Jones in the FAST Lane

Aslak

Humanoïde, incognito
#1


Hei folkens
Jeg kom over noe fantastisk på lille nyttårsaften, en eller annen fyr på gamer.no-forumet har mekka en flash-versjon av det gode gamle spillet Jones in the Fast Lane. Her er en link.


For de av dere som ikke kjenner til spillet, så går det ut på å vinne i et kapitalistisk race mot de andre spillerne. Man må få seg jobb, utdanning og mat, og så være den første til å klare å komme seg til det fastsatte punktet av velstand, lykke, utdanning og karrière. Man kan handle aksjer, kjøpe stash til leiligheten, og mye annet rart.



Dette spillet var et av de første jeg noensinne spilte på datapese og jeg har mange gode minner. For eksempel da jeg banka en kamerat i andre runde av spillet fordi jeg vant $2000 i lotteriet. Ah, good times.

Noen som er med på en runde eller fem?

Edit: bilder
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#2
SITAT(Aslak @ 03.01.08, 02.34) 95963
Dette spillet var et av de første jeg noensinne spilte på datapese og jeg har mange gode minner. For eksempel da jeg banka en kamerat i andre runde av spillet fordi jeg vant $2000 i lotteriet. Ah, good times.
[/b]
Wow, dette hadde jeg nesten glemt. Har også minner fra dette som ett av mine første dataspill. Husker godt runden hvor naboen min lå laaangt foran meg, og så ville han telle pengene sine. Han tok ut alt han hadde fra banken... og ble ranet :p

Takk for linken. Har spilt noen runder for meg selv nå, og det er fortsatt ganske kjekt, spesielt på skolen :D
 

sheriffen

humre humre
#4
å herregud, dette spilte jeg MYE før. la meg bare freske opp skillsa litt først, så er jeg kanskje med på et slag 'Jones.

Edit: urk, siden funka ikke. :(
 

Aslak

Humanoïde, incognito
#5
Prøv å laste ned offlineversjonen på 15mb. Hvis det ikke var gamer.no-sida som ikke funka.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#8
Jeg hadde litt problemer med å få internettmultiplayeren til å fungere her på skolen... Antar det har noe med brannmuren å gjøre. Og hjemme har jeg altså problemer med å koble PCen til routeren :(

Mulig jeg bare kan drite i routeren og stappe internettkabelen direkte inn i den bærbare PCen da, selv om det er litt stress. Men i så fall må jeg bli fortalt at det ikke ødelegger instillingene eller noe sånt på routeren.

Hvis det går bra blir jeg muligens med i helgen :)
 

Aslak

Humanoïde, incognito
#9
Det skal ikke være noen grunn til at det ødelegger innstillingene i routeren. Jeg gjør det som regel når jeg setter laptopen til å laste ned om natta.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#10
Godt å vite :) Blir desverre ikke med i kveld da, siden jeg skal reise til Oslo i morgen. Får bli en annen gang...