noe som derimot kom helt naturlig da jeg prøvde VII. Nok et genialt spill. Der ser dere hvor stor min uvitenhet var....

I dag er VIII min favoritt, og etter min mening det beste spillet som er laget.

Så moralen er vel at man ikke alltid skal stole på førsteinntrykket sitt eller noe sånt...

Tusen takk skal du ha Non Existan One