IGNs Top 100 Games Of All Time

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#1
http://top100.ign.com/2005/index.html

Her har vi den ja. Det kommer ikke akkurat som noen overraskelse at den er såpass teit som den er, og jeg kunne lagt ut masse om hvorfor, men akkurat nå skal jeg spise.

Diskuter.
 
#6
Opprinnelig skrevet av Norskingen@30.07.2005, 15.38
bare gamle dritt spill jo..

På 1-10 alltså.
246607​
jaja.. sier litt om hvor du er i livet :rulleøyne:

personlig så jeg ikke så veldig mye galt med den listen, men jeg savnet Warcraft III (eller overså jeg det bare? :usikker: )
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Rimelig imponert over den lista faktisk. Mye som er piss der, men at feks. Tie Fighter havner på 9ende plass og Deus Ex ranker høyere enn Half Life viser at de ikke er helt sjeleløse.
IGN er faktisk ikke helt idioter i denne sammenheng og det uroer meg litt. :ehm...:
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#8
Ja, jeg må si meg sjokkert over den lave plasseringen til Half Life. Hadde egentlig ventet en top 10 der.

Er egentlig Duke Nukem 3D på lista?
 
#9
Fin liste. Ble kanskje litt skuffet over at Burnout 3 fikk bedre plassering enn Halo, og at Halo 2 ikke er på listen(?). Men dette er jo bare i forhold til mine personlige synspunkter.

Og hvor er Ninja Gaiden?
 

Kilik

Lokal moderator
#11
Litt overrasket over at IGN som gir skyhøye karakterer til dagens spill (Jade Empire får 9.9 f.eks.), har med såpass mange gamle spill.
Men på meg virker det som om lista ikke består av de generelt beste spillene, men heller de mest innovative og innflytelsesrike ut fra den tiden de kom ut. Ser man bort fra innovasjon og innflytelse, finnes det en del bedre plattformspill enn Super Mario 1 etter min mening...Sånn sett synes jeg Spillegals egen liste er mer riktig.

Men FFX foran FFVII? Hm...
 
#12
Opprinnelig skrevet av Norskingen@30.07.2005, 15.38
bare gamle dritt spill jo..

På 1-10 alltså.
246607​

Blir så provosert av slike som deg som fullstendig mangler intersse for spillhistorie! Hvis du brenner så lite for denne hobbyen hva i helvete gjør du da på et forum som dette?


Ellers var listen som forventet, litt overrasket over FF VII sin lave plassering og at Civ II kommer høyere opp enn Civ.
 
#15
Usmakelig at både Sensible World of Soccer og Monkey Island 2 manglet på denne lista.

Men at Sid Meier's Pirates! havnet på 6. plass retter opp igjen litt av respekten.
 

Kilik

Lokal moderator
#16
Apropos Amiga, så savner jeg Lemmings sterkt. Worms burde også vært med.
 
#17
"Fatter ikke hvorfor spill X er på plass #A, mens spill Y er på plass #B! Og hvor er spill Z??" - It's the same shit every time...

MoFo2
 
#18
huff skrew this list se heller Edge sin liste hvor de har tatt topp 10 i 10 forskjelige sjangere ;)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20
Huff, skulle heller gitt en god faen i den eksakte plasseringen på sånne lister og heller bare skumme gjennom for å se om det er noen perler en har gått glipp av.

MoFo2