King Of Iron Fist Tournament 5

#1
Jaja, da var det digg og komme tilbake hjem igjen etter en del timer med intensiv Tekken5 gaming. Men det var helt konge kult, fikk endlig spilt mot noen av de beste gutta i Norge, det var en synsyk erfaring.

Skal vi se, kanskje jeg tar feil her men plasseringen ble noe slik

1. JINsama
2. Duke (My lover boy)
3. JinPsycho
4. Violet

Synsykt å se disse gutta i action...de er liksom på et helt annet nivå enn meg :svette:

men men, morro var det, jeg knusete den eneste jenta i turneringen, det var jo morro......
 

SHDR

Gullmedlem
#2
Ja, det var morsomt. JinSAMA hadde jeg, ikke helt overraskende, ikke noen sjanse mot overhodet. Jeg trenger virkelig å lære meg å countere et par av de mer forferdelige movesene til Christie. NukleuZ tok meg også veldig, veldig grundig, mens jeg av en eller annen grunn klarte meg veldig godt mot Duke og Red Hawk ... var dere forferdelig trøtte, eller var spillestilen min så uvant at det ble no cheese denne gangen?

Jeg tror forøvrig jeg skal droppe å jøgle med Paul ... spillestilen jeg kjører nå føles mer uforutsigbar og legger ikke minst mer press på motspilleren enn stadige forsøk på lifts. Kanskje folk kan gi hverandre litt tilbakemeldinger på hvordan de spilte? Jeg føler meg ikke kvalifisert, men kan ikke et par av de tøffere gutta si noe om hvordan folk spilte, hvilke feil som gikk igjen, og så videre?
 
#3
Opprinnelig skrevet av NiloPilo@06.03.2005, 10.51
Jaja, da var det digg og komme tilbake hjem igjen etter en del timer med intensiv Tekken5 gaming. Men det var helt konge kult, fikk endlig spilt mot noen av de beste gutta i Norge, det var en synsyk erfaring.

Skal vi se, kanskje jeg tar feil her men plasseringen ble noe slik

1. JINsama
2. Duke (My lover boy)
3. JinPsycho
4. Violet

Synsykt å se disse gutta i action...de er liksom på et helt annet nivå enn meg :svette:

men men, morro var det, jeg knusete den eneste jenta i turneringen, det var jo morro......
185761​
Ja, du knuste meg grundig, men jeg klarte å vinne en runde! Forsåvidt så hadde jeg aldri en sjanse mot deg og innså at selv om jeg gikk videre fra gruppa mi, så ville alle som kom videre eid meg. Selve gleden ved å spille overskygger det faktum at jeg er ikke spesielt god eller har spilt mye.

Forresten, stor takk til Hyul, for uten hukommelsen hans hadde ikke turneringa gått så bra.
 

EagleJin

Bear Necessity
#4
Eneste som går igjen, som jeg kommr på i farta er fullføring av strings/teknikker etter en whiff når du er garantert å ta skade etter at motstanderen har steppa eller blokkert.

Jeg hadde flere småting som gikk igjen, og som resulterte i grusomme tap i turneringen. Mot NukleuZ' Wang er det omplett umulig å kontre med et av Kumas angrep. Mot silentbob åt jeg for mange d+4 og 1,2,4,4. Bra utnytting av dere!

Er stort sett slike feil som går igjen. Mangel på kunnskap om karakterenes hurtighet i teknikker og om motstanderens teknikker.

Flere av disse som spilte (JINsama, Duke, Wallace, Mads, Rat, LeeLLaKuN, JinPsycho, NiloPilo, BlooDHunTeR ++) har en god del vs erfaring, og forstår derfor bedre hvordan en menneskelig motstander tenker, og kan bruke dette til å sette press.

1. Valg av teknikker
2. Valg av utføringstidspunkt
3. Timing

Jeg merker på meg selv at det er disse tre punktene jeg stadig misser på, og det blir fatalt. Enten spiser jeg en Death Fist, eller en Feng f+2 stun som kan lede til at godt over halve livbaren forsvinner.

(Kuma Ruller!! :p)
 
#5
Var moro med turnering i Tekken 5, ja. Første gang jeg spilte det i dag, men jeg har spilt Tekken 2, Tekken 3, Tekken Tag og litt Tekken 4 tidligere, så jeg var ikke helt fersk.

Kom meg videre fra gruppespillet rimelig greit, men så møtte jeg Duke, og da var det egentlig ganske fort "Game Over". :D

Skal trene mye når jeg får Tekken 5, så håper jeg vi kan ha en T5-turnering ved neste GP også. ^_^

PS! Jeg knuste også den eneste jenta i turneringen. :p
 
#6
Skal innrømme at det var rett hjem og finne noe mer sleipt til Wang... Fant det også da.. hehe

Shadar: Så kult å bli nevnt hehe, siden du ikke jøggler, så kanskje du burde huske på noen små saker som gir stun, og gi dem ett smekk... Men jeg vet ikke helt :p Jo alltid, uansett, hver eneste gang så bør du prøve på just frame'n hans.. Selv om du bare kanskje klarer den 1/30 eller noe sånt akkuratt nå, så bare prøv hver eneste gang, kommer den så kommer den og gir litt ekstra damage

Eagle: Tror det hviler en OND OND OND forbannelse over oss to.. Siden vi alltid møter hverandre så tidlig i turneringer, osv. Jeg vant for første gang over deg i turnering da :p Selv om jeg ærlig tror resultatet hadde vært annerledes hadde det vært best av 3.... Var nære på, på slutten

Duke: Jeg fikse ikke helt wave dashing enda :p Jeg mekker det ikke enda heller hehe...

