Mega Man ... 10?!

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#2
Håper det støtter GC-kontroll denne gangen.


Easy mode?


Edit: Mega Man X er en egen serie.
 
#4
Jeg ville så inderlig like Mega Man 9, men det var så sinnsykt vanskelig at jeg ragequitta etter kort tid hver gang jeg spilte det.

En Easy-mode ville kanskje det gjort dette mer likanes...;)
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#5
En "du får lov til å save mellom Wily-brettene" mode hadde jeg likt ja. Har ennå ikke kommet meg gjennom 9.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Gjett hvilken boss jeg står fast på i Mega Man 9. Hint: Den der slimblobben som flytter seg rundt omkring... åh, det er der alle dere andre står fast også? For et sammentreff.

Jeg vil helst ikke ha noen Easy Mode, jeg vil ha en vanskelighetsgrad som ikke er så jævla urettferdig som den i Mega Man 9. Jeg har spilt samtlige Mega Man-spill, og nieren er det vanskeligste med rimelig god margin. Ja, verre enn eneren.

PS: Mega Man X er meh så vi håper Mega Man 10 blir bedre. Og ja, X-serien er en egen kontinuitet som igrunn ikke har så mye med Mega Man-serien å gjøre selv om mange av de samme figurene opptrer i begge serier.

PPS: Sheep Man gir deg Thunder... Wool. Så klart.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#7
Kanskje ikke så uventa at detta kom (capcom, suksess, etc.), men jeg gleder meg hvertfall stort. Niern tok meg helt på senga, jeg forventa noe gammal neddumma retrorunk men fikk et helt fullverdig megamanspill, og hvis tiern fortsetter i samma gata blirre bare kos.

Gjett hvilken boss jeg står fast på i Mega Man 9. Hint: Den der slimblobben som flytter seg rundt omkring... åh, det er der alle dere andre står fast også? For et sammentreff.
Klart den kjipeste bossen i spillet, men langt i fra umulig. Husker selv jeg ga opp å prøve å memorere alle patternsa, og heller gikk for en ren brute-force approach. Svir litt i E-tank-beholdningen, men jeg trengte ikke så mange av dem på siste boss uansett.
 
#8
Jeg har spilt igjennom de fleste Mega Man-spilla til NES (og jeg var ikke noen gammel rakker heller), men Mega Man 9 er så hinsides jævlig at jeg hverken har besinnelsen eller tålmodigheten til å spille det. Jeg har tatt to bosser før jeg ble grundig eid på verste vis av noen flyve-jævler som kom mot meg fra alle kanter samtidig. Jeg tror ikke noen spill har fått meg til å rage så hardt noengang før.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#9
9 var hardt. Men hvor hardt egentlig? Brukte mye kortere tid på å runde MM 9 enn feks. 3, og det aller meste er sånn at når du først har funnet ut av det, så er det egentlig ganske enkelt.

Yeti: Kommer ikke på hva slags boss det er, så jeg tenker jeg dra frem MM 9 i kveld.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Tror den er på tredje eller fjerde brett av Wiley-borga. Sikkert tredje fordi jeg suger. :(
 

demake

Seksuelt godteri
#11
Yeah, jeg gav meg på slimklysene selv.
Mulighet til å save mellom Wily-brettene er det eneste jeg savner. Vanskelighetsgraden er perfekt.
 
#12
Kan ikke si noe annet enn at jeg gleder meg. Nieren var helt fantastisk. Hardt som faen? Absolutt, men tilfredsstillelsen var stor når jeg først fullførte.

Angående den slimete jævelen, så funker gravity bomb best. Memoriser mønsteret og plant en i luften når kjernen flytter seg. Pakk sekken med så mange e-bokser du har råd til først så skal det nok gå som en lek.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#13
Trikset med den bossen er at den er en hyllest til Yellow Devil i MM1. Og akkurat som i MM1 med Elec Beam kan du trykke pause av og på for å utøve gjentatte hits på kjernen med samme Gravity Bomb. Bare sånn protip til neste gang.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Og apropos Mega Man så er det en faens forbrytelse at ikke Snoy/Capcom har gitt ut Mega Man Powered Up på PSN Store. For dere som ikke har spilt det så er det en remake av Mega Man til PSP, komplett med manga-esque cutscenes gjort i en sjarmerende camp stil, helt ny og dritsøt 3D-grafikk, tonnevis (TONNEVIS) av nye spillmodi, ørten hojilliarder ting å låse opp (jeg har runda det fem ganger i forskjellige modi og har låst opp fjorten prosent av spillet), to nye bosser (som innrømmelsesvis ikke akkurat er klassikere), muligheten til å låse opp alle bossene (og Roll) som spillbare figurer og ikke minst massevis av helt gratis DLC (nye kostymer, milliarder av nye baner, nye grafikksett, nye modi med mere) og et komplett baneredigeringsverktøy. Og du kan dele banene dine med andre på nett. Det er en forbrytelse fordi de HAR gitt ut rævfestivalen Mega Man Maverick Hunter X (bog-standard remake av ho-hum-spillet Mega Man X) på PSN.

RAEG
 

Lodin

Der Waaaah
#15
Det er gitt ut på PSN i USA trur eg. Crapcom har ikke så mange spill her, men all den tid Power Stone dukka opp for ikke så lenge siden får vi det nok snart. Har lyst til å teste det.

E:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#17
2, ja. 3?