Medlemstitler

Status
Stengt for ytterligere svar.

Endre

Ødela forumet
#42
Du synes vi burde justere ned kravene så det blir mer passende til nye medlemmer? Blir litt forvirret når du prater om «[de] som har vært her i flere år», når ingen av de har fått med seg innleggene sine videre, men jeg regner med at du mener de som har skrevet her siden vi relanserte forumet.

Det er vel heller det at vi også vil ha noe for å motivere de som har vært her en stund, og det har jo strengt tatt ikke vært noe lettere for de å gå oppover gradene eller få flere privelegier (skifte egen tittel, f.eks.) før. Så hvorfor skal vi gjøre det lettere nå (vi har i alle fall gjort egen tittel mer tilgjengelig)?
 
#43
Synes alltid de har vært for høye, men nå er det mer å vinne. Nemlig nye ikoner. Selv synes jeg at egendefinert tittel bør være "gratis". Mye morsommere å henge på forumet om man kan endre tittelen ørten ganger i kvarteret.
 
#45
Jeg ser ikke helt hva som vil være poenget med å rangere etter antall tegn. Resultatet blir en post, og hvor mange tegn den inneholder er i de fleste tilfeller forferdelig uinteressant. Skal vi kanskje gi poeng for humoristiske innslag, viktige nyheter eller reflekterte meninger også? Gleden vil ingen ende ta.

Synes alltid de har vært for høye, men nå er det mer å vinne. Nemlig nye ikoner.
Du har forsåvidt rett her, men personlig ser jeg ikke store gleden i å kunne smykke meg med en stor Mario. Et slikt jag etter titler og ikoner trekker bare fokuset vekk fra det vi holder på med, nemlig spill. Likevel ser jeg poenget i ønsket om å nå ut til et bredere publikum, et ønske jeg forøvrig ikke er så veldig interessert i å støtte opp om, og hvordan det hele da må automatiseres i større grad. Egendefinert tittel og store Mario-ikon er ikke en større sak enn vi selv gjør det til.

Mye morsommere å henge på forumet om man kan endre tittelen ørten ganger i kvarteret.
Igjen ser jeg poenget ditt, men antallet idioter som velger å bruke tittelen sin til lobbyvirksomhet, diskriminerende utsagn eller bare vanlig kvalme vil definitivt øke. En hver person bør sees på som idiot til det motsatte er bevisst. I tillegg var tittelen, slik den framstod før, en del av identiteten til det enkelte medlem, noe som bidrar til å holde opp nærhetsfølelsen. Jeg tror det hadde funket fint om dere kunne legge opp til et system etter den norske stats politikk for skifting av navn; skifter du tittelen din må du vente en stund til du får sjansen til å skifte på nytt. (Funker det allerede slik?)

Poenget mitt er at de nye forandringene peker i en retning jeg selv er skeptisk til. Jeg vil ikke at Spillegal skal bli en gigantisk greie for titusener av medlemmer, mesteparten 13 år og rusa på seg selv. Folk som kommer hit fordi det er enkelt å få stilige ikoner, eller egen tittel burde ikke være velkommen uansett. (Ja, jeg vet at dette ikke er poenget her, men likevel.)

Hvor mange poeng bør jeg få for dette innlegget? Siden det ikke inneholder emoticons får jeg ikke trekk for klovneri. Jeg holder meg hele tiden på et rolig og avslappet nivå, langt unna direkte personangrep. Skremmende sarkasme er nesten ikke-eksisterende, og sammen med et språk som får de fleste medlemmer til å virke som analfabeter utnevner jeg meg selv til helgen over perfekte poster, "Grammaticus Perfectus" eller bare "Perfekt". En tittel som forøvrig passer meg utmerket.

(Finn skrivefeil for helvette. Dere klarer det sikkert hvis dere prøver hardt nok.)
 
#46
(Finn skrivefeil for helvette. Dere klarer det sikkert hvis dere prøver hardt nok.)
Du er søt.
 