JINsama Var kult å ENDELIG få spille mot deg! Har bare venta 1,5 år på det eller noe sånt! Jeg får vise litt mer utfordring neste gang enn å tape 9 - 1 :p

Og alle som var der osv. så var det morro og spille :D


Edit; skam meg, JINsama JINsama JINsama JINsama JINsama JINsama JINsama JINsama JINsama JINsama JINsama JINsama JINsama JINsama JINsama JINsama JINsama JINsama JINsama JINsama JINsama JINsama JINsama JINsama JINsama

Sånn kanskje jeg husker det neste gang og ikke er dum nok til å bare quote fra Shadar...

Edit2: Jo shader, glemte jo helt men sjefen fikk det med seg, aller beste metode'n å bli bedre er selvfølgelig V.S andre folk! Mest som overhode mulig mot folk som er bedre enn deg
 
#8
Opprinnelig skrevet av Shadar@08.03.2005, 02.23
Ingen av vennene mine som kan måle seg med meg på noen måte, egentlig ... noen som har lyst til å spille Tekken 5 med meg?  o)
186502​
Hvor bor du da?
 
#10
Kan jeg komme? Jeg er glad i Tekken. Og guttekos. :trollmann:
 

EagleJin

Bear Necessity
#11
Shadar: Du fikk da litt juling av Kuma også :p

Mine faste motstandere (Nukleuz, oX, spawn, Red Hawk) kjenner alle min spillestil nå, og vet å forsvare seg mot en noe ensformig Kuma, så om vi hadde fått organisert en langdag med T5 stiller jeg opp glatt (så san ingenting med høyere prioritet faller på akkurat den dagen...).
:D
 

SHDR

Gullmedlem
#12
Goth. Da skal jeg se om ikke jeg kan klare å lure dere ut av hiene deres. Kanskje allerede til helgen? Kozeloz er også invitert, men han får ikke spille Tekken. Han skal lage mat og vaske, siden han er slik en sliten tøs. Av og til skal jeg komme ut på kjøkkenet og daske ham i fjeset med tissen min, slik at han vet hvor skapet skal stå. Resten av tiden blir han holdt med selskap av Martin.

Høres det ut som en grei løsning for alle parter?
 
#13
Jeg begynte å spille Tekken 5 dagen før Game Party starta. Jeg syns at Tekken 5 er veldig bra nå, mye bedre enn Tekken 4 seff=p

På GP'en spilte jeg ikke så mye, spilte bare litt etter turneringen.
I turneringen måtte jeg seff tape mot JINsama igjen ja, klarer aldri å banke han, han slo meg ut i semifinale på Tekken 4 NM i forfjor oxo=p det er bare å trene i vei med min Ling Xiaoyu og Asuka=) nå satser jeg med de=p

Bare vent til Tekken 5 NM! :svette:
 
#14
Mange har du plass til da shadar? Hørtes spennende ut, selv om det er dårlig odds for meg akkuratt denna helga...

Kunne og kunne spillestilen Eagle... Jeg må gjette hver gang du legger deg ned på bakken og kommer rullende mot meg :p

Hvis ikke så jobber jeg med å til langdag hos meg, trenger bare prosjektor og kaste ut muttern :p
 
#15
Er det bare meg eller bor jeg i feil by?

Er det noen som husker hvem som nesten slo ut JinSama? Bare nesten.. Jeg tror det er en av de brødrene.
 

EagleJin

Bear Necessity
#16
Shadar: Slik som for NukleuZ er det dårlige odds nå til helga :(.

LeeLLaKuN: Kjenner igjen det der.. Han er så å si umulig å slå i turneringer :p

Luthien: Det var LeeLLaKuN (Violet)
 

SHDR

Gullmedlem
#17
Greit, da kan man også ta det en annen gang. Jeg har forøvrig Virtua Fighter 4 Evo og Street Fighter 3: Third Strike også, så kanskje det går an å få igang litt skikkelig spilling. Ville vært stas å få litt fart på fightingen igjen. Hvordan er det med ... la oss kalle det fighting-miljøet i omegnen? :p

Jeg har stort sett anledning (sier vel mye om hvor mye viktig jeg driver med om dagen), så bare gi tegn når man kan spille.
 

