Hvordan ønsker dere at forumet skal være?

Hvordan ønsker dere at forumet skal være?

  • Innleggsgrense bør ikke innføres

    Stemmer: 0 0,0%
  • Innleggsgrense bør innføres på Generell prat

    Stemmer: 0 0,0%
  • Annet (fortell)

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0

Endre

Ødela forumet
#1
I håp om å få noe som passer de nåværende brukerne godt, og kanskje heller ikke utelukke at vi får et par nye, så er jeg interessert i å høre hvordan dere vil ha det i forumet. Bruk avstemningen til å fortelle meg litt mer om hva dere tenker, eller utdyp det i emnet. Det er veldig fint om så mange som mulig deltar, så får jeg et så godt bilde av hva dere ønsker som mulig. Takk for at dere tar dere tid til å stemme og/eller skrive. :)

PS: Dere som faktisk skriver her, får kos. :$
 

SHDR

Gullmedlem
#2
Forumseksjonene
Jeg synes det er for mange av dem. Jeg synes de kan kuttes enda litt mer, og bli til "Spilling" og "Nyheter". Førsteinntrykk kommer uansett, uten at vi trenger noe spesielt forum til det. Dersom man starter et topic om et spill som er kommet ut, bør det helst være en inntrykkspost som kan oppfordre til diskusjon. Spekulasjon rundt kommende spill kan få kose seg i Nyheter.

Hva jeg ville valgt dersom jeg skulle sette opp på nytt her:
-Spilling
-Nyheter og rykter
-Sosial spilling (eller noe tilsvarende ... for slåssespill, nettspill og denslags)
- Kjøp, Salg og Bytte
- Småprat (En blanding av film, TV og generell prat)
- Til og Fra Spillegal

Modereringen
Jeg merker såvidt at den foregår, og det er jo forsåvidt positivt, for jeg ser jo at det er noen som passer på her når ting en sjelden gang går fullstendig over styr. Jeg synes det virker som moderatormannskapet gjør en hederlig innsats nuh, og tror egentlig ikke det er noe særlig vits å endre på det. Hvis det er noen moderatorer som er inaktive, bør de kanskje revurderes. Siden alt funker fint som det er, trenger de ikke erstattes før forumet vokser litt til.

Anmerkninger
Gi anmerkninger når noen tråkker over streken. Ta i betraktning forhold mellom brukerne; hvis jeg skriver en frekkhet til Yetipants er det en viss sjanse for at den er vennskapelig, hvis jeg skriver en til en eller annen n00b som uheldigvis har forvillet seg inn hit og snakker om at PS3 er dobbelt så kraftig som x360 og at Wii er en barnekonsoll og at det er 30% flere gode spill på PSP enn DS ifølge MetaCritic, er det en god sjanse for at jeg mener det. Kanskje jeg fortjener klaps på lanken da. Så spørs det jo om ikke frekkheten min er berettiget, da. Hvis jeg vanligvis er en grei og trivelig kar, men blir irritert over at enda et brødhue enda ikke har forstått at console wars er like spennende som å bli tredd på en pariserloff, kan det kanskje tas i betraktning. Dersom jeg ber noen suge pikken min fordi de gir et dårlig tilbud i Kjøp og Salg, er det noe annet.

Innleggsgrense/andre småelitistiske hindringer for nye medlemmer
Nei, helst ikke. Hvorfor det, egentlig?
 
#4
Okay, går gjerne litt dypere inn på hvert punkt.

Forumseksjoner
Jeg synes det hadde vært greit å hatt seksjoner for Sony, Microsoft og Nintendo. Da vil man kunne diskutere rundt konsoll og spill som er knyttet til selskapet, i stedet for å samle en haug med emner om nye spill i ett og samme sted.

Modereringen
Synes dette funker veldig godt nå, selv om vi sikkert kan være en smule strengere i blant.

Moderatorene
Akkurat passe med moderaterer nå, synes jeg.

Anmerkninger
Anmerkninger synes jeg burde gis ut etter advarsel. Greit å slippe å få en anmerkning i profilen rett etter en feil man gjerne unngår i nær fremtid. Gjør de feilen igjen er det jo uansett logisk å gi de anmerkning, rett og slett fordi de ikke får med seg at de har gjort noe galt.

