Kjære medlemmer - nytt om forumet

Sancti

Terrorkatt
#1
Hoi!
Det har beklageligvis ikke skjedd stort siden dette. Tiden er inne for å trå til på ny, og dere kommer til å se et par forandringer på forumet fremover. Folk pleier ikke like forandringer, men hei, se hvor glade vi har blitt i røykeloven til tross for at mannen som sto i spissen var en dick, etc. Smør dere med tålmodighet og ha en positiv innstilling, så skal dere se at det blir bra til slutt.


Spillegal har alltid vært et sted litt utenom det vanlige, det er ikke bare vi som henger her som synes det; andre legger også merke til at vi er litt spesielle. Det er kanskje nettopp derfor vi ser liten økning i medlemstallene. Noen lurker og er usikre på hva som venter dem om de setter foten innenfor, mens andre blir skremt bort av hvor sammensveiset vi allerede er. Enkelte føler seg regelrett støtt av ting som blir skrevet her, men litt må man jammen tåle også.


Spillegal setter pris på gamle travere, de er som regel våre viktigste bidragsytere og vi har etter hvert blitt en gjeng med gæmliser som sannsynligvis blir hengende rundt her en god stund til. Vi er likevel avhengig av friskt blod for at ikke Spillegal skal bli en gravplass for gamle fossiler.


Forumet betyr mye for mange av oss, og jeg håper alle som føler det samme vil gjøre en liten innsats for å stable Spillegal på bena igjen. Hvis du brenner for SG og ønsker å engasjere deg ekstra mye kan du søke på en av tre moderatorstillinger asap.


Ellers er vi takknemlige for alt dere medlemmer kan bidra med; alt hjelper! Vi blir spesielt glade for:


* Premier til konkurranser.
* Økt forumaktivitet med flere gode dikusjoner, nye tråder og flere innlegg.
* Nye medlemmer! Inviter alle spillinteresserte du kjenner som kan ha glede av og bidra til å opprettholde forumets særegne tone.
* Klikk på annonsene i forumet med jevne mellomrom, alle monner drar!

Vi håper dere vil åpne dørene for nye medlemmer, og selv om vi vet det er skummelt med kids og masse noobs er det stadig dere som allerede er her som påvirker forumets retning mest. Vi er fortsatt avhengig av de gode diskusjonene og nyhetene dere poster, og håper dere vil være litt imøtekommende overfor nye medlemmer. Vi skal stadig klare å beholde sjarmen, men det er viktig at vi bryter ned skjoldet av bæsj som har beskyttet atmosfæren rundt Spillegal den siste tiden.

Jeg skal for en gang skyld ikke love dere noen ny forside med det første, men vi slutter aldri å drømme, og vi håper økt aktivitet og nye bidragsytere vil føre oss et skritt nærmere. Det kan dessverre aldri fungere som tremannsprosjekt, derfor trenger vi at nye medlemmer med friskt mot og innsatsvilje finner veien hit og bli en del av SG-samfunnet.



Dere vil se noen forandringer i forumstrukturen etter hvert, men vi skal forsøke å gjøre det så smertefritt som mulig.
Som vanlig er vi takknemlige for alle forslag til hvordan vi kan gjøre forumet til en bedre opplevelse for brukerne våre, og hvis noen føler de har noe å bidra med er det bare å ta kontakt.
Jeg håper flere har lyst til å være med på å gjøre Spillegal enda bedre enn det det pleide å være, og at dere kan leve med endringene som kommer uten å syte alt for mye. Det er på tide at vi vokser oss større og claimer vår plass i det norske spillmiljøet, men vi trenger å samarbeide og gi det vi kan.



For fremtiden!


Koz,
Sancti
 
#2
Må sjølv sei at det viktigste for meg med dette forumet er diskusjoner og refleksjoner rundt spel. Med tanke på fremtidig forside, kva med å fokusere nyheter rundt denne debatten, spørre kva folk meiner og evt legge opp til interaksjon som inkluderer nye brukere på ein lettere måte enn idag?

