Hvordan fortsette med Xbox-Live?

Nå i disse tider nærmer julen seg, og også januar, som er måneden jeg regga meg på Live. Men altså, hva skal jeg gjøre når den tid kommer? Jeg vil fortsette med mitt Live-abonnoment (leif?), men hva er prisen nå? Skal jeg betale en viss pris hver måned, eller er det fremdeles rundt 600,- kr for hele året?

Vet at det er en god stund til mitt går ut, men dette tenker jeg mye på. Har masse ting jeg planlegger å kjøpe, så derfor må jeg ha litt info.

Tenkte også at dette kunne være et emne der du kan få hjelp til eventuelle ting du trenger hjelp med rundt Xbox-Live.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Nå er vel ikke jeg den beste til å svare siden jeg så vidt har begynt på min prøveperiode, men ja, det er en fast pris per måned og nei, det blir ikke 500,- i året. 500, 599 eller hva du betalte er for startpakken, og da får du med et «gratis» Live-år.

Jeg har ikke hatt veldig mye utbytte av Live foreløpig, men det er på en annen måte kjekt å ha ... Vet virkelig ikke om det lønner seg for meg å fortsette eller ikke, men den bekymringen ligger fortsatt over 11 måneder fram i tid.

Da ville vel en ny startpakke vært det beste for meg, men det er spørs månedsprisen. Vet noen eksakt månedspris? Jeg har hørt det er rundt 50-60 kr, og det blir jo rundt den prisen du betalte for startpakken.

du får en mail om det i god tid før live-abonementet går ut. For å beholde nicket ditt, gjør du ingen verdens ting. Hvis du IKKE vil fortsette, så sender du mail om at de skal stenge det av, eller noe. Dette står i mailen du får. Prisen blir noe rundt 60 kroner i måneden, og disse pengene blir belastet en gang i måneden.

Opprinnelig skrevet av eXploSer@11.12.2004, 13.03
du får en mail om det i god tid før live-abonementet går ut. For å beholde nicket ditt, gjør du ingen verdens ting. Hvis du IKKE vil fortsette, så sender du mail om at de skal stenge det av, eller noe. Dette står i mailen du får. Prisen blir noe rundt 60 kroner i måneden, og disse pengene blir belastet en gang i måneden.
147591​
Ok, så det er ikke mer enn det, ja. 750,- spenn for et år, ja. Tror jeg fortsetter. Kan sikkert lage en avtale med foreldra, der de bateler hver måned, og når året er omme, gir jeg dem hele beløpet.

Takker for svar. ^_^

De trekker vel ikke penger hver eneste mnd? Det de gjør er de trekker et større beløp, og vips, det er fikset. Da trenger du ikke bekymre deg noe mer før om 12 mnd. Det koster heller ikke 750,- for et år. Når prøveperioden min på 2 mnd var ferdig så trakk de kanskje 500,- fra kontoen min, og da fikk jeg et Live abonnement på 12 mnd. De har heller ikke trukket penger hver mnd.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Jasså ja, var det ikke gutten som skulle ta ferie fra SG? Og hvem unbannet deg?

Opprinnelig skrevet av Vanguard@11.12.2004, 13.46
Jasså ja, var det ikke gutten som skulle ta ferie fra SG? Og hvem unbannet deg?
147628​
ILiuz.

Etter utallige frekkheter og klaging/mas via MSN, ser jeg ingen annen utvei enn å holde det jeg lovte ham, nemlig å suspendere kontoen hans.
Du, dette går for langt. Hvis du irreterer deg så mye over meg, hvorfor tar du deg ikke en pause selv, da?
Jo, jeg hadde tenkt å ta pause. Men så bestemte jeg meg for, etter en liten prat med ILiuz, at jeg blir. Jeg skal bare begynne å poste litt mindre, og snakke mindre piss. Men du bør ikke irretere deg så mye, det kan ikke være godt for sinnet. Og jeg spurte heller ikke ILiuz om han kunne unbanne meg, hvis du tror det.

Jeg gidder bare ikke denne diskusjonen, krangelen lenger. Hvis du irreterer deg så mye, så er det ditt problem.

De trekker vel ikke penger hver eneste mnd? Det de gjør er de trekker et større beløp, og vips, det er fikset. Da trenger du ikke bekymre deg noe mer før om 12 mnd.
Jo, etter det første året. Men jeg tror, athvis det bare hadde kostet 599,- kr hvert år, så hadde de fått flere registrerte. Et beløp i måneden blir piss.