EagleJin

Bear Necessity
#18
Ah! går aldri av veien for å spille VF:EVO eller SF3s :D

Det var et ganske godt fightingmiljø for et par år siden (tekkenclub/NTSF) da folk faktisk reiste på tvers av Norge for å møte andre norske, gode fightingentusiaster. Men da NTSF sluttet å holde gameparties ble gamer'ne spredt for alle vinder..

Jeg vet det var et opplegg i Bergen der folk var på nivå med flere av Oslos fightinggjeng, men har hørt lite fra den kanten i ettertid.

Det jobbes med å få i gang fighting-Norge igjen, og da mest i retning av Tekken. Er noen av oss som jobber med noen saker for å "vise verden" at vi (fremdeles) er på kartet.

Er det interesse for å slenge sammen en lengre combovid med hver gamers hovedkarakter(er)? NukleuZ og jeg snakket om dette i går kveld/i natt, og motivasjonen til å gjennomføre dette var på topp fra min side da og er der enda. Men det er desverre litt vanskelig å gjennomføre t samarbeidsprosjekt alene :svette:
 

SHDR

Gullmedlem
#19
Jeg er en temmelig habil videoneger ... iallfall om jeg får litt tid på meg. :p Ikke at jeg er i verdensklasse, men jeg bør klare å måke sammen noe litt mer imponerende enn Comic Sans og Green Day, som på en måte er standarden for fighting vids så langt jeg kan se.

Trenger man comboer for å spille bra? Holder det ikke å kunne plante solide angrep inn i hullene i motstandens forsvar? Personlig synes jeg juggles er å vandre rundt grøten ... om du kan lande et kraftig angrep eller enn kort, men sterk combo, er ikke det vel så effektivt som å risikere en syv-slags juggle som kanskje, eller kanskje ikke, treffer? Personlig beror jeg på kjappe angrep og stuns, og ser egentlig bare to-tre viable juggles med Paul. Og de er såpass vriene å få inn at det faktisk er bedre å bare lifte motstanden og gi dem et saksespark og en neutron blast, som om blocket stunner og åpner for nye angrep. Det ser mindre fancy ut, men det gir vel så mye skade, og er tryggere. Mye tryggere. Juggle-spillere blir også temmelig forutsigbare etterhvert, ettersom det er begrenset hvor mange effektive juggles det finnes der ute, mens en defensiv spiller som leter etter hull å tette igjen med sin egen neve kan snu en kamp øyeblikket ved å være aggressiv etter et vellykket motangrep.

Noen synspunkter? Noe jeg burde vite om juggling før jeg avfeier det? Noen som kan anbefale noen gode juggles med Paul, slik at jeg kan se hvor feil jeg tar?
 

EagleJin

Bear Necessity
#20
Juggles er ikke noe du trenger dersom du satser på å spille poke ( i den grad man kan kalle death fist "poke"...), men du tjener absolutt på det dersom du har teknikken inne. I tillegg ser det mye bedre ut i kamp enn bare poke/en-teknikks-angrep :D.

Jeg sser hva du mener med defensiv til aggressiv, men tenk om du i tillegg til death fist kunne bruke f.eks. qcf+1 (launch på NH, crumple stun på CH), d+4:2:1+2, b+3 og slikt midt i juggles for å lettere lede til en vegg for å så fyre av en death fist med skikkelig skade i tillegg til juggleskaden! Skadenivået blir massivt mye høyere, og dine vinnersjanser øker betraktelig om du kan bruke hullene du snakker om til å launche motstanderen og dele ut en heavy juggle som fort kan spise 2/3 av livbaren i stedet for den vanlige 1/4-2/4 (NH og CH) skaden en death fist gjør.

I tillegg bør du vite at i en juggle er det du som er sjefen, og til en viss grad bestemmer du når motstanderen treffer bakken, noe som gir deg fordel igjen med tanke på set-ups.
Etter en juggle med Paul, og motstanderen ikke er alt for langt unna deg kan du kjøre på med wake-up games med å variere mellom:
- d+1,2
- u/f+4
- d+4:2:1+2


Paul juggles/combos:

ps! alle launchere kan byttes ut

u/f+3,4, d+1+2

u/f+3, 1, qcb+3,2,2

u/f+4, 1, 1, u/f+3,4
u/f+4, b+3, 1, qcf+2
u/f+4, 1, qcf+1, d+1+2
u/f+4, b+3, 1, qcf+1, d+1+2

qcf+1, d+4:2:1+2
qcf+1, 1, 1, 1, ff+2:1
qcf+1, 1, u/f+3,4
qcf+1_u/f+4, 1, 1, 1, d+4:2:1+2

CH qcf+1, qcf+2_ff+2:1

CH b+2, d+4:2:1+2
CH b+2, qcb+3,2,2 (kan prøve med 1 i stedet for 2)

Disse burde funke bra og dele ganske ok skade. Alle har potensiale til å føre motstanderen inn i en vegg som gir deg en gratis death fist, d+1+2, ff+2:1 eller wake-up.

Legger ved et vedlegg (Tekken legend) som forklarer alle forkortelser og uttrykk.