Vintersommer ;-)
Postet 26. juli 2004 klokka 20:51 av Rune Røsten
Ski er best om sommeren. Ikke at jeg har noe imot vintervær med 15 minusgrader og crispy føre, men det er noe eget med sommerski. Transporten er enklere og raskere, på tross av høy bobilfaktor. Det er en lek å å ha på seg skistøvlene, du slipper unna med et tynt lag med klær og lysforholdene gir maksimal kontrast og gyldne kinn.I år har sesongen vært sjelden god på tross av lite snøfall i vinter og en tidlig og varm vær. Kalde og fine uker i hele juni og juli ble avrundet med nysnø. Det har gjort sommerferie til lykkelig vinterferie for meg - og noen tusen andre skientusiaster. God sommer!
Skriv kommentar
Honning og «Halo 2»
Postet 26. juli 2004 klokka 10:59 av Snorre Bryne
Det er en fin form for markedsføring, dette. I stedet for å lansere nettsider med tørr oppramsing av finesser i kommende spill, velger noen å gjøre det litt annerledes.
Tilsynelatende vanlige nettsider, komplett med amatørbilder og dårlig koding, popper oftere og oftere opp i forkant av lanseringen av nye spill. Men det skjuler seg mye bak fasaden.
Tidligere har vi sett for eksempel sett sider som
http://www.kentpaul.com, som etterhvert viste seg å være en skjult reklameside for storspillet «Grand Theft Auto: Vice City». På finurlig vis klarer spillutvikleren å skape interesse for spillet, men det fordrer at brukeren selv leter litt etter den - og det gjør de gjerne.
Siste skuddet på stammen, er
http://www.ilovebees.com. Denne URL¿en dukket plutselig opp på en filmsnutt fra Xbox-spillet «Halo 2» (se bilder her). Går du inn på siden, virker det som om det er en vanlig hobbyside for en amerikansk kvinnelig birøkter. Men, nei. Etter et par sekunder dukker det opp en truende tekst og en nedtelling, som varsler om at noe er alvorlig galt - og verre skal det bli.
Rundt om på siden er det tydelig at ting ikke er som det skal - bildene er forvridde, og små mayday-meldinger dukker brått opp. I kildekoden til sidene er disse nødropene leselige, og det virker som om det er en slags «dagbok» fra en forvirret jente i strid.
Det er tydelig at det vil komme mer på siden etterhvert. Hva det blir, er ukjent og svært spennende. Men en ting er sikkert: Når den truende nedtellingen til et eller annet kommer til sin ende på forsiden, kommer jeg til å være logget på ...
fra dagbladet