It's Official: Classic NES Series

#1


It's Official: Classic NES Series
All of the details on Nintendo's upcoming retro packs!

March 26, 2004 - It's been rumored and speculated on for weeks, but today Nintendo has exclusively revealed to us the details on the US equivelant of the Famicom Mini series.

The collection will be called Classic NES Series, and will begin as a limited edition NES Game Boy Advance SP as well as a line-up of eight classic games released during the Nintendo Entertainment System days of nearly 20 years ago.
The NES Game Boy Advance SP will feature a very unique color scheme that matches the original NES controller's look. It will, of course, play any Game Boy, Game Boy Color, and Game Boy Advance game.

Nintendo will release eight games for starters, all accurately emulating the NES games from the mid 80s: Donkey Kong, Pac-Man, The Legend of Zelda, Super Mario Bros., Excitebike, Ice Climber, Xevious, and Bomberman. Each game in the series will be priced at $19.99, and will be packaged in a standard Game Boy Advance box featuring the classic artwork of the original game.

"I mean, Donkey Kong and Pac-Man? These are, like, the best games ever," says Perrin "Mallrat" Kaplan, Nintendo of America's vice president, marketing and corporate affairs. "And if you aren't just dying to get your hands on the gnarly new Classic NES Limited Edition GBA SP, you're a total dweeb." Yep, that's a real quote, folks.

The games and system will launch on June 7th in the US.

Kilde: http://gameboy.ign.com/articles/502/502358p1.html

-------------------------------

Utrolig stilig. Likte den GBASP-en. Jeg skal i hvert fall ha Ice Climber. Har aldri fått spilt det spillet.

Hadde vært digg om dem lanserte Metroid også.

Men aller helst vil jeg se Kirby's Adventure. Det er en klassiker. Det spillet burde i vært på listen blant de 8 første lanserings-titlene. Men får håpe det kommer senere da.
 
#2
Jeg har Ice Climber og det er faktisk veldig gøy. Blir veldig utfordrende jo høyere level du kommer på.
Kult at ice-climber figurene var med på smash bros melee,hehe
 
#3
sett det der.
Gleder meg som en 4773|\| åring.

Håper F Zero 1 , Metroid og Starfox 1 kommer i serien.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Fanden daske, dette går jo mot at jeg kjøper Super Mario Bros. for tredje gang.
Men såklabbert - må jo ha dette.
Vurderer faenmeg å kjøpe NES-GBA-en også, selv om Famicom Edition var mye råere...
 
#8
Den GBA SP'en der var rett og slett lekker. Tror ikke jeg kommer til å kjøpe andre spill enn Zelda men, kanskje Mario hvis jeg finner det veldig billig. De kommer sikkert til å koste litt mer her i steine-Norge.
 

Endre

Ødela forumet
#9
Opprinnelig skrevet av Yetipants@30.03.2004, 17.45
Fanden daske, dette går jo mot at jeg kjøper Super Mario Bros. for tredje gang.
Men såklabbert - må jo ha dette.
Vurderer faenmeg å kjøpe NES-GBA-en også, selv om Famicom Edition var mye råere...
Jau. B)
 
#10
Får håpe spill som Megaman 1 og 2, Castlevania 1, 2 og 3 også vil se dagens lys igjen, med den konsollen.
 
#12
Hvert spill kommer til å koste 150 kroner i USA, noe som egentlig er sabla dyrt sammenligna med andre retroutgivelser som "Atari Classic Collection 732k" og alle disse her. Der har man jo ofte rundt 30 spill som man ikke trenger å betale mer enn omtrentlig 300 for. Flere NES-spill har jo også vært gratis (Animal Crossing) eller kosta noen få cents (e-Cards). Men blir dette en suksess, likevel? Vanskelig å si, men ja, I think.
 
#13
Famicom Edition solgte da bra i Japan. Spela utsolgte mange av dei nye spela den første veka, der dei fleste av dei låg blant dei ti mest solgte.

Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@29.03.2004, 14.38
Hadde vært digg om dem lanserte Metroid også.

Men aller helst vil jeg se Kirby's Adventure. Det er en klassiker. Det spillet burde i vært på listen blant de 8 første lanserings-titlene. Men får håpe det kommer senere da.
Metroid og Kirby's Adventure hadde vore bra ja. Hadde òg tenkt meg Kid Icarus, Zelda II: TAoL og kanskje Nintendo World Cup.

Synest dei òg burde benytta høvet til endeleg å lansere den engelske versjonen av Mother, Eartbound Zero, sidan det spelet aldri vart gjeve ut på NES i Amerika/Europa.
 
#14
Opprinnelig skrevet av Kyllingmannen@30.03.2004, 21.54
Hvert spill kommer til å koste 150 kroner i USA, noe som egentlig er sabla dyrt sammenligna med andre retroutgivelser som "Atari Classic Collection 732k" og alle disse her. Der har man jo ofte rundt 30 spill som man ikke trenger å betale mer enn omtrentlig 300 for. Flere NES-spill har jo også vært gratis (Animal Crossing) eller kosta noen få cents (e-Cards). Men blir dette en suksess, likevel? Vanskelig å si, men ja, I think.
E-Reader kort koster $15.95 CAD (Kanadiske dollar) på DVDBoxOffice, noe som er ca. 75 NOK. Noen få cent er det vel ikke, men det er jo billigere (men så er det bare kort). Mulig det er noen som er gratis, men slike kort inkluderer vel ikke akkurat spill. Også må man jo eie en E-Reader for å kunne bruke de korta.

Synes det er artig at de kommer med eldre spill til GBA også jeg. Og 150 NOK er ganske billig egentlig. Jeg betaler gjerne 150 NOK for et egentlig gammelt spill, komplett og som jeg kan bruke på GBA SP og GB PLayer, i stede for å skulle måtte kjøpte det på NES (der det vil bli mye dyrere, i hvert fall komplett - også har jeg ikke NES heller).

Som sagt, Ice Climber skal skaffes. Men jeg må vel skaffe meg Super Mario Bros. også. <3
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#15
1UP har Famicom Mini Week denne uka, og legger ut to anmeldelser av disse utgivelsene hver dag. Hittil er SMB, DK, IC, og EB lagt ut, og anmelderen virker ikke videre imponert over noen av dem.

Om Donkey Kong: «… this version of DK, like the NES port on which it was based, is missing an entire level.»

Om Super Mario Bros.: «Now we get a single game whose only extras are wireless multiplayer and the ability to save high-scores ... manually. Logically speaking, the next step will be to charge full price for incomplete versions of the game.»

Famicom Mini Week @ 1up.com
 
#16
stilig at GB har "nintendo kontroll skin"
 

Novastrum

Feminist-elitist
#18
Kult med spillene, men den GBA SP-en var øgly!
Ser ut som noen dårlige klistremerker laget av en spedalsk gateselger.
Dere har dårlig smak og ingen sans for kvalitet, mine herrer.
 
C

Crizpy

Gjest
#20
Jeg kjøper det alle andre kjøper.
Er den populær, kjøper jeg den.
Hvis den er driiitbra, men folk ikke kjøper, lar jeg være..
Det er et mainstreamprinsipp det her.