Hvis anmerkninger
Alle burde få anmerkninger om de ikke bidrar med noe vettug. At de har vært her lenge skal ikke bety at de kan gjøre som de vil, da er det bedre å gå de anmerkninger og la de andre veteranene som er seriøse gå frem som et godt eksempel.

Innleggsgrense
100-innleggsregelen for å kunne skrive i Ikke spillrelatert funket ganske greit tidligere, så jeg ser ikke problemet med å innføre det igjen. Hovedfokuset skal tross alt være spill, så hvis de absolutt vil bruke Ikke spillrelatert-delen, kan de bidra med litt på det området som Spillegal fokuserer på. Hvis de spammer seg til grensen, er det såpass greit at man kan gi advarsler, anmerkninger eller utestengelser.
 

SHDR

Gullmedlem
#5
SITAT(Joni @ 27.11.06, 01.44) 37357
Okay, går gjerne litt dypere inn på hvert punkt.

Forumseksjoner
Jeg synes det hadde vært greit å hatt seksjoner for Sony, Microsoft og Nintendo. Da vil man kunne diskutere rundt konsoll og spill som er knyttet til selskapet, i stedet for å samle en haug med emner om nye spill i ett og samme sted.
[/b]
Jeg vil ikke ha separate seksjoner for hver plattformholder. Det sørger bare for flere emner for multiplattformspill og annet skrot. Det er unødvendig, og det er langt ifra stor nok aktivitet her til at vi skal ha fire-fem forskjellige spillfora som egentlig går ut på akkurat det samme.
 
#6
Joda, det kan virke som det blir veldig mange unødvendige seksjoner da, men jeg syntes nå at det var mer organisert når det var slik tidligere. Ved å f.eks gå inn på Nintendo vil man da ha de trådene som er relatert til Nintendo, istedenfor å måtte lete mellom fullt av andre tråder som omhandler både Sony- og Microsoft-produkter.

Jeg vil også tro det kommer nok konsoll-eksklusive spill til at man vil ha en bedre organisering ved flere seksjoner, og til tider kan multiplattformspill ha visse forskjeller som gjør at diskusjonen kan lede flere veier. Tror nok Wii vil være et prakteksempel på en konsoll som vil lede til andre diskusjoner ved multiplattformspill, rett og slett fordi det blir en annen styremåte.

Jeg er i grunn enig i argumentet ditt, men jeg har også tro på at flere seksjoner kan gjøre det mer organisert i det lange løp.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#7
Shaddis sa egentlig det meste.

Seksjonene - greie, folk flest er vel vant til det med god margin, men å kutte dem ned litt kan funke. Egne seksjoner til konsoller blir litt mongo, hvorfor ikke gjøre litt som på SA og heller ha "megathreads" der man snakker om et visst spill/en konsoll og denslags? Å si at man ikke vil måtte lete igjennom et helt delforum faller litt på seg selv, siden de mest aktuelle trådene vil holde seg øverst i næringskjeden. Dessuten finnes det to hjelpefunksjoner, nemlig "søk" og "overvåk denne tråden" hvis man er ute etter å holde seg oppdatert på en vaklende tråd.

Anmerkningswise, ta det litt på gehøret. At det flyter litt utover en gang i blandt er vel ingen katastrofe, bedre at praten sitter litt løst enn at alle sitter og blar i fremmedordboka for å kunne omskrive et innlegg de allerede har postet tusen ganger før. Ha litt humor, så går det bra til slutt.

Grense til generelt-delen? Næh. Ikke alltid man er i humør til å holde seg 100% saklig, kanskje man bare vil slenge litt med leppa i gode venners lag?

Løsningen til mye er i mine øyne bare å slappe litt mer av. Internett er riktignok seriøse saker, men det får da finnes grenser. Moddene nå er flinke folk som gjør jobben, og det er vel egentlig alt vi trenger. Spilldiskusjonen her fungerer utmerket synes jeg, og merker det på samme måten som Thetrain sa i et annet innlegg her, nemlig at jeg sjeldent/aldri leser rene spillsider men alltid er oppdatert på hva som foregår. Vi kan jo alltids stole på at Lodin copy/paster fra SA, på samme måte som vi kan stole på at Mongis copy/paster fra IGN/Gamereactor. :D
 
