Hvordan bruker man journalene?

Status
Stengt for ytterligere svar.

Endre

Ødela forumet
#1
Spillegal har fått et nytt system for journaler, eller blogs om du vil, som lar hver eneste bruker starte sin egen journal og skrive i vei. Dette er en liten innføring til hvordan journalene fungerer, og hvordan man bruker de.

Jeg har akkurat registrert meg, men ser ingen tegn til en journal. Hvor er den?
For å aktivere journalen din, må du gå til Mitt kontrollpanel og trykke på lenken Start en journal i listen til venstre (under oppføringen Spillegals journaler), så følger du instruksjonene for å starte journalen. Når den er opprettet, kan du se den ved å trykke på Journaler-lenken på toppen av forumet.

Journalen er opprettet, men jeg er ikke helt fornøyd med oppsettet, og vil gjøre et par forandringer. Hvordan?
Det er mulig å forandre hvilke innholdsblokker som vises i journalen din, og på hvilken plass de er. Du kan til og med legge til egendefinerte blokker. For å gjøre dette trykker du på Min journal fra forumforsiden og så Innholdsblokker-knappen og velger hvilke blokker du vil vise. Hvis du vil ha en egen blokk velger du Egendefinert innholdsblokk og legger inn informasjonen du vil ha med (her kan du bruke BBKode). Når du har lagt opp innholdsblokkene du vil ha, kan du forandre posisjon på de ved å holde musepekeren over toppen av boksen, og flytte den fra høyre til venstre side, eller topp til bunn. Prøv deg frem for å få den beste layouten på akkurat din journal!

Hvordan kan jeg legge til kategorier i journalen min?
Du kan legge til egne kategorier for å gjøre det lettere for brukerne å navigere i innholdet ditt. Du oppretter kategorier ved å trykke på Min journal, så velge Dine journalinnstillinger, deretter velger du Kategori-fanen, og her kan du legge til kategorier. Når kategorien er lagt til, kan du redigere den og velge om den enten skal være Privat (kun synlig for deg), Privat klubb (les mer om privat klubb-funksjonen nedenfor) eller Offentlig (synlig for alle).

Hva er denne Privat klubb-funksjonen?
Journalene lar deg gjøre om journalen din til en privat klubb, som kun spesielt utvalgte medlemmer kan se (i tillegg til administratorene, som ser alt), gjerne med et spesielt tema. Du oppretter en privat klubb ved å trykke på Min journal, så velge Dine journalinnstillinger, deretter velger du Privat klubb-fanen, og her kan du legge til medlemmer som skal få se enten hele den private journalen din, eller en eller flere private journaler.

Hvordan kan jeg legge til flere skribenter i journalen min?
Du følger samme fremgangsmåte som for en privat klubb, men velger i stedet Skribent-fanen, og legger til brukere som skal få bidra i din journal.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.