[Multi] I'm gonna sing the DOOM song!

Lodin

Der Waaaah
#1

Dom Marine Brofister i dette spillet:

Jeh, siden dette er det beste single player FPSet på årevis bør det jo ha en egen tråd.

Har kommet et stykke ut i kampanjen, men i dag har jeg hovedsaklig dilla med Snap Map. Det er som nevnt den relativt simple level editoren som er bygd inn i spillet. Har tatt alle tutorials og starta på det første brettet mitt. Blir såklart akkurat som editoren simple saker, men at selv et brødhue som meg greier å få til "scripting" er jævla imponerende. Om det ikke var for temaet til spillet hadde sikkert dette vært utmerka saker å bruke for å lære unger basisen rundt spillmekking.

RPS har forøvrig skrivi om et av karta, Hot Potato: Thy Spud Consumed. Dette er et enkelt, men fett speed run brett. Det som derimot skiller det ut er at det har en sjappe som drives av en kakaodemon som man kan prate med. :v

 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
#3
En ting som er fascinerende med spillet er hvor mye personlighet de greier å gi Doom Marine med bare hender og bein (som Fetthest nevnte). Han sier aldri no, men scener som når professoren prøver å briefe ham etter at han tar på rustninga og så bare døtter vekk skjermen eier. Det eier enda mer når han får beskjed om å være forsiktig med en ting og istedet bare sparker til den.
Gordon Freeman kan ta seg ei stille bolle.
Spillet har dog det følelsesladde øyeblikket da DM brofister figuren han finner. Det er morsomt, men den egentlige grunnen til at han gjør det er såklart for å minnes brødrene sine som alle strøyk med i det første spillet. Det er den eneste biten mennesklighet han har igjen. Ellers er det bare rip and tear som det sies på starten. :qq:
 

ganon

The Boshy
#5



:penga:

Stakkars, bare stakkars denne personen. Dette er et bilde fra ca slutten av spillet hvor noen har falt ned/blitt slått ned i et hull på Ultra Nightmare modus, hvor man ikke har lov til å dø en eneste gang.

PS: Ikke jeg som har tatt bildet forresten. Må igjennom det et par ganger til før jeg prøver meg på UN.

PPS: Spillet eier forresten for de som ikke har fått det med seg!

Edit: Når man dør på UN legger man igjen en markør som man ser på bildet slik at man kan sammenligne med venner hvor langt man har kommet. Ser du en fremtidig utfordring komme? Det gjør jeg =D

PPPS: Hvilke våpen bruker dere mest? Etterhvert brukte jeg nesten bare Gauss kanon med charge shot+ super shotty, mens i starten gikk det i assault rifla m/scope.
 
Sist redigert:

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#6
Mesteparten av spillet brukte jeg Shotgun med granatkaster, og dro frem rakettkasteren på de store, men senere tok gauss helt over og super Shotgun i stjerten på pinkies.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#7
Kjøpte det i går, men siden jeg ikke har gidda kjøpe nytt trådløst nettverkskort til PC-en og det er uaktuelt å dra ethernetkabel gjennom hele leiligheten så tok det ørti timer å laste ned. Satser på å endelig få testa i kveld.
 

Lodin

Der Waaaah
#8
Runna det for ei stund tilbake, men siden Unfarted var så bra har jeg ikke kommet tilbake. Uansett er det klart en contender til GOATSE of the year til tross for bleh multi og litt bleh slutt.
Sånn ellers brukte jeg stort sett alle våpna hele veien gjennom. Favoritten er nok fremdeles hagla med granatkaster.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Har funnet fram Doom igjen selv, driver og rensker det for hemmeligheter og unlocks og sånt før jeg endelig fullfører hele greia. Testa til og med flerspillerdelen, og den var jo... helt streit. De få unike elementene spillet har forsvinner fort i suppa, men jeg setter pris på at det går såpass fort og at du starter med noen loadouts som ikke er rass, uansett hvor mye det smerter å måtte bruke CoD-loadouts i et faens Doom-spill. Uansett, dette kunne nesten vært årets spill... i et år hvor ikke Dark Souls 3 kom ut. Nesten.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Som sagt er id tech 6 fra framtida, og hva det egentlig innebærer i praksis kan du se i denne artikkelen. Her går noen med peiling (og RenderDoc) gjennom alle stegene som går med for å rendre ett enkelt bilde i Doom 2016. Hvis du synes det er kompliserte saker, tenk også på at det skjer på under 16 millisekunder. Ganske fett.