Komposittkabel til 360?

Jeg tenkte om det var noen som har kjøpt Core, og i senere tid har kjøpt seg en komponentkabel, og da ikke lengre har bruk for den førstnevnte kabelen som kunne solgt den til meg til en billig penge?

Nå har det seg sånn at jeg reiser hjem i helgene, og i ferier, og slikt. Så da hadde det vært greit å slippe å drasse med seg alle kablene (om noen har en strømforsyning også er det bare å si i fra :p), og siden jeg ikke har noe HD klar TV her trenger jeg bare den bajse kompositt (rgb?) kabelen som følger med Core.

Takk!

Japp. Agahnim har rett. Jeg er fullt klar over at komponentkabelen også har en vanlig kompositt kabel, men problemer er at det er ganske mye arbeid å koble fra alt.

Har også vurdert å bare kjøpe en Core 360 som jeg har stående her, så kan jeg bare ta med HDen når jeg skal hit. Men det blir kanskje litt for mye.. :p-

Lodin

Der Waaaah
Åssen scartinnganger er det på TVen? Sjangsen er stor for at en av dem gjør god nytte av en RGB kabel. Siden TVen jeg har for øyeblikket ikke har komponent var dette det nest beste valget. Forskjellen mellom kompositt og RGB er som natt og dag så du bør klart vurdere det. Ga bare 159 spenn for MS sin egen kabel så prisen er ingen uting.

Vil tro den støtter RGB, den begynner å dra litt på årene, men den støtter 60 hz, også har den fjernkontroll!

Men ja, hvor fant du RGB kabelen? Finner stort sett bare komponent og VGA kabelen der jeg leter.

Nå fant jeg denne, men den er jo ikke original.

D

Doctor Downs

Gjest
Har du VGA-inngang på TV-en din der du er nå? For da kan du ta en liten bildeoppgradering der og ta med komponent-/komposittkabelen hjem?

Tja, det var ikke så dumt. Men så var det dette med hva trenger jeg? Er oppgraderingen fra komponent til VGA virkelig merkbar? (Kjører en 32" Samsung TV, den til 10k) Om den er det, så gjør jeg selvfølgelig det, men om den er minimal kan jeg jo like greit finne en RGB kabel.

Den tråden her er jo nesten feilplassert nå, burde kanskje vært under "Spør forumet" :p

D

Doctor Downs

Gjest
Jeg får min 40" Samsung M87 imorgen, og har både VGA og komponentkabler på lur her. Kan teste og gi deg tilbakemelding hvis du vil? Tross størrelseforskjellen så tipper jeg fargedydbe etc. er temmelig identisk. Ser VGA best ut på min gjør det trolig det på din også. Stay tuned! ... og les gjerne litt rundt på nettet i mellomtida. Husk bare å ignorere alle gamle poster som klager over for lyst/utvaska bilde via VGA, da en Live-oppdatering har fiksa det nå.

D

Doctor Downs

Gjest
Da har jeg testa begge, og her er the breakdown:

VGA er helt klart penere å se se på hva kantelinjer og kontrast angår.

Komponent gir fortsatt sterkere farger, men hvis du har ordna VGA-innstillingene i dashboardet ser det bare unaturlig ut å gå tilbake til komponent. Kan kan dessuten se at skarpheten via komponent er mer i veien enn noe annet. Dette regner jeg med at man kan fikse på TV-en (skru ned "sharpness"), så det trenger ikke være et kjøpsargument.

Jeg kommer ihvertfall til å bruke VGA, og hvis jeg noen gang opplever at noe blir for lyst så stiller jeg heller på lysstyrken i spillmenyen.

Håper det hjalp litt!

Redigert: Fy faen så deilig TV-en er.

Lodin

Der Waaaah
SITAT(Karl @ 11.10.07, 17.58) 85134
Vil tro den støtter RGB, den begynner å dra litt på årene, men den støtter 60 hz, også har den fjernkontroll!

Men ja, hvor fant du RGB kabelen? Finner stort sett bare komponent og VGA kabelen der jeg leter.

Nå fant jeg denne, men den er jo ikke original.
[/b]
Nei fåglane veit om det er noe sted på nettet som selger den, men den fins på MS sine egne sider. Kjøpte den fysisk hos lille Spiderman\Game i Oslo.
XBOX 360 Advanced SCART AV Cable er vel det egentlige navnet?

D

Doctor Downs

Gjest
Tror jeg kjøpte min på Lefdal sammen med maskinen etter jeg hadde sett hva RGB kunne gjøre med PS2, Xbox og ikke minst GC. Jeg har den enda, og kan forsåvidt selge den. Regner med at hvis jeg mot formodning tar med Xbox-en hjem i jula etc. så kan jeg ta til takke med kompositten på komponentkabelen den korte tida. Men da måtte i så fall noen hjemme finne, pakke og sende den for meg. Så sant du ikke kan vente til jul med å få den tilsendt. Men som sagt, VGA så ut som en god oppgradering. Bortsett fra det som objektivt gjør den til en bedre kabel så er det noen smakssaker som skiller den fra komponenten. Det beste hadde kanskje vært å se de to ved siden av hverandre før du kjøper. Men hvis du føler for å stole på en psykisk utviklingshemma doktor så har jeg som sagt også en samsung, og hvis du tilfeldigvis har LE32M87BDX / LE32M86BD så bør det se rimelig likt ut på skjermene våre.

Dette ble endel mye mer inviklet enn jeg hadde sett for meg.

Skaffe meg VGA, få en mindre oppgradering på bildet hvor jeg er 5 dager i uka, og sitte med kompositt der jeg er 2. Eller fortsette med komponent der jeg er 5 dager, og få litt bedre (enn kompositt) der jeg er 2?

Nå heller jeg litt mot sistnevnte. RGB kan gjøre vidunderer for den litt eldre TVen som jeg bruker, i forhold til hva VGA kan gjøre i forhold til komponent.

Men det hjelper ikke at den offisielle Xbox siden priser kabelen høyrere enn sin egen vekt i gull.

Men ja, Doctor Downs, om du kunne solgt RGB kabelen din ville det vært det letteste, jeg har ikke noe akkutt behov for den, men om noen hjemme hos deg klarte å sende den på denne siden av nyttåraften så er jeg gjerne med på det. :)

D

Doctor Downs

Gjest
Jeg kan gjøre det personlig en ti dagers tid før nyttårsaften når jeg kommer hjem, men kan prøve å få forklart for de hjemme først!