Mage guide v1

Dukie

nice girl
#1
PVP Mage ice/arcane - fire/arcane

Dette topicet her vil ta for seg characteren Mage. Takk til Lurtz for all hjelp og synspunkter. Etter å ha dritet meg ut alt for mange ganger så har jeg lest alt for mye og har sett for mange pvp kamper og tenker jeg skal prøve å lage en guide her. Så en video der hvor fyren har blitt kalt den beste wow spilleren uansett klasse. Han gikk frost/arcane. Alle filmer vil bli linket til og de bør sees!!! Jeg vil komme med oppdateringer når jeg finner ut hva jeg mener er best.

Er ekstremt mange som klager på mage - characteren er for dårlig. Mage har mistet en del siden betaen, men viser seg å være kanskje den beste characteren.

Mage vs Any - 55.7% win chance (2nd highest)

vs Druid - 47.1% (3rd)
vs Hunter - 55.6% (4th)
vs Paladin - 56.2% (2nd)
vs Priest - 55.8% (3rd)
vs Rogue - 48.0% (1st)
vs Shaman - 59.3% (1st)
vs Warlock - 61.6% (3rd)
vs Warrior - 68.8% (2nd) '

Her følger en oversikt over mage sjanser mot andre characters.

Når det gjelder proffesions så bør en mage satse på herb/alchemy - dette gir deg ekstra buff og er utrolig viktig.

Bygg talents og øv deg her : Mage talents

-----------------------------------------------------------------------------
Counterspell - bruk denne .. uhyre farlig og er instants, husk å bruk instants attacks.

------------------------------------------------------------------------------
Vil nå ta for meg talentsbuilding for mage, å bygge talents riktig er uhyre viktig for mage.
------------------------------------------------------------------------------

Bakgrunnen for arcane/ice er personen som har blitt kalt for verdens beste WOW spiller uansett klasse, han blir hyllet på forumet; både US og Europa
Frost/arcane = løp rundt som en gal og hindre motstanderer å komme tett til deg .. fungerer skummelt bra mot non-spellcasters.
----------------------------------------------------------------------------------------
Arcane/Ice
Polly
Ice barrier (instant defence)
frostbolt
frostbolt
frostbolt (om mulig)
frost nova
cone of cold
blink
gjenta

Husk å bruk noen instance og defence avhengig av situasjonen

Her for dere se dette her i praksis, denne fyren er god. Kanskje den beste ifølge wow brukerne.
arcane/ice
-------------------------------------------------------------------------
Standard PvP for Arcane/Fire is:

poly
poM
aP
pyroblast
fireblast - Scorch - gjenta


Poly
Fireball/pyroblast
Scorch
fireblast - etter dette så har du flere muligheter. Frost Nova får å fryse ned, men mange elite mage bruker scorch for å hindre andre spellsmaker å bruke sine i og med at scorch har 1.5 casting time. Men på en annen side så er arcane missiles glimrende mot andre spellcasters som det går an å få interupt mot. Går du for frost nova så bruk blink etter på så gjentar du
Fireball
scorch
fireblast

Her kan dere se han gjøre dette her. Er rett og slett helt vannvittig.
Fire/arcane2

Fire/arcane mage3

Spørsmålet er hva vil funke best? Arcane/fire eller Arcane/ice? Med ice så bør du lære deg å holde kontroll, men med arcane/fire så sjokker du voldsomt med damage i løpet av kort tid, men på en annen side så kan du få critical hit og gjøre voldsomt skade med ice også. Hjelp til selvhjelp er en ting og jeg er nå usikker på om jeg ikke skal vurderer fire igjen.

Talents du ikke bør bygge på : permafrost og piercing ice er to mindre bra spells. Blizzard er bra i raids så den kan også være viktig å få opp. Men arcane explotion kan være en erstarting.

