Metal Gear Solid Snake Eater

#1
Idag slippes Metal Gear Solid Snake Eater til Playstation 2.
Jeg har forlengst bestilt spillet og håper jeg allerede får det denne uka!
Regner med at det er flere her inne som gleder seg til MGS 3.

Ville satt stor pris på om dere som er ute og kikker, kan legge linker til omtaler og nyheter om MGS3 under dette emnet.

:tommelopp:
 

SHDR

Gullmedlem
#6
8.7 er en bullshit-score. Enten er det en åtter, eller så er det en nier.

Blir dere skuffet så lenge alle spill ikke får 9.8 om dagen? Og hvorfor bry seg om reviews? Det er deres forventninger som dikterer hvor bra spillene blir uansett. Hold dere på et moderat nivå. Slik ble jeg positivt overrasket over Half-Life 2.

Gir IGN karakterer under 9.5 om dagen, eller har de fjernet resten av skalaen?
 
#7
Opprinnelig skrevet av Shadar+17.11.2004, 18.39-->
Og hvorfor bry seg om reviews?
136610​
[/b]
Man bryr seg gjerne om reviews for å finne ut om man skal kjøpe det ene spillet eller det andre hvis man ikke har råd til begge.
<!--QuoteBegin-Shadar

8.7 er en bullshit-score. Enten er det en åtter, eller så er det en nier.
Forsåvidt enig, men når jeg leser en andmeldelse er det ikke scoren jeg bryr meg mest om, men det som blir sagt. Selv liker jeg Greg Kasavin sine andmeldelser veldig godt, for selv om jeg ikke alltid er enig i karakterene han gir, så kan jeg alltid finne ut om spillet passer for meg utifra det han sier i andmeldelsen.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#8
21:00:53:*** Darkz (mp3gods@062016248136.customer.alfanett.no) Har deltatt i kanalen
21:01:00:<Darkz> MGS 3 lekkert og ha
21:01:05:*** Darkz har forlatt kanalen


zOMG!!!!!1
 
#12
Dvdboxoffice har heller ikke fått ræva i gir med min bestilling heller. Og spillet ligger ute på nett nå. Jeg orker ikke å vente lenger.
Vurderer sykemeldingen hvis jeg får det ned i løpet av de 3-4 neste timene :)
 
#13
Opprinnelig skrevet av The sorte ice+17.11.2004, 21.54-->
<!--QuoteBegin-Psycho Mantis
@17.11.2004, 18.27
Metal Gear Solid 3: Snake Eater (Gamespot) - 8.7

Vel ... Hadde forventet mer, men jeg ser nå mye fram til spillet uansett.

Skal laste ned Video Review nå.
136600​

Gamespot er bare stupid foks!
Satser mer på IGN. :)
136829​
[/b]
Jeg kommer jo opp med min egen mening om et spill til slutt uansett, men intil den tid, er det greit å vite hva andre synes om ulike spill. Og der liker jeg Gamespot bedre enn IGN. Men jeg leser også anmeldelser på andre sider som bl.a. NTSC-uk og Gamespy, og i det siste har jeg lest en del på 1up også.

Hvorfor jeg sier meg skuffet med 8.7 fra Gamespot? Jeg hadde bare forventet mer. Jeg forventet rundt 9 (eller over 9.0). Likevel er det viktig at de sier sin mening, og ikke gir karakterer utifra hype (slik jeg har følelsen av at IGN gjør iblant?). Kanskje blir jeg mer fornøyd med Snake Eater nå, enn om det fikk høyere score ... Forventningene stiger jo kraftig med en gang spill får gode kritikker. Jeg har fortsatt store forventninger, og jeg tror jeg vil like spillet. Men det er nok fordi jeg elsker Metal Gear Solid: The Twin Snakes og Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty / Substance, og heller ikke har noe imot å se timesvis med filmsekvenser (så lenge de engasjerer).
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#14
Gamespot har jo bare gitt to av Metal Gear Solid spillene over 9, og det var Sons of Liberty og det til GBC. Så denne scoren var som forventet.
 

Kilik

Lokal moderator
#15
Opprinnelig skrevet av Shadar@17.11.2004, 18.39
8.7 er en bullshit-score. Enten er det en åtter, eller så er det en nier.
Vel, ikke mange som er klar over det, men Gamespot har et rimelig strengt system som de følger når de tester spill:

Totalscoren regnes ut fra hva spillet får i kategoriene grafikk, gameplay, value, lyd og tilt. Kategoriene vektes slik: Grafikk 20%, gameplay 30%, value 10%, lyd 10% og tilt 30%. Anmelderen kan da bare forandre totalscoren med 0.1 opp eller ned hvis ønskelig. Hadde f.eks. MGS3 fått 10 i stedet for 9 på grafikk ville spillet fått 8.9 etter denne utregningen. Da kunne anmelderen valgt og gi spillet 8.8, 8.9 eller 9.0 etter GS's restriktive system.

Som Greg Kasavin selv sier i Gamespots FAQ:

"Wait, reviews are just opinions. Right?"
Actually, we don't think so. We make no excuses for our verdicts about games and believe our reviews stand for themselves. While our reviews, of course, do contain an element of subjectivity to them, we see the process of reviewing games as one that primarily involves the reporting of facts.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#16
Jeg har ikke bestemt meg for hvor jeg skal kjøpe en NTSC PStwo fra, så jeg har ikke bestilt spillet ennå. Håper å få det en gang før jul, i hvert fall.
 
#17
SNAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAKEARU EATAAAAAAAAAAAAARU

gleder meg som en unge, desverre så har jeg ikke NTSC ps2 eller modchip så jeg må vente til pal lanseringen om et halvt år men jeg kan spille GTA: SA eller HL2 imens uansett. Må bare holde meg unna alle nettsider og blader i mellom tiden
 
#19
Opprinnelig skrevet av Solid Snake@18.11.2004, 08.29
Åhhhh... Der gikk det for meg !!  :rulleøyne:
137011​
Har sett introen og prøvd det nå i ca 1 time. Det eier!
Har lite lyst å gå på jobb nå :(

Kommer til å tenke på MGS3 fra jeg går ut døra her, til jeg kommer hjem igjen.
 
#20
Noen spoilere fra deg og det vanker dugelig med fik, og jeg vet hvor du bor (Ingen informasjon)