Kommende AAA Wii-spill fra tredjeparts utviklere

Lodin

Der Waaaah
No More Heroes din neger. Desuten er det et Choaniki på vei og det må bli bra. Sikkert noen som ser fram til dill som Sadness og Final Fantasy til Wiiware også.
Med andre ord, vent til de store spillmessene før det annonseres noe. Det flyter ikke akkurat over på de to andre platformene heller.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
No More Heroes? Nei, jeg tenker på spill som folk faktisk bryr seg om, noe salgstallene til NMH beviser at spillet ikke er. Wii har jo ikke annet enn Wiiware-Crystal Chronicles annonsert som er sånn halvveis interessant.

Og Sadness er allerede klassifisert som vaporware.

For rollespill-fans er jo Tales Of Symphonia 2 ett must, og for min egen del, ett av spilla jeg gleder meg mest til. De Blob så jeg en video av på IGN forrige uke, og det virka vel interessant, originalt of stylished. Det er slik vi liker det. Samba De Amigo kommer jo. Okami, selvfølgelig, ikke exclusive, nei, men ett klassespill. I tilegg har vi spill som King's Story, som kan overraske.

Kilik

Lokal moderator
No More Heroes var eneste jeg tenkte på da jeg så tråden. Solid 8-er hos Eurogamer. Red Steel 2 kan bli greit hvis de fikser feilene i originalen, men neppe noe AAA.

Så det er svakt ja. Gjennomgangstonen er at de store multimillion-dollar-prosjektene er forbeholdt PS3 og Xbox 360, mens Wii blir avspist med billige spin-offs og PS2-konverteringer. Capcom lanserer Devil May Cry 4 og RE5 til PS3/X360, mens Wii får Okami-konvertering. Namco med Soul Calibur IV til HD-konsollene, mens Wii-eiere får klare seg med det forferdelige Soul Calibur Legends. Og så videre...

Men nå som konsollen har solgt over 20 millioner på litt over et år er det vel en del selskaper som føler de har satset på feil hest. Tipper vi ser en del store Wii-annonseringer i løpet av året...

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Suda er jo irritert for tiden fordi han trodde at spillet hans ville få noe som helst drahjelp fra Nintendo. Det viser seg at disse «alle» som Nintendo er ute etter, er casual gamers.

Og hey, hvorfor skal utviklere som f.eks Atlus gi ut hardcore-spill på Wii, og slite med å få solgt spillene sine til fullpris pga alle de billige minigame-samlinene som fru soccer mom heller plukker opp, når de kan gi ut spillene sine på PS2 for samme kostnad, og få tilgang til 90 millioner flere potensielle kjøpere? Baroque og Persona 4 kunne liksågodt blitt sluppet på Wii, men Atlus gidder ikke.

Og hvor blir det av Konami-spilla på Wii? Capcom har også vært slappe. Zack & Wiki, RE4Wii, og Umbrella Chronicles er bra greier, men annet enn Okami kjenner jeg ikke til noen andre kommende spill fra dem.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
SITAT(Lodin @ 30.01.08, 16.51) 100698
Du harke kjøpt Zackuuu engang! :argh:[/b]
Det er fordi hylla hvor spillet burde stått er opptatt av Carnival Games og Petz, spill som selger bedre kun fordi de er billigere! :argh:

Aleks: Fett. Nå gjelder det bare å finne ut hva det spillet egentlig er.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Så AAA-spill er ... hvaffornoe?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Tutankoopa @ 03.02.08, 18.26) 101372
Så AAA-spill er ... hvaffornoe?[/b]
Høyprofilerte spill som forventes å gjøre det veldig bra. Halo 3, Metal Gear Solid 4 og Super Mario Galaxy er gode eksempler på AAA-spill.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Takk, det er ett begrep jeg aldri hadde hørt før...

Uansett hadde bladet NGamer en stor oversikt over de spilla man vet kommer til Wii, og de fikk det nå til å virke ganske imponerende. Mange spill som bare var plassfyll i listen deres da, men noen titler var da interesante.

Ja kremt, ser de fleste var nevnt her oppe av Ghaz ;)

D

Doctor Downs

Gjest
Ser dårlig ut på release-listene, ja. Men så skal det sies at det ikke er fryktelig mange på 360- og PS3-lista heller. 360 har i det minste et lite bibliotek av spill å velge fra om man ikke har kjøpt alt fortløpende. PS3 derimot venter jeg nok enda et år med hvis jeg ikke klør altfor hardt etter Blu-Ray eller MGS4... hvilket det er fare for.

Selv skal jeg vel ha Silent Hill 5, Alan Wake (om det innfrir) og Grand Theft Auto IV til 360. Hvis jeg kjøper PS3 blir det vel Devil May Cry 4 og Metal Gear Solid 4. Til Wii blir det vel Super Smash Bros. Brawl og kanskje et lite dykk i tha back catalogue med Paper Mario.

Pluss evt. andre spill som viser seg å være verdt mine rupees.

Kilik

Lokal moderator
X360-versjonen har tre ganger så mye loading...

Men hva med DS? Kan ikke komme på et eneste AAA-spill til den framover, verken Nintendo eller tredjepartsutviklere. EDIT: Ok, Square-Enix har noe greier på gang når jeg tenker meg om, men Nintendo selv er merkelig fraværende. Satser alle ressurser på Wii?