34/17 bør man bygge 34 på ice og 17 på arcane. Når det gjelder Fire så vet jeg ikke enda, i og med at jeg har fokusert på ice fordi jeg har trodd at det har vært det beste. Men nå må jeg studere litt mer og se på han fire duden, fordi det var gale greier.

Må nevne at jeg ikke kan WOW enda, men WOW har gitt meg en utfordring som jeg skal meste etterhvert. Denne guiden kan inneholde mye feil, men er det inntrykket jeg har dannet meg. Jeg personlig ble nesten mer imponert av fire magen, det er det jeg skal se nærmere på nå.
 
#2
Veldig bra guide, men jeg er forsatt rimilig lei alt snakket om at en class er best. Jeg har aldri hatt problemer med mage med, hverken med warrioren min, eller roguen min (lvl 29 og lvl 44). Så, ja, det kommer helt ann på spillestil, men du finner ikke en class som er overlegen fra alle andre, de ville aldri lagd et spill med en overlegen class, magen ble dårligere fordi den var for god.

Vis du ser på forksjellige fora rundt om kring, vil du se at Shamans klager på palas, palas klager på shamans, mages klager på rogues, rogues klager på hunters. Når man velger builden sin, kan man såklart bygge den til å være overall god mot alle classer, eller fokusere på spellcastere, eller meleespecced folk for den saks skyld, poenget mitt er at det ikke er en class som er overlegen, og jeg er møkk lei av å høre det =D

(Jeg har en film om en druid som tar alle classer, til og med to om gangen, det betyr ikke at druid er "best")
 
#3
Folk som spiller huntere og slikt, klager så sinnsykt over en hunter's pvp. Dem klager over at dem er så dårlige og har ikke sjans mot noen (nesten)
Skjønner ikke helt hva de mener, enten så suger dem i og bruke en hunter, eller så har de vært veldig uheldige og møte noen brutalt gode pvp spillere.

Jeg har vunnet 80% av alle kamper, dueler hva enn det måtte være. Så jeg klager ikke =D

On-Topic: Hmm, virker som du har brukt litt tid på og grave rundt i mage'n din :)
Ganske bra guide skulle jeg tro.
 
#4
(Jeg har 289 PvP kills med roguen min, og 23 deaths =D)

Book of the dead ftw!
 
#5
Opprinnelig skrevet av Seadog@20.04.2005, 12.52
Folk som spiller huntere og slikt, klager så sinnsykt over en hunter's pvp. Dem klager over at dem er så dårlige og har ikke sjans mot noen (nesten)
Skjønner ikke helt hva de mener, enten så suger dem i og bruke en hunter, eller så har de vært veldig uheldige og møte noen brutalt gode pvp spillere.

Jeg har vunnet 80% av alle kamper, dueler hva enn det måtte være. Så jeg klager ikke =D

On-Topic: Hmm, virker som du har brukt litt tid på og grave rundt i mage'n din :)
Ganske bra guide skulle jeg tro.
209020​
Møter du en dårlig hunter, vinner du uansett klasse. Møter du en god hunter, taper du uansett klasse. Hunter er allikevel utrolig vanskelig å spille bra, siden du må gå out of combat hele tida. Èn harmstring og huntern er mest sannsynlig død.
 
#7
Mage som eier i pvp check ut sorrow hill filmene :)


Ok så ikke det :) men han fyren i SH er en av de mest proffe i pvp jeg noen gang har sett.
Fikk lyst til og rolle ud mage selv. Men warlocks kan faktisk få bedre dps en mages med riktig build og gear kan poste lvl 60 talent oppsette jeg skal ha på locken min senere :)
 
#9
Nais guide, men atte, er ikke Otherguy Fire/arcane og ikke frost/arcane?
Synes å ha lest det et sted, og at det er derfor han får så mye fire crits..
 
#10
Uhm, den første linken er til en kar som heter victimizer, han er frost/arcane.

Begge linkene under er otherguy, og der står det fire/arcane.

problem solved?
 
#11
je :tommelopp:
 
#12