Just Cause

#1


Bland sammen Grand Theft Auto (uten alle morsomhetene og musikken) og Far Cry (men i tredjepersons-synsvinkel), hva får du da ? Da får du Just Cause.

Just Cause handler om ... ... jeg siterer Wikipedia:

SITAT
Just Cause is set on a fictional South American tropical island called "San Esperito", where the player works as CIA black ops agent Rico Rodriguez in a guerrilla war to overthrow San Esperito's dictator, who may be in possession of weapons of mass destruction.

The game draws its premise (and name) from the real-life United States invasion of Panama, code-named "Operation Just Cause", which involved United States military action to overthrow military leader Manuel Noriega.[/b]
et cetera.

Øyen du befinner deg på er ca. 1024 km² stor, så det betyr at du har veldig mye plass å boltre deg på. Du kan kjøre bil, fly, båt, helikopter og du kan falle i fallskjerm.
Dette minner mer om en dårlig anmeldelse, så jeg spør simpelt: Noen som har spillet, og vil dele noen førsteinntrykk?

Etter min mening er det lite engasjerende - jeg sitter vanligvis ikke lenger enn 45 minutter før jeg gjør noe annet, noe som er irriterende da dette spillet kunne vært så mye bedre, med tanke på all den plassen du har. Du ender ofte opp med å bare kjøre rundt som en villmann, mens du nyter utsikten. for det er en fin øy.

Men grafikken er ganske bra, og spillet er eyecandy, hvertfall hvis du har XBOX 360 eller en bra PC.

Errh, jeg synes det er en av de bedre GTA-klonene, ihvertfall. Det er ikke så kronglete og bugget som Scarface, men det mangler det lille ekstra for å nå helt opp. Noen radiostasjoner hadde vært fint.

Noen bilder:

Vrom
Innsjø
Litt treg med å bremse der
jaja.


----

jeg postet denne i feil delforum.

Kan en moderator flytte den til førsteinntrykk,? takk
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Var mer eller mindre GTA med uinnspirert innhold. Spillet har null sjel og der ligger problemet. Rico eller hva helten heter kler seg som Steven Seagal, men han er ikke Steven Seagal. Dette og feks. Bully er faktisk akkurat samme spill, bare med litt forskjellig innhold. Forskjellen ligger i utførelsen.
 
#3
Synes demoen var kul jeg, men den var litt for glinsende og flott. Jeg vet ikke om de har fikset de i fullversjonen, men det var en del bugs og unaturlige ting.. som at man ikke mister helse av å slå opp fallskjermen en meter over bakken, eller at man ikke trenger å slå den opp engang! Hvordan er dette i demoen i forhold til fullversjonen?
 
#7
just cauaw, har prøve demoen´Bland sammen Grand Theft Auto (uten alle morsomhetene og musikken) og Far Cry (men i tredjepersons-synsvinkel), hva får du da ? Da får du Just Cause.

Just Cause handler om ... ... jeg siterer Wikipedia:

SITATJust Cause is set on a fictional South American tropical island called "San Esperito", where the player works as CIA black ops agent Rico Rodriguez in a guerrilla war to overthrow San Esperito's dictator, who may be in possession of weapons of mass destruction.

The game draws its premise (and name) from the real-life United States invasion of Panama, code-named "Operation Just Cause", which involved United States military action to overthrow military leader Manuel Noriega.