Hvem er ulven a? hæh?

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#1
Så. Inspirert av Mush
http://mush.twinoid.com/



Dette. bare... Dette skal spilles med folk på SG.


Nå vet ikke jo om det er noen som har skills eller hva faen.

Men hva med å på sikt og prøve å finne ut hvordan vi potensielt kunne klart å mekke et turbasert spill a la xcom med action points, ftl med jobbingen på skipene og den samtalegreia, og samtidig infiseringselementet?
Ser egentlig for meg sånn som i mush, bare ikke no sånn free to play-drit som gjør at du må vente på turer og dilldall.

altså. Jeg kan ingen programmering. Jeg har i tillegg veldig dårlig med tid, men tenkte ihvertfall jeg skulle begynne å skisse litt ideer og tanker om det, også kan folk som vil også slenge ut forslag og ting som kunne vært moro. Og om en eller annen utvikler fra et annet sted i verden (trukke det) vil ta den ideen og lage det, Flott. Bare jeg får spilt det en gang. jeg vil spille det spillet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Jeg er med. Mekk 3D-grafikk til meg plz.

Edit: Kan ikke se trailer fordi jobbings, men er det browser-spill eller standalone-opplegg? Regner forøvrig med at NMSP A/S Inc. GmbH stiller med serverplass. ^^
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Ja, fant plutselig litt tid likevel. Du vil ha browser-spill her også, ja? For jeg har litt kode klar nemlig.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#5
Om dette er et browserspill har egentlig ingenting å si. Men ser for meg isometrisk perspektiv, hexes (med mindre det er dritt å forholde seg til, og interiors på et romskip. Håper også kunne få det til å virke dystert og jævlig.
Men som med min erfaring innenfor spillmekking. Hvor begynner man?
Skulle man klart å mekke en dag-fase der alle "snakker" i spillet, og en nattfase der de forskjellige rollene velger hva de vil gjøre, med et uromoment at noen folk hver natt må passe på sine spesifikke steder på skipet?
Jeg vet ikke. Altså, jeg vet hva jeg vil ha sånn stemningsmessig, men ikke hvordan det skal fungere.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Vi begynner med at du skriver ned hva du vil ha med, så detaljert du får til. Så ser jeg på det. Og så kommer jeg til å gi tilbakemelding, og så begynne å mekke litt uten å si fra til deg fordi det er sånn jeg ruller. Ikke tenk begrensninger, men tenk på at ting helst bør være med av en grunn. Så forklar hvorfor ting er med. Og ha det artig. :)