Um.. Ikkje at det er akkurat vanskelig å trykke på reply med "_gnøh lizm" men det var no mest ei laust formulert tanke frå mi side. :)
 

Sancti

Terrorkatt
#3
Vi håper selvfølgelig å få opp aktiviteten i spillseksjonene først og fremst, og en fremtidig forside vil bli knyttet tett opp mot forumet, ja. Vi kommer ikke til å satse på noen egen skribentstab med det første, problemet når vi har hatt oppe forsider tidligere har vært at det ikke blir produsert stoff. Vi prøver å gjøre noe litt annet denne gangen som ikke krever at vi selv skriver saker hver dag, og håper det kan gå rundt denne gangen. Det gjenstår mye planlegging på forsidebiten, men alle innspill er velkomne. :)
 
D

Deleted member 91

Gjest
#4
Så ang. forsida er planen å kjøre den derre nyhetsfeeden som stjeler overskrifter og nyheter fra andre sider, som har blitt prata om mye men aldri satt i gang? Eller noe helt annet? Også lurer jeg litt på hva som skjer med "Hva spiller du nå?, hva hører du på"- og "hva ser du på"-trådene, siden megatråder er the niggers of the forum osv.
 

Sancti

Terrorkatt
#5
Nicholas: Planen angående forside er ikke klar, jeg tenkte først at en forumopprydding var et greit sted å begynne, men som noen påpekte er det vanskeligere å trekke nye medlemmer uten en forside. I tillegg til å finne ut nøyaktig hva den skal inneholde må jeg også finne noen som har tid og lyst til å mekke den, så det er nok ikke noe jeg ville forventa meg med det aller første, foråsirresånn.
Har ikke lyst til å være utelukkende nyhetsfeed, men du skal ikke se bort ifra at det blir en lett blanding siden jeg ikke har trua på å produsere nok stoff selv. Hvis det er noe dere gjerne vil se/ikke vil se der, syng ut.

Jeg har gitt beskjed om å begrense samletrådene, men moderatorene kommer til å flytte eventuelle diskusjoner som utarter seg over i egne tråder, heller enn å drepe *alle* samletrådene. De tre du nevner der kan sannsynligvis få stå.
Poenget med å dele opp tråder og drite i megatråder er, slik jeg ser det:

* Flere tråder gir inntrykk av mer aktivitet = mer attraktivt for nye brukere
* Mer spesifikke overskrifter som gjør det mer oversiktlig og lettere å finne frem
* Jeg tror ikke nye brukere er like interessert i å kaste seg inn i en tråd som har foregått over 200 sider allerede
 
D

Deleted member 91

Gjest
#6
Jeg ser den og er i og for seg enig, men (og nå tenker jeg hovedsakelig på day in the life) det er alltid effort å lage tråder om "småting", og det megatråder som f.eks a day in the life hjelper på, er å øke aktiviteten ved å ha et sted folk kan poste små filleting de gjerne vil ha svar/meninger på men ikke føler rettferdiggjør en egen tråd. Det hadde jo selvfølgelig vært flott med masse separate tråder om alt mulig rart, men folk er late og aktivitet i en eksisterende tråd er jo tross alt bedre enn ingen aktivitet i det hele tatt. Hvis løsningen på dette er å ha ukentlige "hva skjera"-tråder er jo det et alternativ, jeg er bare redd det kommer til å understreke mangelen på aktivitet når hele første side på Generelt-delforumet fylles med datostempla skjera-tråder. Den slags kler andre, mer bombete delforaer bedre spør du meg. En mulig løsning kunne f.eks vært å hatt én dayinthelife-tråd gående som før, men moderatorer som var mer på hugget enn tidligere, og rev ut flere diskusjoner av tråden og opprettet tråder, om f.eks temaet diskuteres i mer enn 4-5 innlegg? Nå bare brainstormer jeg her altså, men ja.
 
#7
Hei dere jeg vil gjøre SG unikt la oss gjøre som alle andre.


*Bidra*

Feels good man.
 
#8
Foreslår at det opprettes en egen forumkategori for nye brukere, altså for å presentere seg selv.
Funker mye bedre enn en samletråden, ettersom at den er rimelig bortgjemt.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#9
Min Personlige Mening™ er fuck det, det er ikke så føkkings anstrengende å finne den fram om du absolutt må fortelle hvem du er istedet for bare la det *~skinne gjennom i innleggene dine~*.

Redigert: Om noe så syns jeg vi burde kutte ned på delforaer. Jeg vet det allerede ligger litt i planene å stramme inn på underforaer uten aktivitet, men en revisjon av hvordan spillseksjonene fungerer hadde ikke vært å forakte. "Spill og spilling" og "Nyheter" burde være mulig å slenge sammen til én seksjon, med et par justeringer riktignok.
 
