[Multi] Mass Effect 3 - SPOILERTRÅD

#1
Jadda, jeg regner med mange ikke er ferdige med spillet enda så da tenker jeg vi kan diskutere slutten, hendelser underveis og annet snask i denne tråden sånn at vi ikke spoiler for de som ikke er ferdige enda. Siden forumrunner på mobil viser en del linjer i preview fra hver tråd uten at man trenger å åpne den bruker jeg noen ekstra linjer på å skrive noe piss sånn at jeg ikke spoiler noen ved et uhell.

Uansett. Jeg paragonet igjennom hele spillet. Tok to renegade-valg mot slutten, først da Kai Leng skulle prøve å drapsdrepe meg bakfrå, og så da den illusive mannen henrettet Anderson. Da ble jeg så sur og tverr at jeg bare plaffa han ned. Hadde jeg ikke tatt renegade-valget mot Kai Leng hadde jeg sikkert hatt nok paragon points til å forsøke å overbevise Illusive man om å gi opp. Helt på tampen valgte jeg å bli en legende, noe som viste seg å være en litt døv slutt. Skal teste de andre senere i dag. Det endte uansett med at Shepard gikk i oppløsning, Reaperne daua, Mass Effect-relayene eksploderte og Normandy styrtet i en jungel. Hele mannskapet overlevde heldigvis.

Syns storyen tok en del meh-vendinger mot slutten. Jeg hadde dog forventet meg noen skikkelige twister men den gang ei. Det var ganske grei skuring, men en liten skuffelse i forhold til åpninga og enkelte av questene. Tuchanka var den beste delen, men jeg digga også Geth-delen.

Jeg forventet derimot flere "vanskelige valg", så det var veldig lite dramatikk på den fronten. Mye av nerven fra ME2 var borte, og de siste fightene var såpass kjipe at jeg bare ville bli ferdig for å bli ferdig, ikke fordi jeg ville knuse reaperne. Temavalget i slutten likte jeg derimot, det var det hele "organisk og syntetisk liv kan ikke leve sammen"-greia vi har sett siden ME1. Likte derimot ikke hvor ufullstendig den virka og i hvor liten grad valgene mine jeg tok med crewet spilte inn.

Tipper dette spillet må være kjipt hvis mange daua i ME2. Hva faen skal man gjøre uten Garrus? Og å forholde seg til randoms istedenfor Tali, Miranda, Mordin osv. må jo være helt dritt.

Apropos ting som var dritt. Den siste delen i London. Fy faen. Litt skammelig å innrømme det etter å ha cruisa igjennom hele spillet, men da det kom fire Brutes og en harvester samtidig måtte jeg skru ned på casual. Jaja. Greit nok at de skal gjøre det vanskeligere mot slutten men det bølgene der med utallige brutes, harvesters og banshees kan reise til helvete.
Jaja. Noen andre som har noen betraktninger?

edit:
...og en ting til. Det ryktes at det kommer DLC i April/Mai med den "egentlige slutten". Vi får se hva som skjer. Den offisielle twitterkontoen hinter ihvertfall noe jævelsk til at vi har noe mer i vente.
 
#2
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#3
Jeg hadde samme slutt som sheriffen. Renegade-Shep hadde alltid som mål å utslette Reapers totalt. Ingen kompromisser (likevel synes jeg det var litt frekt at vi ikke kunne ta en manuell save på slutten). Siste save sier 39 timer 40 minutter. Hadde med meg over 5000 war assets inn på slutten.

London-greiene med ørten banshees kan reise, men M-37 Falcon gjorde det overlevbart. Jeg fikk faktisk denne gønneren i multi også. EIER.

Slutten … tja, skulle likt å se mer av hva som skjedde med folka mine … Ikke at det var så mange igjen. Min renegade-gjennomspilling var ganske fucked up; jeg skjøt Mordin i ryggen for å stoppe genophage-kuren, Eve daua, jeg slengte Wrex ut et vindu, jeg ofret generelt folk for å nå målene mine.

sheriffen: Hvor mange war assets hadde du på slutten? Fordi jeg leser at hvis man har 5000 (du trenger kun 4000 hvis du redder Anderson på slutten ved å skyte Illusive Man) og velger å ødelegge reapers, så er det en kort bonusscene som jeg fikk, hvor
du ser noen ruiner, noe rører på seg, og du hører et kort gisp fra Shepard

Men den BESTE endingen er visst den som åpnes opp hvis du har 2800 readiness rating, dvs Synergy. Skal sjekke ut denne i morgen.

