Hvilket spill betydde mest for deg som liten?

#3
Age of Empires var det spillet som gjorde at jeg åpnet øynene mine for strategispill.

Ellers vil jeg nevne alle mariospillene til NES og Donkey Kong-spillene til SNES, mest fordi jeg spillte disse ganske mye i ung alder, og var nok spillene som fikk meg spillintressert.
 
#5
Duck hunt til NES var det spillet jeg likte best da jeg var rundt 5-6 år gammel.
 
#6
Opprinnelig skrevet av Freezar@25.12.2004, 03.39
Age of Empires var det spillet som gjorde at jeg åpnet øynene mine for strategispill.
153639​
Det var akkuratt det samme her, eg spelte det spelet i timesvis då eg var liten.
 
#7
Final Fantasy VII, uten tvil
 
#8
Spilte my Sega mega drive da jeg var liten, og jeg elsket sonic 1 og 2.
Spilte det igjen og igjen utallige ganger...Ahh...det var tider det.... ^_^
 

SHDR

Gullmedlem
#10
Jeg ble ganske fascinert av Space Invaders, Missile Command og Striker (ikke fotballspillet, men et pussig helikopterspill) da min morfar kjøpte seg datamaskin en gang på åttitallet. Utover det ... Wolfenstein 3D, Monkey Island og Cadaver har vært viktige. Ditto med X-Wing og LHX. De første spillene jeg kunne sitte i time etter time etter time og perfeksjonere taktiske oppdrag i.
 
#13
Helt klart Age of Empires, Gran Turismo og Destruction Derby 2... Kanskje til og med Crash Bandicoot. Ja, min første konsoll var Playstation... DD2 likte jeg pga. alle de kule characters.. i boka til spillet var det en liten bio til hver char, jeg husker det som om det var i gåååår :grine: :forelsket:
 

Novastrum

Feminist-elitist
#15
Milepæler i min retroverden:

Prince of Persia
Kirby's Adventure
Loom
Heretic
Day of the Tentacles/Sam & Max
Beneath a Steel Sky
Duke Nukem 3D

Åtte spill som jeg alltid kommer til å huske spesielt. Husker første gangen jeg spilte alle. Alle endret mitt syn på spill.

Ikke akkurat retro:
Unreal Tournament
Super Mario 64
Final Fantasy VIII
Grand Theft Auto
Metroid Prime
Deus Ex
Wario Ware (Konseptet gir meg idéer. Gode idéer.)

Og et spill jeg ikke spilte i retroforstand, men først for par-tre år siden:
Chrono
Trigger

Mange spill som er utelatt, men de fortjener egentlig ikke å være med.
Merk: det er mange av yndlingsspillene mine som ikke er på lista.
Disse er spillene som har betydd mest for måten jeg ser på spill som underholdning.
 

Alexander

frilans ufør
#16
I kronologisk rekkefølge:

Space Harrier til SMS.
Life Force til NES.
Star Fox, Out of this World og Mario Kart til SNES.
Hero's Quest til PC.
Resident Evil, Final Fantasy VII og Tekken 3 til PS.

EDIT: Dette er spillene som følelsesmessig har betydd mest for meg. Space Harrier er det første spillet jeg kan huske å ha spilt, og Tekken 3 hadde vel strengt tatt ikke så mye med følelser å gjøre. Resident Evil, Final Fantasy VII, Star Fox og Life Force står ut mest. De var der da jeg ikke hadde venner. Not that that's a bad thing.
 
C

Crizpy

Gjest
#17
Command and conquer...Det er faen meg..nei jeg har ikke ord.
Husker godt at jeg satt på vekkeklokka på 6 på morran for å spille det.
Fikk ikke sove om nattan omtrent..
Command and conquer har betydd mest for meg da jeg var liten.
Så ble jeg litt eldre, og oppdaga Zelda oot..husker jeg fantaserte om å drepe meg selv for å våkne opp som link.
Så ble jeg enda litt eldre, og fikk låne en ps1 og FFVII..skjedde det samma...fantaserte om å drepe meg, og håpe på p våkne opp som Cloud, men denne gangen var følelsen enda sterkere :ehm...:
 
#18
Rayman, Settlers 2, Duke Nukem 3D, Age of Empires, Keen eller Ken (husker ikke)

og Grim Fandango, som introduserte meg til Adventure spill...
 
#20
kanskje, var en fyr som sprang rundt og drepte aliens med en "laserpistol" så kunne du få svømmedrakt for og komme til noen maps på en øy osv osv
2d plattformspill