Litt informasjon

Sancti

Terrorkatt
#1
Hei.
Jeg er fra nå av deres nye forumsjef. En del av dere ligger kanskje hjemme og krampegråter nå, men jeg skal forsøke å gjøre forumet ok, selv om det er en del ting som blir annerledes.


I tillegg til meg vil det bli utnevnt to nye moderatorer i løpet av de nærmeste dagene. Hvem dette blir vil dere få greie på så fort det er avklart. Vi vil holde dere litt mer i ørene enn det dere har vært vant til den siste perioden, men det vil likevel ikke bli fullt så strengt som det en gang var.

Forumreglene har foreløpig fått et par små endringer, og det er fint om alle tar seg tid til å lese gjennom dem. Alle delforaene vil også få egne retningslinjer. Til nå er det bare Trivielt, Seriøst og Kjøp, salg og bytte som har fått, men flere vil komme i løpet av de nærmeste dagene. Disse retningslinjene skal følges så godt man kan, og moderatorene vil passe på at dette skjer innenfor rimelighetens grenser.

"Formelt" og "Avslappet" har endret navn til "Seriøst" og "Trivielt". Jeg ønsker at Seriøst forum skal holde en viss standard, og denne delen vil derfor ha nokså strenge regler. I Trivielt forum kan man derimot diskutere det meste av interesse, så lenge man retter seg nogenlunde etter retningslinjene. Grunnen til at det heter "Trivielt" og ikke "Generelt", er at vi allerede har en annen seksjon som heter det, under "Spilling Generelt". Det er også mulig at noen av de andre delforaene vil bli endret litt på med tiden.

Siden vi kommer til å ha litt nye regler enn det det var før, vil alle som nå har anmerkninger få fjernet disse. Det er fordi det sikkert vil være litt annerledes kriterier for å få anmerkninger nå enn det var før. Anmerkningene må fjernes manuelt, så det kan ta litt tid før alle er borte. Dersom noen fortsatt ikke har fått fjernet anmerkningene sine innen neste fredag kan de sende meg en PM.

Hvis vi ser at noen har brutt reglene, for eksempel ved å skrive noe upassende i et innlegg, vil det som regel først bli sendt en advarsel per PM. Dersom vedkommende innser at det er gjort en feil og retter opp i denne snarest, vil ingenting mer alvorlig skje. Dersom han/hun derimot fortsetter å bryte reglene vil det bli gitt anmerkninger eller utestengelser.
Grunnen til at det sendes ut advarsler per PM er for å gjøre brukerne oppmerksomme på at de har gjort noe galt, og la dem få en sjanse til å rette opp sine egne feil. Kanskje komme med en unnskyldning hvis det er noen fornærmede i saken. Jeg håper på å kunne gjøre forumet til et litt hyggeligere sted å være, samtidig som det ikke skal bli kjedelig selv om ikke folk får angripe hverandre på et like høyt nivå lenger.
Moderatorene avgjør selv når det er passende å sende PM først, og når det passer å gi anmerkning.

Det vil heller ikke bli gitt utestengelse etter et visst antall anmerkninger, men etter skjønn.


Dette har gått litt fort, så jeg kommer tilbake med mer informasjon når jeg har fått litt mer orden (og sovet et halvt døgn).
Jeg vil gjerne gjøre så mange medlemmer som mulig fornøyde, og jeg er selvfølgelig åpen for innspill. Hvis vi finner ut at en ting ikke fungerer, så er det ikke verre enn at folk sier hva de er misfornøyde med, og så finner vi forhåpentligvis en annen løsning.
Jeg håper dette blir bra, og at de fleste klarer å leve med meg som forumsjef.


-Siri
 

Sancti

Terrorkatt
#2
Sånn.
Deres nye moderatorer er Yetipants og Lurtz.
:)
 
D

Deleted member 91

Gjest
#3
Yetipants tar på meg om natten. Jeg stemmer for at jeg blir moderator istedet for ham.

Og, Lurtz lukter vondt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Baronen er høyere enn meg, og har dermed et enormt fysisk fortrinn jeg aldri kan matche. Jeg foreslår at jeg forblir moderator, og at Baronen får begge bena saget av.
Og Lurtz lukter som moskustestikler. Jeg innser at det er en lukt ikke alle liker.
 

Sancti

Terrorkatt
#7
En katastrofe?
Jeg vet ikke helt. Kanskje noen andre kan si noe mer om det i løpet av dagen...
 
#8
nei, er ikke noe katastrofe for min del. Jeg håper at du kan fjerne de 20% som jeg har klart å bygge opp.
 

Sancti

Terrorkatt
#10
Alle nåværende anmerkninger skal bort ... det vil bli ordnet i løpet av uka.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#11
Jeg vil gjerne gratulere Spillegal og den nye forumsjefen med ha funnet fram til bedre moderatorer enn Plan_9 klarte (med unntak av henne som nå er blitt forumsjef, selvsagt). Lurtz skulle aldri blitt fratatt moderatorstatutsen sin i utgangspunktet, spør dere meg, og Yetipants ... vel, han er en av de aller mest fornuftige og rettferdige personene på SG. Hurra!
 
#13
Hurra.

Endre har begynt å tenke logisk nå?

"Jeg vil ha noen som tenker nytt, slik som meg"

Pff.

Men, Get out of the way, gotta practice my stabbing!
 

Halky

Veteran bruker ;)
#17
Jeje, får vel gratulere til det nye regime her på SG, også får vi se hvor lenge dem får sitte på sin plass :p
 
C

Crizpy

Gjest
#18
Opprinnelig skrevet av Laurentius@25.01.2005, 14.22
Takk gud for at den nye forumsjefen er Sancti og måtte Plan9 for alltid brenne i helvete.
168358​
Så slem var han ikke, da..
 
#19
Stiller meg i rekken blant gratulantene for Sancti som forumsjef. Kanskje litt kult å ha en kvinnelig forumsjef, hun kan kanskje gi forumet en litt kvinnelig "tøtsj". :flau: