Jeg kan importere ting fra Hong Kong for deg

#1
Hellu.
Jeg er ganske ny på Spillegal, men gammel veteran fra NF (Nintendo Forumet). Har drevet mye kjøp og salg på QXL, NF og eBay, og gode tilbakemeldinger på alle nevnte steder. Da jeg flytter til Hong Kong 19. August for å studere, tenkte jeg at jeg kanskje jeg kunne prøve å få "ordnings" på å skaffe litt billigsaker til folk her hjemme. Jeg var i Hong Kong for en snau uke siden for å se litt osv, og vips så hadde jeg kjøpt meg en hvit PS3 til 1800,- NOK, sølv PSP Slim til 850,- NOK, et titalls spill til billing penge, utstyr til 360'en, kontrollere (Dualshock 3) til PS3 og mye annet. Dette kan man kjøpe i butikker som HMW, Sony Style og andre kjente kjeder - så ikke no snusk.

Jeg tenkte jeg skulle sjekke om det var noen interesse i at jeg kan kjøpe ting (spill, tilbehør, etc etc) til folk her hjemme, å sende det med posten. For hvis det er det, er jeg mer enn villig til å gjøre det:)

Som sagt skal jeg studere, så jeg kan ikke drive en 7 dager i uka butikk, så jeg kan ikke kjøpe ting og sende ting hver dag, men heller av og til :) Spill er BILLIG der nede, og de har både engelske og kinesiske (og japanske) spill. Som f.eks koster GTA IV nytt 210,- på 360, og noe mer på PS3. En ny Dualshock 3 koster en 240 kroner og en DS Lite fra 650 - 850 kroner (bare noen få eksempler). Har heller ikke planer om å drive veldedighet - så jeg har selvsagt planer om å selge med profitt, men da norske kroner er godt verdt der nede, har jeg ikke tenkt til å rippe noen med latterlige tillegg til meg selv.

Det eneste jeg er usikker på er portoen. Jeg vet ikke hvor mye det koster å sende et spill, en DS/PSP, PS3 eller annet - det kan jo være mulig å finne ut av dette gjennom eBay, men i skrivende stund har jeg ikke tid :)


Så, alt i alt lurer jeg bare på om dere eller noen venner (har allerede planer med venner og familie om Mac'er og diverse spillutstyr og spill etc, for det er penger å spare der) av dere kunne tenke dere å benytte dere av dette i det hele tatt - eller om det bare er teit :p ? Er det teit, eller... teit, ja - så driter jeg i det. Men er det en kar en gang i blandt som vil ha noe - så er det klart jeg kan ordne det. Hvis det blir enorm interesse, får jeg bare ta det når jeg har tid. Bor cirka 20-25 minutter unna sentrum-sentrum (byen er jo gigantisk, så sentrum er stress å deffinere), så jeg kan ikke, som sagt, dra inn hver dag.


Spørsmål? PM, MSN, eller post her. Eller om du mener det bare er vås, la meg få vite det også :) !...Nå må jeg rekke ølsalget... O_O
 
#2
Høres konge ut for min del med mindre frakten er sinnsyk, og din profit blir alt for stor, men det lovte du jo at den ikke skulle være.:p

Men hong kong da man? Er du kinesisk?
 
#3
Du kommer nok til å høre ifra meg iallefall ;)
 
#5
Hva var galt med det? Hadde det var usannsynlig at han var kinesisk? Du vet at en del av folka i verden er kinesiske ikke sant? Hadde det vært en fordel å kunne kinesisk når man skal studere i kina? Er så lei alle som bare slenger drit her på forumet. Forumet blir mer og mer ubrukelig for hver uke som går.
 
#6
det er det beste som er sagt er på en stund jostein, Bra:D
 
#8
1. Jeg skal sjekke det med frakt når jeg kommer ned :)
2. Nei, jeg er ikke kinesisk :p Jeg er go'norsk, høy, med blondt hår og blå øyne :p Skolen er på engelsk, samme gjelder Hong Kong som by (hvor så å si alle snakker (hvertfall litt) engelsk). Byen er fantastisk, skolen er veldig bra - og derfor drar jeg dit ^^
3. Husker jeg riktig lå Mac'er på rundt (er litt usikker) 8/9-11000 HKD. 11000 HKD er 8000 NOK.
 

oma

Village Drunk
#10
Hvor lenge skal du være der nede? Amd sin 7" ultraportabel hadde vært sykt fett å ha om den kommer ut når du er der nede. Men de vises jo bare rundt på sånne kånvensjåns?
 
#11
Jeg skal være der i 3 år, folkens - så, ja ^^

Jeg skal få sjekket frakt på en PS3. Det er ikke så altfor mange hundrelappene tror jeg - som uansett vil bli billigere enn en 40GB til ~3500 her hjemme, sloux ;)

Hvis du finner ut hvor sånne kånvensjåns ( :p ) er, så kan jeg jo, hvis jeg har tid, dra dit - for jeg har interesse for teknologi osv - så det er jo spennende uansett :) Men det kan godt hende de kommer på salg i butikkene også(?).
 

oma

Village Drunk
#12
får prøve å skjekke opp i det :)

Mulig å gjøre denne sticky moder?

Edit: kommer sikkert til å glemmes bort denne muligheten om ikke det blir stickiet
 
#13
får prøve å skjekke opp i det :)

Mulig å gjøre denne sticky moder?
Ja, gjør det ;)

Tenkte å spørre en mod selv om sticky også, ettersom jeg skal være der nede såpass lenge - og jeg trenger ikke "faste kunder" som kjøper. Hvis en annen Ola Nordmann plutselig skulle få lyst på en ting om halvannet år, er det kanskje kjekt at emnet ligger fremme :)
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#15
Sticky er gjort. Litt mer presis overskrift får du fikse selv.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#16
Ehm er det ikke litt dumt og kjøpre seg en PS3 nå med 40 gb? Når den om ikke så lenge blir byttet ut med en 60/80gb variant, som blir hold til samme prisen som 40'gbn koster.

Har ihvertfall selv planer om og vente til den kommer ut.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Still deg selv spørsmålet: Hva skal du egentlig med 80GB-harddisk på en PS3?
 

oma

Village Drunk
#18
Altså, det er jo uansett greit å ha for mye, med 80 GB så kan man effektivt bruke den som film/musikk-senter i kåken din sammtidig som du kan spamme demoer i hist og pist. 40 GB må man kanskje frem med minnepinnen i tide og utide.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20
Jo og jo, det funker begge deler. Derfor jeg spør.