Forresten; er det noen som helst grunn til å redde Council i ME1? De er jo non dicks konstant, og det virker ikke som man tjener noe på det? Eneste man oppnår er vel at de allierte styrkene er svakere på slutten av ME3 fordi du ofret del av flåta.
 
#4
Husker ikke hvor mange war assets jeg hadde, kanskje rundt 2800 (tror jeg har det aller meste, men readiness på 50% eller hvordan de greiene funker) siden jeg kunne velge Synergy. Skal sjekke denne i dag siden jeg ikke gadd å spille i går. Heldigvis kom det en autosave der jeg kunne restarte fra det punktet der man går inn i strålen som beamer deg opp til Citadel. Nekter å spille igjennom London igjen uten den supergønneren du nevner. Jeg kunne forøvrig skyte Illusive Man før han skjøt Anderson, men jeg feiga ut og knerta han heller etterpå.

Den eneste innvendingen jeg har mot slutten (foruten et par plot holes som kun spergerne/nitpickerne vil bry seg om) er at den var så forbanna kort og at det egentlig ikke var noen slutt. Hva skjer med Garrus liksom, hæ?! Vi skulle jo drekke oss dritings på en bar ved stranda. Savnet en skikkelig epilog etter tre spill og nærmere hundre timer men Bioware puler oss i pompen som vanlig. Jeg kurerte genophagen men fikk ikke vite noe mer om hva som skjedde etterpå annet enn at Wrex hintet frempå om at han hadde smelt Eve på tjukken mot slutten. Har ikke orket å sjekke andre slutter på youtube enda, men det er sikkert noen som er langt mer omfattende enn den jeg fikk,

Vi får vel DLCer i både huet og rævva som wrapper opp alt tipper jeg, men det var ikke akkurat noen tilfredstillende slutt.

Helhetlig syns jeg Mass Effect 2 var det beste spillet by far, selv om en del av oppdragene her eide. Småting trakk ned, og ME2 hadde bedre klimaks og oppbygning til den.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#5
Har ikke orket å sjekke andre slutter på youtube enda, men det er sikkert noen som er langt mer omfattende enn den jeg fikk,
Ahahaahhahahahahhaahahhahahahahaha =D


Neida. Joda. Det var en slutt, det. Såvidt. Valgte også DEN GRØNNE SLUTTEN fordi den virka som det mest riktige, selv om Marte skrek "abort! abort!" da vi fant ut at det var lengre å gå til den grønne strålen enn noen av de andre panelene. Oooh, Shepard er så skada og har magisk skifta ut av armoren hun hadde på seg da hun ble skutt av laseren, så kraftig!! På den ene siden syns jeg selvfølgelig slutten var noe helt jævlig piss, og jeg anbefaler folk som har fullført spillen å lese denne greia, syns den oppsummerer ganske greit hvorfor. Det er et par hakk forbi "fænsen griner fårdi shepp dævver". Når det er sagt så driter jeg også litt i slutten, Mass Effect for meg handler mest om alle tinga som skjer i løpet av spillet, og selv om slutten invaliderer alt så var det fortsatt gøy da tingene skjedde. Selvfølgelig festlig at Bioware ikke klarer å skrive seg ut av en våt papirpose, men ærlig talt ingen er vel egentlig overraska. Enig i at Tuchanka var høydepunktet, Mordin eier noe vakent.

Og ja, London-bretta var noe jævla piss. Fant heldigvis en dødslaser liggende inne i den ene sjappa som jeg kverka tre eller fire av de svære føkkerne med samtidig, men jeg merker jeg er helt vanvittig lite interessert i å finne ut hvordan den sekvensen er på Insanity.

