Infotråd: Spillegaltreff 2

Status
Stengt for ytterligere svar.

Dukie

nice girl
#1

- Lørdag 5. mars, Lillestrøm, Storgata 9, RT-loftet</span>

Spillegal arrangerer nok en gang spilltreff og denne gangen er det blant annet duket for Halo 2 og Tekken 5-turneringer. Det er heller ikke utenkelig at vi slår til med et par ekstra turneringer utover natten hvis det er ønsker om det.

<span style=\'color:maroon\'>Vi har foreløpig bestemt at Halo 2-turneringen vil starte 20:00 og Tekken 5-turneringen 22:00.
- Mer informasjon om Halo 2-turneringen <a href=\'http://www.spillegal.no/forum/index.php?showtopic=8903\' target=\'_blank\'>her</a>.
- Mer informasjon om Tekken 5-turneringen <a href=\'http://www.spillegal.no/forum/index.php?showtopic=8946\' target=\'_blank\'>her</a>.

Generell informasjon:

Spilltreffene startet for ca. fem år siden, av Tekkenclub.com, som senere ble til Norges TV-spillforbund. Treffene ble arrangert for at spillere rundt om i Norge skulle møtes og sammenlikne ferdigheter samt bli kjent med hverandre og bedre spillmiljøet i Norge. Etter hvert ble det imidlertid for mye å gjøre for arrangørene, spesielt ettersom alle var i fullt arbeid og hadde familie. Treffene ble følgelig lagt på is. Vi ønsker å vise respekt til de gamle arrangørene og sender et takk for alt de gjorde for gamingmiljøet, og et takk for muligheten til å leie lokalet.

Nå har Spillegal overtatt skuta og er klar til å seile videre. Målet vårt er det samme - å forbedre gamingmiljøet i Norge og gi gamerne en mulighet til å bli kjent med hverandre. Vårt andre spilltreff finner også sted i Lillestrøm, nærmere bestemt Storgata 9, på RT-loftet.

Ofte stilte spørsmål (ikke egentlig, men de kunne blitt stilt, hva?):

1. Hvem kommer? Og er det aldersgrense for å delta?
Gamere fra rundt i Norge kommer – alt fra Bergen til Trondheim. Noen av disse er også proffe gamere. Det er ingen aldersgrense, så alle som føler for å komme, er velkomne.

2. Hva om jeg blir sulten og/eller tørst, eller må på toalettet?
Lokalet har toalett, og det blir muligens servering av drikke. Brus vil da koste 10,- kr og øl (for de over 18 år) 25,-. Dette er noe vi nå ser nærmere på. Det er nulltoleranse for andre rusmidler på spilltreffet! Det er en trivelig kebabsjappe like utenfor som selger fast-food til hyggelige priser. Sent på natten har sjappa et lite prishopp, men de fleste har vel handlet burgere etc. innen da. Om røykesuget blir for stort, kan man gå utenfor lokalet og røyke. Vi ser også på muligheten på å selge mat inne i lokalet, da vi fikk noen negative tilbakemeldinger om personer i Lillestrøm som hadde en uaksetabel oppførsel.

3. Hva med lokalet? Når begynner det, og når slutter det?
Lokalet er todelt. Vi regner med å begynne kl. 17.00 og spiller til siste mann har forlatt lokalet. Fordelen med dette lokalet er at vi kan holde på så lenge vi vil. Med andre ord blir det spilling frem til morgenen.

Om du kommer langveisfra, er det mulighet for å overnatte i lokalet, og noen av oss kommer til å være der hele natten for å passe på. Lurer du på hvordan lokalet ser ut innvendig, eller hvordan det var før? Her er noen bilder fra da Tekkenclub/NTSF arrangerte det.

4. Hvor mye vil dette koste?
Vi vil ikke tjene noe på dette og vil holde det billigst mulig, men for å unngå at vi går i tap har vi satt inngangsprisen til 60,- kr. Inngansprisen kan bli endret, men i tilfelle kun lavere.

5. Hvilke spill vil spilles på treffet?
Dere spiller hva dere vil – ikke hva vi vil. Men basert på de gamle spilltreffene vet vi om noen spill som garantert vil bli populære (Halo 2, VF4: Evo, Tekken, Street Fighter, PES etc.). Men ta for all del med andre multiplayer-spill. Viser det seg at folk spiller det, får det bli. Vi satser på å få mest mulig variasjon og arbeider med å få mest mulig utstyr. Vi vil at flest mulig folk skal bli fornøyde. Det blir dessuten kanskje mulighet for å teste ut spill som enda ikke har kommet på det europeiske markedet (PAL), men dette er ennå ikke sikkert.

Crewet jobber med å få skaffet flest mulig projektorer og høyttalere, og vi kan iallfall ordne mellom fem og syv projektorer. Samtidig jobber vi hardt med å skaffe en eller to til. Det blir også muligens noen små TV-er der, slik at flest mulig spill kan være på samtidig. Ettersom det vil bli en del dyrt utstyr der, forventer vi at folk viser hensyn og behandler ting pent. All slåssing, granatkasting og krasjing skal foregå virtuelt.

7. Blir det turneringer?
I og med at det er vanskelig å vite hva folk vil ha turneringer i, vurderer vi å ta det internt på treffet, men en Tekken 5 turnering blir det, samt Halo 2 og muligens Street Fighter: Third Strike, om interessen er der og om vi får tid. Kom med forslag! Det kan også bli noen premier for de verdige vinnerne. Mer informasjon om dette kommer. Dere kan også utfordre hverandre i forumet for så møtes på treffet for å måle styrke der.

