Masse XNA demoer på Xbox Live plutselig

Lodin

Der Waaaah
De fleste av oss har vel regna med at XNA aldri skulle bli ne mer enn en grunn for MS å leke deilige, men etter avsløringene på gårsdagens GDC-konferanse har en åtte demoer av hjemmelaga spill jaggu dukka opp. For å finne dem må du inn i Market Place å leite fram programmet som heter XNA Creators Club ettellerannet. Når den er lasta ned går du til My games og starter den. Deretter kan du laste ned noen demoer av diverse shizz. Selv er jeg mest spent på The Diswasher om en vandød zombie samurai som pleide å jobbe som oppvaskhjelp, men det er mye annet rart også. Selv møkkaserien Little Gamers har et spill der.
Så spørs det om disse spilla faktisk er verdt penger når de slippes og hva prisen vil ligge på.

D

Deleted member 91

Gjest
Bumper denne tråden fordi de har utsatt lukkinga av XNA-nedlastningssaken, så hvis du ikke har dratt de ned ennå, får du gjøre det før midnatt tirsdag eller så.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg gjorde det inatt (nettopp fordi jeg trodde de skulle stenge), og har hittil bare spilt igjennom Little Gamers spillet (er dritfan, fuck deg Lodde!), og det var jo... en helt grei 2D shooter.
Får sjekke ut noen av de nevnt i førstepost.

D

Deleted member 91

Gjest
Har ikke fått testa noen av spilla ennå selv (etterlot maskinen min hos Fingus her på forumet når jeg dro til London, og har ikke henta den etter jeg kom tilbake), men det derre Jelly Car-greiene blir nok det første jeg laster ned. Virker som en bastardisert versjon av Elastomania, med baner som beveger seg og en skikkelig feit grafisk stil.

Lodin

Der Waaaah
Dishwasher var ihvertfall button masher og ikke så veldig kult. Stilig art direction om ikke annet.
Må vel prøve det gelebildillet siden folk sier det er artig.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Testa noen av disse her istad, og her kommer mine fantastisk innsiktsfulle og dyptpløyende omtaler.

Culture - Et spill hvor du dyrker blomster eller noe piss. Testa det ene av tre småspill, og det var like artig som muskelsvinn. Ja, og "Oi, du vant!"-skjermen fikk spillet til å hakke. Det som var på skjermen var en liten gresskledt klode, en stjernebakgrunn og et par hundre blomster. Bra jobba.

Dishwasher - Ganske artig beat 'em all, lettere (egentlig tyngre) inspirert av River City Ransom og Metal Slug og Alien Hominid og sånt. Eneste som var fjas var at det liksom ikke var så mye å finne på når man slåss, bare å mose på og hoppe unna litt når det blei krise. River City Ransom er fortsatt artig fordi man faktisk må kontre litt og bruke forskjellige teknikker for å få daska folk som har guarden oppe, og sånt var det lite av her. Det høres og ser pent ut, dog. Bygger de litt mer på spillet skal du se det blir stas.

Little Gamers - Drit.

Jelly Car - Grafikken og lyden aleine gjør dette verdt å prøve ut. Gameplayet på sin side er artig nok, det eneste problemet er at Action Supercross og Elasto Mania har gjort nesten akkurat det samme for mange herrans år siden. Jeg likte spesielt dårlig å se akkurat den samme "Hva skal du gjøre her, mon tro? Bare en måte å finne ut på: Prøv deg fram fnørti ganger!"-designen her som i de gamle traverne, det var liksom litt mer greit før. Noe annet som var maks skrot, var systemet som sjekka om bilen din ble ødelagt. Dette skjedde når bilen clippa gjennom andre objekter i spillet, eller når spillet følte for det. Dulta borti en blokk en gang, da var det instant game over. Føles mer som sløv programmering enn en spillmekanikk, egentlig. <_< Uansett, dette kan bli bra med litt mer koz. Og litt spillmekanikker som er litt nyere enn 1990. Plz.

Lodin

Der Waaaah
Dassvasker er laga av samma fyr som laga Zombie Smasher X så det er i grunn ikke så rart at det minner om RCR. Når det er sagt syns jeg de forrige spilla hans er bedre, så han burde holdt seg til å bite BARF mer.
Sånn ellers er vel gelebil det artigste spillet her. Ikke kjempegøy, men den tegna stilen er fet og lyden rocker. Minner om Switch\Panic til gamle Mega Drive.
Og det der Culture kan dra til helvete. Mer ghey spill skal man lete lenge etter og spiller du det i mer enn 5 minutter er det stor fare for at de vil vokse liljer ut av ræva di.