Jeg syns også det var kanskje litt for mange av den type brett, hvor du må "hold your ground" til forsterkninger kommer/folk får rømt/alle er dævve. Jeg syns sånt generelt sett er jævlig dritt, second kanskje bare til eskorteoppdrag.

Redigert:


 
#8
Må spille gjennom en gang til tenker jeg. Wipa ut hele quarian rasen, inkl. tali, som var snill nok til å ta av seg maska si, og så ta selvmord før jeg fikk se trynet, kjerring. Og fikk kun ett alternativ på slutten, det var tilnærma DREP ALLE. Bortsett fra de 2 folka på månen som preika historier om meg. Liker de.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#9
Så eh, ble det noengang forklart hvorfor Shepard kan forstå Protean Beacons og sånt? Eller er det bare tilfeldig, som Jack sitt "ancient gene" i Stargate SG-1?
 
#10
Som med resten av slutten får vi enten anta at "a wizard did it" eller at vi får svaret i DLC. Jeg tipper det blir en kombinasjon av begge.
 

Lodin

Der Waaaah
#13
Ja det var jo og en slutt... Wut?
Jeg kjørte renegade gjennom hele greia uansett. Da var det og naturlig å skyte på den greia til høyre på slutten, men såvidt jeg forstår har det uansett ingenting å si. Ihvertfall kom Joker, Garrus og Javik ut av Normandy i jungelen og Shepp pusta litt på slutten.

Og Shepp kan "Prothean" etter første gangen hu pjuska på den bautaen i 1. Ble innprenta i huet hennes av en wizard.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#14
Spilte nettop ferdig og var innstilt på verdens mest forferdelige slutt, som kanskje er grunnen til at jeg synes "den var da ikke sååå ille?".
Har spilt femsentinel siden mass1 med en kompromissløs innstilning men samtidig ta vare på det som gjør oss menneskelige. Å la ofre dø fordi de tar for mye ressurser å redde hadde vært mer effektivt, men nettop det vi sloss for osv.
Ender som regel opp med 50-75% paragon. Velger ikke para/rene av prinsipp, det synes jeg er litt høl i huet. Jeg :psyduck:er litt når jeg hører om folk som alltid velger ene eller det andre bare for å minmaxe det ene aspektet, og RAEGER VILT hvis de ved uhell eller uunngåelig får det motsatte. Rollespilling på max nivå. (mvh. rollespillpolitiet)

Valgte slutten som virket uunngåelig, siden de to andre hadde endt opp med en ny syklus uansett, reaper eller ei. Fikk meg til å tenke om jeg hadde valgt det riktige da jeg så robojoker, men det at spillet får meg til å fundere på en slik måte ser jeg da heller som possetivt enn NJØØ FANES BIOWARE HVOR ÆR PERFECT ENDING

Alt i alt var da dette en helt verdig og kurant finale, og hvis jeg skal kritisere det så ville det evt. vært at serien muligens fortjener bedre enn verdig og kurant.

Men slik ruller ikke jeg :smugdog:

Og takk til rifla jeg fikk fra Novastrum. Den brukte jeg faktisk 90% av tiden, mest pga den fete lyden og feel'en de fikk til på den. Modda den opp med stabilisator V og penetrasjon IV.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#16
Jeg husker jeg stilte skikkelig spørsmål ved hva det vil si å være menneskelig, og hvor grensa mellom mann og maskin går, da jeg så at capsen til Joker også ble råbbått. Bra BioWare våger å stille de ordentlige vanskelige spørsmålene.

Men ja, er vel ytterst få av fansen som raeger over at endingen ikke var hæppi. Er vel mer alt det andre som er helt forferdelig gærent og ræva.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#17
Jeg har ikke fulgt med så mye men hva er konroversjen med slutten på ME3?
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#18
Ashley er shemale
 
#19
Jeg har ikke fulgt med så mye men hva er konroversjen med slutten på ME3?
At det egentlig ikke er en slutt, Bioware puler oss i pompen osv. Jeg er villig til å vedde spenn på at DLCene som kommer handler om å ordne nye Mass Relays eller noe sånt.

Hvor kom de shemale-greiene fra kak?