8. Hvor mange kommer?
Det er vanskelig å si, men på de gamle spilltreffene kom det mellom tretti og seksti stk. Lokalet er ikke av største slag, men vi håper at flest mulig tar turen innom. Forrige gang vi arrangerte det så var det vel førti innom, vi håper på at det kommer flere denne gangen.

9. Hvor er det? Finner jeg frem?
Stedet ligger ganske sentralt – bare noen minutter fra togstasjonen.
Beskrivelse med bilder

10. Jeg lurer på mer, hvem spør jeg?
Ta kontakt med en av oss som har vært der før:

Duke
ILiuz
EagleJin/ØgleJon/Hyulvinji
Hawk

 
#3
Høres velidig koselig ut, har lyst til å komme, men med tanke på transport er det lite trolig at jeg kommer.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#7
Forrige gang kom det også folk som ikke var regget på SG, vet du. :eek: hei
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#8
Glimrende. :D 5. mars kan jeg. Blir moro å møte SG-homiesene.

Det er også en god nyhet at det selges øl. Det hører med.
 
#9
Joa.. Nei, vi får se neste år, da jeg er 14. Med min familie, som knapt skjønner at jeg holder på å bli en tenåring - Ja, du ser nok poenget.

"Kan jeg reise til Lillestrøm for å spille TV-spill med en gjeng ukjente, kosete ungdommer som skal drikke øl?"
 
D

Deleted member 91

Gjest
#10
Du har spurt, altså? Få foreldrene dine til å ringe ILiuz, Duke eller noen av de andre sjefshomoene, da vel.
 
#11
Kommer nok ikke jeg heller. Skulle så gjerne, men strekningen Ålesund - Lillestrøm frister lite. Kall meg gjerne lat, for det er jeg. Hadde man bodd på en litt mer sentral del av landet, hadde jeg kommet når som helst. En øl eller ti, sammen med SGfolket hadde sikkert vært gøy.

Jeg ønsker herved alle som drar et riktig godt spilltreff :tommelopp:
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#12
Opprinnelig skrevet av Revan@22.01.2005, 00.01
Joa.. Nei, vi får se neste år, da jeg er 14.
166685​
Er du bare 13? :blunk: Jeez. Jeg er nesten 10 år eldre enn deg. Jeg begynner å bli gammel. :(
 
#13
Jeg kommer selfølgelig. Håper bare at jeg kan dra med Laffen, men går ikke det så får jeg ta toget alene.
 
#14
Jeg er der. Kommer i følge med thetrain og muligens Mantis. Dette blir kosete.

Ps. Jeg vil ha Super Smash konkuranse! ;)
 

EagleJin

Bear Necessity
#16
Jeg må desverre melde om at Hyulvinji ikke har mulighet til å delta denne gangen, ettersom ørnen i meg har våknet.




:p
JOOOO DAAA! Klart jeg stiller opp, og også med utstyr som sist.

Regner med at de fleste skjønner at det første avsnittet er en veldig dårlig spøk, og jeg skylder på overtrøtthet og hva som verre er. Hyul vil ikke være der, men en stedfortreder med vingespenn på 1,89 m. kommer til å befinne seg i strøket der så og si hele dagen.


Vil gjerne rette en stor takk til Leonard som hjalp til i startfasen før sist GP, og som vil være der denne gangen!

Leonard: Gamer-Norge skylder deg og tidligere arrangører en stor takk for å ha startet et slikt opplegg som GP! Uten deres vellykkede forsøk på å samle gamere ville ikke sg hatt slike treff i disse tider!
:D

PS: Ikke nøl med å spørre om det er noe dere lurer på angående GP!
 
#17
Denne gangen må jeg prøve å komme meg oppover. Problemet er at mamma ikke skjønner at jeg er tenåring, akkurat som Revan, selv om jeg blir 18 i år :ehm...:

Må uansett prøve å komme.
 
#18
Opprinnelig skrevet av Houseman+22.01.2005, 00.35-->
Opprinnelig skrevet av Revan@22.01.2005, 00.01
Joa.. Nei, vi får se neste år, da jeg er 14.
166685​
Er du bare 13? :blunk: Jeez. Jeg er nesten 10 år eldre enn deg. Jeg begynner å bli gammel. :(
166710​
[/b]
Han er 12 år faktisk, men fyller 13 30. Januar etter hva jeg kan se på profilen hans.

<!--QuoteBegin-Akuma
@22.01.2005, 10.46
Denne gangen må jeg prøve å komme meg oppover. Problemet er at mamma ikke skjønner at jeg er tenåring, akkurat som Revan, selv om jeg blir 18 i år :ehm...:

Må uansett prøve å komme.
166799​
Ok. Den var litt morsom.
-
Jeg kommer ikke. Å bruke masse penger på tur-retur Bergen - Oslo med tog + overnatting + mat er ikke så ideelt for meg, når jeg ikke tjener penger selv en gang, og jeg skal spare penger til DS-spill, og et par konsollspill og ikke minst moped som jeg skal ha meg til sommeren, som et fremkomstmiddel.
 
#19
Opprinnelig skrevet av Houseman+22.01.2005, 00.35-->
<!--QuoteBegin-Revan
@22.01.2005, 00.01
Joa.. Nei, vi får se neste år, da jeg er 14.
166685​
Er du bare 13? :blunk: Jeez. Jeg er nesten 10 år eldre enn deg. Jeg begynner å bli gammel. :(
166710​
[/b]
:rulleøyne:

Neida. Ingen er for gamle på Spillegal. Selvom du er en god del år eldre enn meg, ja..

Jeg har ikke spurt, fordi jeg vet svaret. Hvis det blir treff senere i år, så skal jeg forsøke å komme. Frister litt med et sånn treff.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.