Hvorfor er Half-Life og Hitman-serien gode survival horror-spill?

#1
Ja, why? Noen som kan komme med en forklaring?
 
#3
Ja, synes du ikke?

Fordi, det å mene at Resident Evil 4 er et action-adventure/survival horror-spill er det samme som å kalle Half-Life også for et survival horro-spill.
 
#5
Ja, ifølge et menneske, så er det det.
 
#8
Helt latterlig teit. Hvis Half-Life eller Hitman er et bra survival horror-spill, da vil jeg gjerne få påstå at World of Warcraft er det beste fotballspillet ever!
 
#11
Alt jeg lurer på hvorfor Half-Life eller Hitman er et bra survival horror-spill ...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Hva med å spørre den som kom med uttalelsen i utgangspunktet?
 
#14
Hva med å spørre den som kom med uttalelsen i utgangspunktet?
Det gjorde jeg og vedkommende ville ha et svar på hva forskjellen mellom Half-Life og Resident Evil 4 og 5 var, noe som jeg syntes ble for et dumt spørsmål... er det så virkelig vanskelig å se den vesentlige forskjellen selv på de spilla?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Alle spill vil ha både likheter og forskjeller, sjangre er mest ment som et hjelpemiddel for å informere folk om hvilke kvaliteter man vil finne i et aktuelt spill. Jeg synes ikke det er en steindum påstand at man kan sammenligne Half-Life og Resident Evil 5, for eksempel (begge har skyting, monstre, en historie som utspiller seg i løpet av spillets gang osv.), men hvor mye vits i det er å påstå at begge er survival horror-spill kan nok diskuteres, ja.
 
#16
For ikke å snakke om hvemihælvetebryrseg.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#17
Ehm Half Life og Hitman har aldri vært noen survival horror-spill og kommer aldri til å bli det.

Resident Evil 1 og 2 var mere survival horror-spill, da jeg ikke har prøvd resten av spillene i den serien :p Silent hill serien passer vel også godt inn under denne sjangeren av spill. Det samme gjør vel også en god del eldre spill som jeg ikke husker helt navene på akkurat nå :)
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#18
Det gjorde jeg og vedkommende ville ha et svar på hva forskjellen mellom Half-Life og Resident Evil 4 og 5 var, noe som jeg syntes ble for et dumt spørsmål... er det så virkelig vanskelig å se den vesentlige forskjellen selv på de spilla?
Det var et så dumt spørsmål at du måtte spørre oss?
 
#19
Ja.