Live for Speed

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#1
Live for Speed er en amatørutviklet online bilsimulator (simulator er et hardt ord, men det er jo greit å gjøre det helt klart at dette ikke er en NFSU-klone :) ) som har vært i kontinuerlig utvikling siden 2002.


Ta en stykk utmerket fysikkmotor, legg til glitrende multiplayerkode og du har LFS.
Noen vil sikkert kvie seg over mangelen på lisensierte biler og baner (bortsett fra RaceAbout, som faktisk er en finsk bil), men det glemmer man kjapt. Dette handler ikke om biler (*host*GT*kremt*) men om å komme seg først over målstreken.

Siste versjon har både bensinforbruk, dekkslitasje og ikke minst skade på bilene, og det merkes virkelig når det ene forhjulet peker 75° ut til siden :)

Det eneste jeg har å påpeke er lyden, som ikke akkurat holder samme standard som f.eks. Simbins GTR, men den har i det minste blitt bedre og bedre.

Demoen gir deg tilgang på tre biler og en bane, mens fullversjonen (S2) gir deg atten biler og ni baner (samt et helt lass med variasjoner av disse) å leke deg med.
En S2 lisens koster 24£, noe som i hvertfall jeg synes er svært godt anvendte penger.
(Man har fortsatt muligheten til å kjøpe en S1-lisens til halve prisen, men dette frarådes, i og med at det knapt nok finnes S1-servere igjen)


Så, er det noen på SG som spiller? For min egen del går det mest i GTR (FZR) på Blackwood GP.


Live for Speeds hjemmeside. Her skaffer du herligheten.
LFSWorld Her finner man... alt. Servere, informasjon om spillere, statistikker, banerekorder, resultater, nyheter ++
team Inferno - Setup Field Her finner man gode oppsett til de fleste bil/bane-kombinasjonene.
Offisielt forum
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Simulator? Nei du. Takke meg til Trackmania Sunrise, far. :)
 
#3
mens vi er inne på Trakmania jeg husker ett DOS rally spill for mange herrens år siden hvor det var baner med looper og spinner. Noen som vet hva det heter
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#4
Du tenker vel på Stunts
 
#5
nei det er nok ikke det, de hadde mye "bedre" dos grafikk og bilene var i stil med RR og RR: reolution til PSX
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#6
Men vent nå litt... Whiplash?
 
#7
yes :kos: til Kakarlsen


 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#8
Som en slags motbør til Yetipants "simulatorer er så kjedelig"-kommentar, slenger jeg frem en link til en liten videofil.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#9
Er vel på sin plass å bumpe litt, nå som det har kommet et par patcher, som bla. fikser lav fart/null veigrep-tjohoiet, samt intet mindre enn en ny bil: BMW Sauber F1.06


LFS har ligget litt på hylla for min del den siste tiden, men dette er god nok grunn for meg til å dra det frem igjen :)




Link til hjemmeside
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Altså, nei.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
 
#17
Tester denne spillen (LFS) når jeg får rattet mitt på plass.
 
#18

Jeg tror jeg hadde en hvor skjermen var over rattet, men fant ikke noe bilde/video/info om den på nettet.