Kid Icarus | Nintendo RevOlution

Burde Nintendo komme ut med Kid Icarus?

• Ja, frys t.o.m. utviklingen av Mario128

Stemmer: 0 0,0%
  • Ja, men ikke på bekostning av andre spill

• Kanskje, hvis det blir nytt og revolusjonerende

• Nei og atter nei. La den være, ikke rot med gamle minner

• Totalt antall stemmer
    0
Dette ryktet stammer fra et intervju hvor Miyamoto prata kødd med en fyr fra IGN.

IGNcube: Will you make Kid Icarus for Revolution?
Shigeru Miyamoto: Well, I'm actually working really closely right now with the director of the [original] game. Now, whether or not when we get the Revolution all set up and everything is finalized, well who knows? That might be one of those characters where everybody says, "Hey, with the way our console is designed, that would be a perfect match." My question to you is, if we made this game would you buy it?
IGNcube: Absolutely.
Shigeru Miyamoto: Well, we obviously can't ignore that. Okay, we'll get the Eggplant Wizard coming back.

Så, hva synes dere? Burde de utvikle Kid Icarus 3D? Eller, bør de holde det tilbake inntil de får hodet sitt rundt ett spennende og involverende nok konsept? Eller, digger du det originale Kid Icarusen så mye at du helst ser at de ikke forsøker i det hele tatt i tilfelle de roter det til?
Jeg må si jeg gleder meg ganske mye allerede. Det blir kanskje ett-par tre-fire år å vente til man får høre solide rykter, men personlig så gleder jeg meg. Kan nesten ikke vente. Nintendo kan gjerne for min del fryse utviklingen av Mario128, men vi vet alle hvor dårlig utgangspunkt det hadde vært for Nintendo RevOlution.

(Dere kan gjerne hoppe over å lese idéene mine. De er ikke så viktige i denne sammenhengen. Det er tanker jeg har lyst til å lufte ut og samtidig bidra til å øke engasjementet.)

Over til idéene mine. De som har spilt Kid Icarus vet at det er mulig å velge seg flere stier å komme seg oppover. Allerede i det første brettet så kunne man velge seg en sti å ta seg oppover til. I den ene stien er en heslig heks. Tar du den andre stien så trenger man bare å bry seg om de røde, flygende øynene (tror dem er i Doom 1&2 også, cactacus eller noe sånt), eller hvis man er skikkelig smart; stopper rett før valget og skyter ned dem etterhvert som de kommer ned.
Men, hvordan skal man da overføre dette til 3D? Hvordan skal ett eventuelt stivalg tas? Man blir også presentert overfor ett annet problem fra å gå i 2D til å gå i 3D; hvordan begrense brettene? For i 2D var det naturlige begrensinger med vegger på venstre og høyre side som man får muligheten til å warpe fra høyre side til venstre når det ikke er vegger. Hvordan overføre dette til 3D?

Redigerer inn litt senere. Dette ble veldig komplisert, så jeg tar en pause fra tenkingen for å rydde litt mer i idéene mine. Det viktigste for meg var å begynne å skrive for å se om jeg er den eneste som har blitt engasjert av ryktet. Lodin vet jeg, men hvem flere...

Lodin

Der Waaaah
I WarioWare Twisted er det et Kid Icarus minigame. I teksten som beskriver det står det følgende: "Mwahaha! This is the closest thing you'll ever get to a sequel!"

Hah, ett Wario Ware-spill e' ikke akkurat den sikreste kilden. Holder fortsatt en knapp på at Kid Icarus kommer i den næreste/mellomste/fjerneste (ta bort det du tror blir mest sannsynlig) framtid. Never give up hope! Det er fortsatt så mye uforskete muligheter i ett 3D-spill med Pit i hovedrollen, eventuelt sønnen eller noe sånt.