Endre

Ødela forumet
#47
Planen vår var egentlig at de konstruktive og bidragsytende skulle få egne ikoner, titler og jall, og det er på en måte sånn fortsatt, bare på et veldig ... sløvt plan.

Du er for eksempel litt nærmere eget ikon nå, men har fortsatt et stykke igjen (trekk for «helvette» i stedet for «helvete», stort trekk for Spillegal med liten s). Tenk at jeg holder orden på denne type informasjon for hvert eneste medlem av forumet.
 
#48
Som Nordlending ser jeg det som min simple plikt å slå et slag for helvette. Jeg har skrevet det i ren trass så lenge jeg kan huske, og mener forøvrig at rettskrivingsreglene skal tilpasse seg min perfekte språklige forståelse, og ikke motsatt. Det hele ble uansett til en glimrende ironisk spøk, om noe oppbrukt. Jeg er perfekt selv når jeg ikke er det.

Jeg vil tro at jeg er den eneste på forumet med over 500 poster uten tittel. Du må faktisk vite hvordan pm-funksjonen fungerer, og hvem du skal kontakte, noe jeg kan innrømme må være vanskelig nok for enkelte personer, spesielt med tanke på at de må klare å gjøre seg forstått i pm'en.

Du er utrolig, Endre.
 

Endre

Ødela forumet
#49
Siden jeg er ca. syttifem prosent Nordlending selv, skal jeg la dette gå, og vil revurdere mulighetene dine for egen tittel, men det vil bli virkelig strenge krav. Du kan forøvrig begynne med å sende meg litt detaljer om deg selv per PM, hvis du klarer det ...
 
#50
Du kan forøvrig begynne med å sende meg litt detaljer om deg selv per PM, hvis du klarer det ...
Detaljer om meg selv? Iliuzs sjekketjeneste lever tydeligvis enda i beste velgående. :rulleøyne:

Egen tittel? Du vet like godt som meg at det bare er å sende en pm til vår kjære forumsjef. (Som forøvrig er litt vel mye snill for tiden) Å få tittelen utdelt av sjefen selv er kanskje en større ære, men jeg føler at mangel på tittel gjør meg mer unik.

Saken stiller seg selvfølgelig annerledes hvis du snakker om å forandre min "Medlem".
Det ville virkelig vært unikt ;)
 

Endre

Ødela forumet
#51
En ting om gangen, en ting om gangen ...

Og såvidt jeg vet er muligheten for egen tittel ved å «sende en PM til vår kjære forumsjef» borte. Så ... hah! Du må gå gjennom meg.

Trekk for:
- Spydighet rettet mot sjefen
- Bruk av gammelt kallenavn
- Feilstaving av gammelt kallenavn
- Lite strategisk bruk av to smilefjes
- Bruk av smilefjes i stedet for punktum

Jeg er Perfekt!

Nei, ikke noe tull nå ... send meg en PM, så skal vi se hva vi kan få ordnet. Du fortjener det, helt sant.
 
#52
Jeg setter virkelig pris på at du forsøker å hjelpe meg til å bli mer perfekt. Derfor velger jeg å innordne meg etter dine snevre regler, og sende deg en pm. At jeg feilstavet ditt gamle kallenavn bygger på det faktum at ditt gamle kallenavn ligger utenfor mitt assosiasjonsfelt. Hadde du vært mer aktiv, eller i det minste valgt et kallenavn med rot i MIN virkelighet, hadde det nok blitt mer riktig.

Jeg beklager selvfølgelig punktum/smilefjes-feilen min, og kan forsikre deg om at det ikke skal gjentas mens du ser på. Forøvrig hadde jeg satt pris på en anmerkning til skrekk og advarsel.

Edit: Jeg rettet opp en ytterst pinlig kommafeil.
 

Endre

Ødela forumet
#53
Feil: «punktum/smilefjes feilen» skal være «punktum/smilefjes-feilen».

Stenger denne tråden ettersom budskapet har kommet frem, og alle er glade.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.