Jakt etter tittel på spill

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#1
Jeg er på jakt etter tittelen på et spill som jeg en gang for lenge siden var borti, men som jeg overhodet ikke er i nærheten av å finne ut hva er.

Spillet er til SNES, og er et sidescrollende platformspill. Karakteren du spiller som er i utgangspunktet i rimelig menneskelignende form, men ved hjelp av ymse power-ups går man over i en mer superheltlignenede form. Blir man truffet av fiender og annet styggedom reverseres dette, og man ender til slutt opp som noe apelignende. (etter det er det game over)

Dette spillet var en del av en - mest sannsynlig - luguber "6-in-1 games" sak, som også inneholdt Super Mario World, Contra 3 (jada, på en PAL-kasett), Top Gear, International Superstar Soccer og Goof Troop. (jada, jeg husker alle de andre spillene på kasetten)
Dette spillet var mest sannsynlig i sin japanske form, da det ikke hadde noen engelsk tittel. Jeg er heller ingen racer i asiatiske skriftspråk, så noen tittel har jeg egentlig aldri kjent til.

Jeg mener også at spillet var utviklet/utgitt av Data East, men jeg er på ingen måte sikker. (jeg klarer i hvertfall ikke finne dette spillet blandt lassevis med DE-titler jeg har lett meg gjennom)
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#3
Hah, jeg hadde sjekket alle de, bortsett fra neoseeker, og der var det en tittel som skilte seg ut. Congo's Caper.

(spillet er i flere databaser, men uten utvikler/utgiver spesifisert)

Tusen takk, dan the man.

Så var det finne ut om dettte virkelig var verdt å jakte etter...
 
#4
Istedenfor å lage ett nytt emne spør jeg her jeg....


Mener å huske ett spill... Til SNES...

Sånn "ridder og drage" type spill... Mener det inneholdt ordet Lair... Synd at det er det eneste jeg husker...



EDIT: Lol, kom på det, Dragons Lair :p
 

Sancti

Terrorkatt
#5
Dragon's Lair?
Aner ikke, husker bare vi hadde et spill til pc som het det, men det virket aldri, så jeg fikk ikke prøvd det.

Edit: Du var før meg, ja. :tommelopp:
 
#6
seff er det Dragons Lair
en av mine favoritter
jeg har ps2 og xbox versjon et par andre
Har du prøvd ut dragons Lair 3D +

da ser du hva skikkelig bilde er godt før kan kjøres i 1080 i og 720 p
http://www.digitalleisure.com/gamesdlseries.html
Orginalen var langt bedre enn snes, identisk som arcaden det bør du teste mailer du, disse på linken, sender de uten t..l .