Lunar spill til DS

Kan noen gi meg et svar på dette:

"Er Lunar Genesis og Lunar: Dragon Song til DS to forskjellige spill, eller er det bare et US/PAL navnebytte o'rama ala 80-tallet?"

Irriterende faktor nummer 1: Det koster HP å løpe. Man må gå opp minst 15 levler i begynnelsen for å ha nok HP til å kunne løpe litt. Å gå tar en evighet.

Irriterende faktor nummer 2: Man må velge om man skal tjene items eller exp i kamp. Man kan ikke få begge deler. Bosskamper får man ikke exp for.

Irriterende faktor nummer 3: Man kan ikke selv velge hvilken fiende man skal angripe. Det inntrykket jeg sitter igjen med er at hvilken fiende karakterene angriper er totalt random.

Irriterende faktor nummer 4: Det er vanskelig og klønete å tjene penger i spillet. Man får ikke penger av kampene, men diverse items og da IKKE exp siden man må velge mellom exp eller items (som du får så og si ingenting for om du selger). For å tjene penger må man ta jobber som for det meste går ut på å løpe fram og tilbake, fram og tilbake, fram og tilbake med ting som skal leveres. Også må man banke monstre for å faktisk FÅ de tingene som skal leveres. Pluss, se punkt en, man må være minst lvl. 20 for å kunne løpe gjennom ett område uten å miste all HPen.

Irriterende faktor nummer 5: Etter en stund når tredje karakter joinet partyet mitt som nå var lvl. 17, gjett hvilken level den karakteren var. Tamtataaaa level 1 -_- Gjør null skade, dør av ett treff og krever to timer med levling i første område for å ha en minimal sjanse til å overleve videre.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Aaaaargh. Ok, det der er bare teit. Har kuttet ut flere spill kun fordi de har hatt irritasjonsmoment #3 og #5.

Takk for at du sparte meg penga.

NEEEEIII!!!

Å jeg som gledet som en unge til dette spillet. Elsker Lunar serien!

Argh!!! Vet ikke om jeg orker alle de irritasjonsmomentene der ass... Grrrr!!! :mad:

Jeg kan gjerne komme med flere faktorer, uansett så slenger jeg med nummer seks nedenunder. Blant de 150 siste spillene jeg har kjøpt så er dette det jeg er mest skuffet over og angrer mest på at jeg kjøpte siden tidligere Lunar-spill har vært veldig gode. Lunar til GBA er femtifjortenogtrettifiremillioner ganger bedre enn denne dritten her. Jeg stiller meg undrende på hva i alle dager de røykte når de lagde spillet... må være noe særdeles straffbart noe i hvertfall.

Irriterende faktor nummer 6: Butikken suger. Man kan ikke trade eller equippe fra butikken. Man må kjøpe noe, gå ut for å equippe det, gå inn igjen for å selge den gamle tingen. Når man skal selge f.eks. ting man får fra fiendene så må man bla seg gjennom et par skjermer. Selger man en ting så må man tilbake og bla seg gjennom skjermene på nytt igjen og så videre. I tillegg så blir ting fort styggjævlig dyrt så man må levere pakker og slåss i en evighet for hver nye by man kommer til for å tjene nok penger om man skal kjøpe seg det beste utstyret, som jo er ganske vanlig i rollespill. Slåss en liten time utenfor hver nye by for å tjene nok penger til det beste utstyret. Bare glem det i Lunar Dragon Song, med mindre du har 15 timer å kaste vekk for hver by i spillet.

:ler: :grine:

Dette høres bare helt utrolig ut. Det virker på meg som om utviklerne hadde som mål å lage spillet så dårlig som mulig. Temmelig synd, da jeg likte Lunar: Silver Star Story Complete ganske godt.

Er ikke forresten enda et RPG fra Game Arts på vei til DS? Personlig kunne jeg faktisk tenke meg en port av Grandia, bare uten den ELENDIGE voice actingen. Eventuelt hadde jeg heller ikke sagt nei til et nytt Grandia, men etter dette begynner jeg å tvile litt på hva Game Arts kan få til. :(

Et nytt Grandia hadde eid om de hadde brukt samme geniale kampsystem som eneren. Hadde ikke sagt neitakk til en port heller, da jeg synes at Grandia er det definitivt beste rollespillet jeg har spilt. Den engelske snakkingen er ikke det dårligste jeg har hørt (Grandia II er værre :tommelned: ), men den japanske er i hvertfall godkjent.

Dette høres bare helt utrolig ut. Det virker på meg som om utviklerne hadde som mål å lage spillet så dårlig som mulig. Temmelig synd, da jeg likte Lunar: Silver Star Story Complete ganske godt.

Er ikke forresten enda et RPG fra Game Arts på vei til DS? Personlig kunne jeg faktisk tenke meg en port av Grandia, bare uten den ELENDIGE voice actingen. Eventuelt hadde jeg heller ikke sagt nei til et nytt Grandia, men etter dette begynner jeg å tvile litt på hva Game Arts kan få til. :(
[/b]
Hvis det noensinne skulle komme for DS hadde du ikke trengt å bekymre deg for voice-acting ;) .

Tja, si ikke det. Finnes mange spill til DS allerede som inneholder FMV-sekvenser, så med hensyn til plass tror ikke det er urealistisk at Game Arts kunne finne på å putte inn voice acting i en eventuell port av Grandia til DS. Det er ikke så enormt mye voice acting i PS-versjonen heller.

Stemmer det. Men spillet er jo ikke importvennlig, så da får man jo ikke med seg blant annet historien i det hele tatt (for oss flest som ikke kan japansk). Og en amerikansk eller europeisk dato er jo heller ikke satt, så da blir det jo en gang i 2006, men Ign melder utgivelsesdato en gang i februar (men Ign er jo nesten aldri til å stole på når det gjelder datoer). Gamespot melder 01.03.06. Dette er da den amerikanske utgivelsen. Og det skal heller ikke forundre meg om det tar ett par måneder ekstra for å få det her i Europa.

[/b]
Neida, den er ikke elendig, den er sjarmerene. Jeg koste meg glugg ihjel når jeg spilte det for første gang! *Mimre, mimre, løpe å prøve igjen!*

<div class='quotemain'>
Grandia 3 er jo bekreftet for en stund siden. Det kommer på PS2 en gang i 2006.
[/b]
Grandia III kom ut i august bare så det er sagt... i Japan i det minste. Det jeg har fått spilt av det virker i hvertfall mer lovende enn Grandia II.
[/b][/quote]

:blunk:
Jeg likte både eneren og toeren jeg.

<div class='quotemain'>

[/b]
Neida, den er ikke elendig, den er sjarmerene. Jeg koste meg glugg ihjel når jeg spilte det for første gang! *Mimre, mimre, løpe å prøve igjen!*
[/b][/quote]

JUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUSTIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN!

:ehm...:

Den introen verker i ørene enda. Er riktignok ikke alt som er like ille, men voice actingen er egentlig det eneste negative jeg kan huske fra spillet. Må nesten dra det frem igjen nå før jul. ^_^