#10
Synes det er mye bedre at folk tar seg tid til å finne fram samletråden, enn at vi har en jævla enkel kategori for det. Er jævla teit uansett å ikke la folk presentere seg for det er viktigere at folk heller slenger seg med i diskusjoner og viser personligheten sin der.
Akkurat.
Poenget her er at forumet har vanskelig å trekke inn folk rett og slett fordi det er så sammensveisa.
En grei start for alle brukere på er nettopp å legge inn en enkel presentasjon og få et "hei" slengt etter seg.
Poenget med tråden her var nettopp å trekke nye brukere og jeg har vanskeligheter med å se at dette er et dårlig forslag.
 

Sancti

Terrorkatt
#11
Nicholas: Håpet er jo at det skal dukke opp noe innimellom de ukentlige skjeratrådene også, med tid og stunder. Hm-hm.
Et ordentlig forslag til hvordan forumet skal struktureres og fungere skal utarbeides, i mellomtiden må dere smøre dere med tålmodighet og fortelle oss om det er noe spesielt dere ønsker dere. Kan i alle fall forsikre om at oppdeling av samletråder ikke er det eneste på tapeten. :>
Jeg har ikke tenkt å kaste meg rundt og gjøre så himla mange forandringer før alt er på plass, det er litt viktig at alt henger ihop. Resten av moderatormannskapet skal også få si sitt før vi setter ordentlig igang, så snart vi har en nogenlunde helhetlig plan å presentere. Jeg må dessverre prioritere lønnet arbeid på dagtid, og selv om jeg håper å ha noen fornuftige idéer på papiret snart trenger jeg å finne folk som kan utføre arbeidet før noe kan skje.

Det er som sagt ikke planen at forsiden skal være en ren nyhetsfeed, men jeg er stadig ganske sikker på at det er vanskelig å trøkke ut nok stoff til en forside på egenhånd med den brukerbasen vi har akkurat nå. Jeg har derimot et par tanker rundt egenprodusert stoff som jeg tror er litt på siden av hva alle andre driver med, men dette er også ting som må planlegges nærmere. Det gjelder forsåvidt det meste som er på gang nå, jeg hadde først og fremst lyst til å lufte det tidlig for å få medlemmenes innspill og gode idéer. Vi ønsker oss mer aktivitet på forumet, men det er viktig å få på plass en plan om hvor vi vil, hvem vi er og hva vi står for for å tiltrekke oss den typen brukere vi ønsker oss, og ikke bare et lass med 12 år gamle nubbs fra nintendoforumet (sorry nintendoforumet).
 
D

Deleted member 91

Gjest
#12
Roar: Jøss, har jeg endret mening ettersom tiden har gått og forumet har forandret seg? Sett på maken.

Jeg ser hvor du kommer fra, men slike subfora blir alltid så jævla kleine, og som eivind sier, "la oss gjøre SG som alle andre". Men hvis du mener det kommer til å hjelpe på aktiviteten og bringe inn medlemmer så er det jo bare å kjøre på.
 
#14
Jeg ser hvor du kommer fra, men slike subfora blir alltid så jævla kleine
Er ikke helt uenig i det. Blir fort påtatt å slenge inn et "hei og velkommen", men tror det er enklere å signe seg opp her hvis man iallfall får én liten fot innenfor og at man ser at det har kommet nye brukere bare ved et kjapt blikk der liksom.
Jeg liker spillegal som det er, men hvis hensikten er å dra inn nye brukere er det et streit forslag som er en rimelig velbrukt sak på andre foraer jeg har vært på.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#15
Det som kanskje kan være lurt er ihvertfall å ha en slags "bredere" type tråd a la røverkjøp så det kan være et av argumentene for å komme hit. Så cheapassgamer kan jo være en feed som er på forsiden ihvertfall.

Tror det er mange som ville likt det. ihvertfall jeg. :)
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#16
Merge "Spill og spilling" og "Nyheter".
Er veldig enig i dette. Føler det er for mye crossover mellom disse kategoriene og at det bare gjør det vanskelig å finne tilbake til tråder du ikke husker nøyaktig hvor lå.
 

oma

Village Drunk
#17
Hva er den Facebook greien helt øverst på forumet egentlig?
 

demake

Seksuelt godteri
#19
Jeg har trykt på den. Hva skjer nå?

EDIT: ARGH! LANGVATAREN MIN!!!!! FFFFFFFFFFFF-
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#20
Frykta at det var noe sånt, ja.