Import fra USA

Kilik

Lokal moderator
Nå som dollaren er på sitt billigste på 14 år, bare 6 kroner, kan det være mye penger å spare. Blant annet nye, amerikanske fullprisspill til 200-350 kr.

Jeg kunne tenkt meg å bestille en amerikansk DS Lite, som etter dagens kurs vil koste 780 kr. Hvilke nettsider anbefales? Jeg tenker spesielt på sider hvor man kan slippe unna frakt og toll.

D

Deleted member 91

Gjest
Play-Asia er alt du trenger. Bestill den, send dem en mail (link til kundeservice på bunnen av siden) hvor du legger ved bestillingsnummeret og spør om de kan være så vennlige å sette 10% av varens verdi på pakken. Det gjør de gjerne, og vips, så kan du hente den på postkontoret halvannen uke senere. Anbefaler også USB-laderen Lik-Sang har, koster rundt 30 kroner og fungerer helt okay, så slipper du transformator-maset.

Da håper jeg bare at dollaren ikke stiger i løpet av de neste to ukene, hvis den ikke gjør det blir det nok DS Lite og spill på meg og.

SITAT(Nicholas @ 12.05.2006, 00.05) 2922
Play-Asia er alt du trenger. Bestill den, send dem en mail (link til kundeservice på bunnen av siden) hvor du legger ved bestillingsnummeret og spør om de kan være så vennlige å sette 10% av varens verdi på pakken. Det gjør de gjerne, og vips, så kan du hente den på postkontoret halvannen uke senere. Anbefaler også USB-laderen Lik-Sang har, koster rundt 30 kroner og fungerer helt okay, så slipper du transformator-maset.
[/b]
10%?

Play-Asia sa til meg at de kunne sette ned med 60%.

Og jeg tror det kan være lurt å bare registrere seg først, og så sende mailen, sann at det ikke blir for sent å gjøre noe med det. Jeg la ikke til noe bestillingsnummer så de fann sikkert kontoen min ved hjelp av mail-adressen.

D

Deleted member 91

Gjest
Hmmm, sært. Jeg bestilte DS-en min i midten av april, og de satt prisen på pakka til $19.90 istedet for $199. Har vanskeligheter for å tro at de har endret policy siden den gang. Send dem en mail, sier nå jeg.

SITAT(Nicholas @ 12.05.2006, 10.48) 2957
Hmmm, sært. Jeg bestilte DS-en min i midten av april, og de satt prisen på pakka til $19.90 istedet for $199. Har vanskeligheter for å tro at de har endret policy siden den gang. Send dem en mail, sier nå jeg.
[/b]
Seriøst?

De har aldri vært behjelpelige med det når jeg har snakket med dem. Halvere prisen med 50% har de tilbudt meg i mine handler med dem.

Opprinnelig skrevet av Play-Asia

Hello Kristian,

thank you for contacting Play-Asia.com

We can put 40% of the price on the invoice if you like. Please be reminded that you will not be compensated in full in case the parcel is lost or damaged during transit. Further in case customs do not believe the value and seize the goods, it will be out of our control and we will not replace the parcel. Please confirm if you still wish us to go ahead.

If you have any further question, please do not hesitate to ask.

Best regards,

Michelle
Play-Asia.com
Skrev hun feil eller er jeg spesiell? :p

D

Deleted member 91

Gjest
SITAT(Excelsion @ 12.05.2006, 10.59) 2959
Men vil dollaren gå mer ned? Det er spørsmålet!
[/b]
Hvem bryr seg. Med tanke på hvor lav den er nå, så er det uansett verdt det. :p

Jeg fikk forresten akkurat samme svaret, bare med 10% istedet for 40%. Så, hah.

Nå som jeg har massevis av penger så tenker jeg på å forhåndsbestille Final Fantasy XII fra statene. Hvilke sjapper er villige til å sette lavere pris på varene de sender? Hva anbefaler dere?

En kompis vurderer sterkt og bestille Nintendo DS Lite fra Play - Asia. Jeg mener bestemt at den er sonefri, men han må ha en bekreftelse fra "høyere hold". Forresten, er det fri porto fra Play - Asia, slik som fra Play? :)

SITAT(sheriffen @ 12.05.2006, 12.56) 2987
Nå som jeg har massevis av penger så tenker jeg på å forhåndsbestille Final Fantasy XII fra statene. Hvilke sjapper er villige til å sette lavere pris på varene de sender? Hva anbefaler dere?
[/b]
Play-Asia er allerede nevnt da. Og jeg anbefaler den sterkt. Du unngår toll og annet dritt og spillene kommer fort fram. Jeg har kjøpt fire spill derifra, der tre av dem brukte sju dager og det fjerde ti dager på å havne i postkassen min.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
For amerikanske spill anbefales VGPlus varmt. Små anonyme pakker, med lav påstemplet verdi ;)

Da var en mørkeblå DS Lite bestilt fra play-asia og med den kommer Bomberman :hehe:

Så var det bare å klare å logge seg inn på VGPlus, må kanskje få en mail før jeg kan bruke kontoen? Da skal jeg bestille MP:H, Trauma Center: Under The Knife, USB dongle ting og Mario Kart DS. Tetris gikk bort da jeg ikke vil bruke opp halve lønna før jeg får den ^^