Det var det da jeg mekka amerikansk PSN-konto, iallfall. Har handla en god del der. Selve prosessen er ikke verre enn å mekke en ny konto og registrere deg på PSN og velge USA som land, det mest vriene er å finne en gyldig adresse. Gjør som meg og bare velg adressa til rådhuset i en eller annen liten by i USA.
Takk.
Nå har jeg opprettet en amerikansk PSN-konto og kjøpt Jeanne d'Arc med mitt norske Visa-kort. Jeg kunne ikke tilknytte min genuine norske adresse til Visa-kortet, men av en eller annen grunn gikk det fint å bruke den amerikanske adressen.
Det eneste jeg stusset litt over, var at da jeg skulle bekrefte mitt kjøp av spillet, fikk jeg beskjed om at PSP-en var tilknyttet en annen konto, og at jeg ikke kunne aktivere det nedlastede innholdet med nåværende konto (noe i den duren). Vet ikke helt hva det betyr, men så lenge filen ligger på mitt minnekort, og jeg eier begge kontoene, så regner jeg med at det går bra.
Igjen, tusen takk for tipset og for hjelpen. Det blir spennende å se om det blir SRPG-spilling på meg i kveld.