Jeg kjøper bare et nytt kit til jul, til 499, og dermed får jeg et reserve-headsett, pluss at jeg kan velge meg et nytt gamertag, eventuelt gjenopplive det gamle.

Folkens da... På tide å roe seg ned litt med hetsen mot Revan? Jeg skjønner faktisk ikke hva folk har imot han. Ja, han kan være litt irriterende noen ganger, men det er bare å overse det. Er ikke verre enn det.

Revan: mye billigere ved å fornye gamertaget, pluss at du slipper noe krangling med foreldrene dine, siden det er gratis :p

Opprinnelig skrevet av eXploSer@11.12.2004, 12.03
147591​

Hvorfor heter ikke du Brannfan lenger da? Ville du ikke ha Live mer, eller ville du bare ha et annet gamertag?

Insty=Instebø, rigth? ^_^

Opprinnelig skrevet av eXploSer@11.12.2004, 14.15
Revan: mye billigere ved å fornye gamertaget, pluss at du slipper noe krangling med foreldrene dine, siden det er gratis  :p
147647​
Jo, tror jeg kommer til å gå videre med det. Gjøre det jeg sa litt lengre oppe i emnet, gi hele beløpet til foreldra, så tar de seg av månedsbetalingen.

Høres jo utrolig teit ut da, at man må betale like mye for et år med live som man må betale for headsett og et år med live
Når man kjøper dette, så får man med seg diverse stash og et "gratis" år med spilling. Det året betalte du da du kjøpte pakken, lissom. Jeg synes dette var et veldig greit system, og jeg synes godt at når du har valget over å fornye eller slutte med det, da betalte du bare rundt 5-600 kr for hele neste år.

Vi får se når den tid nærmer seg. :svette:

Opprinnelig skrevet av SulkyIce Dude+11.12.2004, 12.31-->
<!--QuoteBegin-eXploSer
@11.12.2004, 12.03
147591​

Hvorfor heter ikke du Brannfan lenger da? Ville du ikke ha Live mer, eller ville du bare ha et annet gamertag?
147775​
[/b]
På grunn av at min mor ikke liker at det trekkes beløp fra kontoen hennes hun ikke har noe med, + at det var noe feil med kredittkortinformasjonen, og + at jeg ville ha et annet gamertag. Hvis du ikke er klar over det spiller jeg på et 2 month trial nå, det vil si at 12. Januar kommer jeg til å (kanskje) sende deg ny friendrequest. Men den gangen med et 12 måneders abonement.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Microsoft tjener ikke på at vi kjøper startpakke på startpakke i stedet for å gå over til betalt abonnement, gjør de vel? Synes dette virker som et rart system. Et år med Live koster mindre enn et nytt headset OG et år med Live ... Og det er merkelig i utgangspunktet, for den startpakken koster mer enn nødvendig i utgangspunktet, og da må man betale litt mer enn nødvendig hvert år, og likevel få det billigere enn den tiltenkte måten ... :holdkjeft: Skjønner virkelig ikke Microsoft at det er enklere for dem å administrere et abonnement som trekkes fra kontoen enn å produsere, sende ut og selge startpakker? Hvis de ville ha oss til å kjøpe i butikk, hvorfor lager de ikke da en fortsettelsespakke uten headset og med en symbolsk lavere pris? Anti-materalisten i meg reagerer når systemet oppfordrer folk til forbruk av headset. Mye glanset papir og plast i en sånn startpakke (nå høres jeg kjip ut, I know).

Jeg må nok uansett kjøpe en ny startpakke neste år. Ellers får jeg problemer med foreldrene mine. :ler:

Jeg må nok uansett kjøpe en ny startpakke neste år. Ellers får jeg problemer med foreldrene mine.
Yes, akkurat hva jeg mener. Jeg synes dette systemet er tåpelig. Det hadde sikkert lønnet seg mer med den fortsettelses-pakken din, Husmann.

:D

Opprinnelig skrevet av Houseman@12.12.2004, 04.45
Hvis de ville ha oss til å kjøpe i butikk, hvorfor lager de ikke da en fortsettelsespakke uten headset og med en symbolsk lavere pris
Som et kontantkort? :p

Skrape frem en kode å skrive den inn... :)