[Ønskes kjøpt] Memory card til PS1(PSX, playstation 1)

#1
Hei!
Jeg oppdaget nettopp at man må ha ps1 memory card (block systemet), for å save ps1 spill på min playstation 2. Jeg har ps2 memory card, men det funker ikke å save på det. Er det noen her inne som kunne hjelpe meg med et ps1 memory card?:)
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#2
Husker jeg for noen år siden var innom en del av spillsjappene her i Oslo, fant et par stykker jeg fikk med meg og nå ligger trygt innelåst i en safe på rommet mitt, slo meg de var vanskelige å få tak i og som du sier kan man ikke bruke PS2-kortet.

Kan dessverre ikke hjelpe deg men bor du i Oslo kan du kanskje høre hos noe nav bruktsjappene (GameStop/Game) om de kanskje har noe i en hylle et sted, verdt forsøket.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Nå ble jeg plutselig litt usikker her, for jeg mener bestemt at jeg fint kunne lagre PS1-stæsj på PS2-minnekortet mitt MEN det kan godt hende at jeg husker helt feil. Har uansett aldri eid noe PS1-minnekort, men fikk da spilt FFIX på PS2-en min likevel. Uansett er minnekort en saga blott på PS3, så hvis du har mulighet til å spille PS1-spill på den maskinen vil jeg påstå det er det beste alternativet per i dag.
 
#4
Nå ble jeg plutselig litt usikker her, for jeg mener bestemt at jeg fint kunne lagre PS1-stæsj på PS2-minnekortet mitt MEN det kan godt hende at jeg husker helt feil. Har uansett aldri eid noe PS1-minnekort, men fikk da spilt FFIX på PS2-en min likevel. Uansett er minnekort en saga blott på PS3, så hvis du har mulighet til å spille PS1-spill på den maskinen vil jeg påstå det er det beste alternativet per i dag.
Ps3 er ikke lenger backcomp med ps1 spill.kun de aller første ps3 som kunne det.jeg har ikke den første utgaven.nei du må ha ps1 memcard.sjekket det på nett og spillbutikker.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#5
Har en 2.gen ps3, en 80gb. Spiller da ps1 helt flott. Den aller første var kompatibel med ps2. Trodde da slim funka fett med ps1?

Edit;

cnet.com skrev:
Does it [PS3 slim] play PS2 games?
No dice. Like the recent PS3 models, the PS3 Slim does not offer backward compatibility with PS2 game discs. However, it can play older PS1 titles (on disc or via download from the PlayStation Store.)
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#6
Kan bekrefte det, om du har en PS3 kan den spille PS1-spill helt fint (fra samme sone, riktignok) og null problem med memory card da det mekkes på maskinen, ikke vanskelig.

Etter posten til Fetthest ble jeg nesten litt usikker selv på om man kan bruke PS2 Memory Card til PS1-spill men synes å huske det var en grunn til at jeg stressa så fælt så satser på at det av mystiske grunner sto et PS1-kort i maskinen til Yetipanst uten at han merket det.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#7
Det er støtten for PS2-spill som ble fjernet, PS1-spill kan fortsatt alle PS3-maskiner spille. Memory card lages virtuelt, så det er ikke et problem det heller.
 

Terje

mostly harmless
#8
Du kunne kopiere PS1 saves over til PS2 minnekortet for å spare plass (du fikk greit plass til alle de hundre PS1 savesa du hadde på ett PS2 kort). Men det funka ikke å spille med de, du måtte hente saven tilbake til et PS1 kort for å bruke den.

Samma det. Det er riktig som folk sier, alle PS3 modeller spiller PS1 spill. Spill det der. Husk å opprette et virtuelt minnekort *før* du spiller, tror ikke det går underveis.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#9
Det går ikke underveis. Det fant jeg ut på den harde måten. :penga:
 
#10
nå føler jeg meg dum:p Jeg har en ps3 10 cm fra min ps2, men tenkte aldri på å prøve ps1 spill i ps3 maskinen! Jeg regnet nok bare med underbevisst at siden de strippet ps2 spill backcomp, så gjorde de det med ps1 spill også! Dere har hjulpet meg så bra på kort tid. Helt fantastisk på slike forumer, der ukjente mennesker kan hjelpe hverandre slik. Herlig;)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Null problem, velkommen i gjengen. Hvis du vil diskutere noen av PS1-spillene du spiller (eller andre spill, for den saks skyld) er det bare å søke for å se om vi har en fra før av, eller mekke en ny tråd hvis vi ikke har noen.
 
#12
nå føler jeg meg dum:p Jeg har en ps3 10 cm fra min ps2, men tenkte aldri på å prøve ps1 spill i ps3 maskinen! Jeg regnet nok bare med underbevisst at siden de strippet ps2 spill backcomp, så gjorde de det med ps1 spill også! Dere har hjulpet meg så bra på kort tid. Helt fantastisk på slike forumer, der ukjente mennesker kan hjelpe hverandre slik. Herlig;)
Bra :D

Du er altså ikke på utkikk etter ps1 memory cards lenger altså?