#8
SITAT(Mandark @ 27.11.06, 00.58) 37364
Seksjonene - greie, folk flest er vel vant til det med god margin, men å kutte dem ned litt kan funke. Egne seksjoner til konsoller blir litt mongo, hvorfor ikke gjøre litt som på SA og heller ha "megathreads" der man snakker om et visst spill/en konsoll og denslags? Å si at man ikke vil måtte lete igjennom et helt delforum faller litt på seg selv, siden de mest aktuelle trådene vil holde seg øverst i næringskjeden. Dessuten finnes det to hjelpefunksjoner, nemlig "søk" og "overvåk denne tråden" hvis man er ute etter å holde seg oppdatert på en vaklende tråd.
[/b]
Såkalte "megathreads" vil vel føre til at det blir litt kaotisk om flere emner diskuteres samtidig? Ser for meg veldig mye sitering, samt at det kan være kjipt om du diskuterer et emne en dag, så har det vært såpass mye diskusjon om andre emner i mellomtiden, at dagen etter er innleggene rundt emnet du er interessert i delt i flere sider. Da kan det være kjedelig å bla gjennom sidene for å lete etter innlegg rundt diskusjonen, samtidig som de er spredt mellom fullt av andre innlegg om andre emner. Kanskje lite sannsynlig at det er så mye aktivitet her, men det kunne jo skjedd ...

Klart legges de mest aktuelle trådene øverst, man kan søke og overvåke, men det ville allikevel vært lettere å bare klikke seg inn på en seksjon og finne alle trådene relatert til konsollen/e der og da.
 
#9
Innleggs grense er jeg imot selv om jeg selv hadde klart meg over 100 grensen.
Jeg føler at det er som å utelukke nye medlemmer fra det sosiale ved Spillegal, og dermed kan de føle seg litt "utenfor".

Edit:
Ang. Moderatorer vet jeg ikke helt hvordan det er hvis dere har skiftet på det i det siste, men jeg synes vi enten skal ha en mod som sjekker 1 til 2 ganger om dagen eller 2 i de emnene man trenger det, da blir det lettere å holde ryddig hvis en skal avgårde etc.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#10
Fungerer sånn rimelig greit. Er vel enig med SHDR om at færre kategorier hadde gjort seg. "Spilling Generellt" blir knapt brukt.

Eller så liker jeg ikke helt moderering, jeg synes heller at når et emne derailer HELT, så bør det bare flyttes i en bøttebinge, der folk kan diskutere videre (sannsynligvis tar de hintet). Her burde også flere Spam-emner få florere.

Men dette har jeg sagt en million ganger før.

Gjesp.
 
#11
Innleggsgrense og slike ting irriterer meg. Det fører bare til masse missfortåelser og kødd. Husker det var noe greier om at man måtte ha 100 innlegg i spillseksjonene før man kunne poste i ikke spillrelatert-delen. Fører det virkelig til at nye brukere bidrar mer i spillforumene? Neppe. Hvis en nykommer ikke er spillinteresert, men ønsker å diskutere film. Hvorfor kan han ikke få gjøre det?
Slike tong kommer aldri til å forbedre forumet.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#12
SHDR og Mandark har forsåvidt sagt det meste jeg synes bør sies, så jeg kan ikke annet enn å stille meg bak dem.
 
I

impywimpy

Gjest
#13
Først: La meg bare si at da jeg skrev den originale posten som startet sytekoret mente jeg ikke å si at det står så forferdelig ille til på forumet. Vi har noen av Norges beste medlemmer innenfor vår kategori, og det virker som at folk flest trives, selv om det kan være problematisk å komme innenfor for noen. Men jo mindre brukerbasen blir, jo vanskeligere blir det å snu trenden. For øyeblikket er vi sårbare for å miste enkeltmedlemmer, både på et kvalitativt og kvantitativt grunnlag. Det hadde forøvrig vært interessant å se en form for statistikk på antall poster/medlemmer, og hvordan disse har vært plassert siden den første relanseringen.

Forumseksjonene:

Less is more. Det fungerer egentlig fint som det er, og jeg tror ikke eventuelle kosmetiske forandringer vil ha noe å si for de fleste av oss.

Modereringen:

Jeg savner at ubrukelige tråder blir slettet og ikke stengt. Ellers virker det som at det blir gjort en god jobb.

Moderatorene:

Så lenge arbeidsfordelingen fungerer og ingen misbruker rollen sin ser ikke jeg noe problem.

