Hvilke gimmicky spilldingser har du kjøpt de siste åra?

Hvilke gimmicky spilldingser har du kjøpt de siste åra?


  • Totalt antall stemmer
    26
#1
I går lekte jeg med Wii fit for første gang, da kom jeg til å tenke på: hvor mange av disse gimmickgreiene har faktisk sånne svettnerder som oss gått til anskaffelse av? Flere av disse selger jo godt, men jeg lurte på hvor mange av dere som kjøpte disse. Selv har jeg ikke en eneste av disse ennå. Regner med jeg bli å skaffe 3DS rimelig kjapt da jeg kan se for meg at den fort vil bli noe mer enn bare en gimmick som er kul å vise venna sine (og gimmickene den har er bare litt for kule, samt at DS er elsk), mens de andre stort seg har for høye priser i forhold til hva de tilbyr av opplevelser som er kule mer enn et par timer for en fattig student som meg. Foreløpig.

Merk: Har ikke fått testa verken, PS3 move, Wii Motion Plus eller 3DS hittil, men de andre dingsene har vært av typen som er kule i en times tid men fort dabber av, for min del.

Så, blæh, deres tur. Moderatorer kan gjerne legge til flere dingser om det er noe åpenbart jeg har glemt. Dreit i idingser da disse jo har flere spill som ser ut til å være verdt tiden vår i stor skala, og i tillegg kan brukes til annet enn rent spillfjas.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#2
Ingen av greiene du lister opp, faktisk. Kommer sikkert til å kjøpe 3DS når det kommer ut flere spill, men kan ikke si det er pga. 3D-effekten.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#3
Ingen av dem, og stolt av det.
 
#5
Er ikke wiimoten en gimmick i seg selv uten motion plus tillegget..?
Har selv kjøpt Wii Motion Plus og 3DS. Eneste spillet jeg har spilt med motion plus er red steel 2, som var et elsk spill gameplaymessig. Har ikke prøvd noen av de andre greia.. Bevegelsegreia ble for min del oppbrukt med Wii, og balansebrett og eyetoy/kinect har jeg ingen behov for å prøve.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Mangler bare Kinect og 3D-TV for å få bingo.
 
#7
Er ikke wiimoten en gimmick i seg selv uten motion plus tillegget..?
Jo, men Wii har vært såpass lenge på markedet og har fått etablert seg med en haug kvalitetsspill, så poenget faller liksom litt bort.

Beteve, gidder en moderator å legge til "Ingen av delene" som alternativ, sånn at sånne gnomer som meg som ikke har noen av delene kan stemme og? Da stemmer statsen bedre og greier og greier.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#8
Jeg pleide å være en skikkelig dilldallhore med Gcon og EyeToy og greier, men denne generasjonen har jeg faktisk ikke kjøpte noe sånt. Strakk meg til å kjøpe en Dual Shock 3 da det kom ut, men Move har jeg knapt vurdert engang. (Seriøst, å droppe vibreringen i første omgang var så ræva av Sony.)
 

Javi

elsker dette landet
#10
Har heldigvis ikke betalt for noen av dem selv, men har "fått" Kinect og Move via Høgskolen. Kinect mistet verdien veldig fort. Den er festlig første gang man prøver, men har alt for lav presisjon til at den kan takle spill mer avansert enn "hopp fram og tilbake". Det er mulig at dette konseptet kan fungere bedre med treningsspill(har bare fått prøvd kinect adventures), men er likevel usikker på hvor variert det egentlig kan bli. Antar den ble launchet mest for at xbox skal kunne appellere til familier/casual gamers.
Move er grei nok den, mer presisjon osv. Likevel føler jeg, som sagt over her, at dette konseptet ble brukt opp med Wii. Det tilfører ikke noe nytt. Men for all del, artig å leke seg meg.
 
#11
Synes ikke Wiimoten i seg selv skal få noe pepper. Det er mer alt det idiotiske FEKTFEKTFEKT utviklere på død og liv skal hive inn. Resi 4 og Silent Hill: Shattered Memories tjente stort på Wiimoten synes jeg.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#13
Jeg liker stæsj, har alt bortsett fra det dumme Balance Boardet til Wii og 3D-TV tjohei, men det kommer med den nye PCen.

Edit: Svindlet noe, kjøpt noe.
 

Lodin

Der Waaaah
#14
Og når det gjelder Wii Motion Pluss så fikk jeg med en sånn i Red Steel 2 som jeg bare betalte 400 og no for så det er ikke akkurat evig lidelse. Særlig siden neste Zelda krever den.
 
#15
Det har vært dårlig på gimmicky spilldingser-fronten de siste årene for min del, det eneste som kommer i nærheten var at det fulgte med en såkalt "chatpad" sammen med det nye headsettet jeg kjøpte til xburken for et par år siden.

Jeg har testa den en gang og siden da har den støvet ned i en eller annen skuff på promperommet. Så sånn er det.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#16
Kjøpte Wii fit med balance board da det kom ut og brukte det i kanskje 2 måneder? Bruker det til å veie meg den dag i dag da, er chill med grafer og dritt.
Motion plus kjøpte jeg sammen med Sports Resorts og det har jeg brukt kanskje 2 timer totalt, så jeg liker å høre at nyeste Zelda krever det.
3DS kjøpte jeg på launch og har ikke angra enda. Begynner å bli litt lei av å mose randoms online i SSFIV da, blir bra med OoT og den derre onlinesjappa.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#17
Motion Plus kjøpte jeg TO av, men Sports Resort (spesielt Golf) blir dratt frem i ny og ne når jeg geimer med ganon. I tillegg kjøpte jeg både Tiger Woods PGA Tour 10 som faktisk er awesome frihetsfølelse, men jeg har likevel ikke spilt det så mye, og et tennis-spill jeg har glemt navnet på. I sistnevnte greide jeg faktisk etter litt tilvenning å plassere ballen jævlig presist samtidig som jeg skrudde som en baws, men det er ikke spillet man bruker for å vise frem Motion+ siden det har en brattere læringskurve enn Wii-spill flest, spesielt de som baserer seg på waggle-kontroll. Begge spillene støver ned for tida.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#18
Wii Balance Board - støver ned
WiiMotion+ - støver ned
Wii - støver ned
PlayStation Move - brukes daglig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19

Kilik

Lokal moderator
#20
WiiMotion+.

Etter to år på markedet er det tre middels spill som krever WMP...:mad: Det føles litt som med Dual Shock 3. Det burde vært standard fra starten av.