Anmerkninger:

Enig med SHDR.

Innleggsgrense:

Idiotisk. Vi premierer det å skrive mye på forumet med retten til å spamme? Jeg tror ikke generelt-delen stjeler oppmerksomhet fra de andre delene av forumet.
 
#14
SITAT(Joni @ 27.11.06, 00.44) 37357
Innleggsgrense
100-innleggsregelen for å kunne skrive i Ikke spillrelatert funket ganske greit tidligere, så jeg ser ikke problemet med å innføre det igjen. Hovedfokuset skal tross alt være spill, så hvis de absolutt vil bruke Ikke spillrelatert-delen, kan de bidra med litt på det området som Spillegal fokuserer på. Hvis de spammer seg til grensen, er det såpass greit at man kan gi advarsler, anmerkninger eller utestengelser.
[/b]
Enig med Joni på denne, og anmerkninger bør komme raskere. De bør også vises under nicket til folk.
 
#15
SITAT(Revan @ 27.11.06, 14.46) 37457
Enig med Joni på denne, og anmerkninger bør komme raskere. De bør også vises under nicket til folk.
[/b]
Skal ikke anmerkninger være en pekepinne for staffen slik at de skal se hvor strenge de skal måtte være mot en person som gjør noe galt? Hvorfor skal det stå under nicket til folk? Det er jo bare teit. Det ville vært som å gå rundt på gata med det kriminelle rullebladet ditt skrevet over hodet ditt. Sånn som navn og guild på WoW figurer.

Moderatorene gjør nesten ingenting, og er med på å bryte regler, men slik jeg har fatta det så er det en del av SG ånden :angel:

Seksjonene bør heller ikke forandres. Synes det er koselig slik det er nå. Ellers har jeg ikke noe mer å si.
 
#16
Slik jeg ser det, er ikke Film-og Musikkforaene et privilegium for de som har passert en viss innleggsgrense, men heller et tilbud for de som kanskje har noe mer å si om musikk og film, fremfor spill. Når man først blir medlem av Spillegal, går jeg utifra at folk har et og annet å bidra med på spillfronten også, men Film-og Musikkdelen bidrar til et mangfold i brukerbasen som jeg tror forumet tjener på.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#17
Greia er vel den at når jeg registrerer meg på et forum så vil jeg gjerne nyte alt det har å by på fra day one. Å tvinge noen å poste i en del av forumet er labert.
 
#18
Greia er vel den at dette er et spillforum, men hvis du bidrar i de spillrealterte seksjonene også, da skal du selvfølgelig få tilgang til generell prat-seksjonen. Dessverre er det altfor liten aktivitet i spillrelatert, og altfor stor aktivitet på generell prat. Jeg vet at mange poster mye overalt, men det er enda flere som bare poster i generell prat. Det må vi redusere!

TV/Film og Musikk-seksjonene bør være tillatt fra post 1.

Aleks: Hva er problemet med å la anmerkningene vises under nicket? Det virker som om du ville vært flau over at en eventuell anmerkning du fikk skulle vises under nicket, men da hadde du kanskje tenkt litt over det du skrev først. Bare et eksempel altså. ;)
 
#19
SITAT(Revan @ 27.11.06, 15.06) 37469
Aleks: Hva er problemet med å la anmerkningene vises under nicket? Det virker som om du ville vært flau over at en eventuell anmerkning du fikk skulle vises under nicket, men da hadde du kanskje tenkt litt over det du skrev først. Bare et eksempel altså. ;)
[/b]
Jeg har ingen anmerkninger, jeg tror ihvertfall ikke jeg har. Uansett er ikke det poenget. Når jeg ser en fyr har 3 anmerkninger tenker jeg med en gang at denne personen må være en idiot, når jeg ellers kunne hatt en koselig diskusjon. Synes det er dumt at moderatorene skal gå rundt å stemple hvem som er idiot, og hvem som er ikke. Det ødelegger jo hele poenget med å ha anmerkninger.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#20
Hvis du ser et saklig og godt skrevet innlegg, men stempler personen som idiot og unngår en koselig diskusjon fordi han/hun har tre anmerkninger, så er det heller du sliter med et fordomsproblem. Moderatorene skal ikke "stemple hvem som er idiot", men passe på at forumet er et hyggelig sted ved at folk overholder SGs retningslinjer for oppførsel.