Metal Gear Solid

Hvilket MGS-spill er best, alt tatt i betraktning?

  • MGS / MGS: The Twin Snakes

    Stemmer: 0 0,0%
  • MGS2: Sons of Liberty / MGS2: Substance

    Stemmer: 0 0,0%
  • De er akkurat like bra, det blir som å si hvilket av barna sine man elsker høyest (snufs)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Jeg liker ingen av dem

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#21
Jeg går for MGS1 av den grunnen at jeg bare elsker dette spillet. Grunner:

-For meg så er MGS mørkt og ikke så lyst som på Plant. Tanker var bra.
-Personene som er med, de i 1`ern er helt geniale!
-2`ern har Raiden :blink: . Noe jeg synes er veldig dumt.
-Historiene er helt geniale, mange ting man ikke kunne ha tenkt ut selv.

Hvis 2`ern hadde vært noe a la Tanker hele spillet så trur jeg at jeg hadde likt det mye mer. Jeg kan ikke noe for at jeg liker bedre Snake/Otacon bedre enn Raiden/crewet hans.

1 dag igjen til jeg skal ha MGS TTS. Gleder meg som en unge. Denne helgen og de `nte neste blir MGS1 helger :king:
 
#22
Er enig i at noen av de nye cutscenene i Twin Snakes er veldig overdrevet, og ting gir ikke helt mening noen ganger, men jeg foretrekker heller de enn ingenting. Mange av cutscenene i Twin Snakes var jo ikke der en gang i MGS, og de som virkelig funker er ekstremt bra, som etter min mening er de fleste, dog jeg skjønner godt at noen synes de er overdrevet.

Det er kanskje noen små ting de kunne spart seg for, men alt i alt så liker jeg de nye cutscenene godt.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#23
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis+25.03.2004, 16.58-->
<!--QuoteBegin-Aquila
@25.03.2004, 16.40
Jeg har ikke spillt TTS enda, men etter det jeg har sett av trailere virker filmsekvensene utrolig tåpelige. Snake er toppklasse, men han er ikke Neo eller Superman for den saks skyld. Og folk sier at MGS2 er uvirkelig...
Det er ganske stor forskjell likevel da. Det at det går i sakte film er ikke fordi Snake er "Supermann". Det er fordi det ser så mye, mye tøffere ut. Det blir mye mer spenning i spillet da. Etter min mening, så er disse filmsekvensene de beste filmsekvensene i noe spill fordi de er mye mer underholdene. Mye av filmsekvensene går jo fort, mens de tar sakte film akkurat der det skal til å skje noe spennende (f.eks. hvis en eller annen skyter, f.eks. når [:::SPOILER:::] Ninja-en deler en kule som kommer mot han når Snake skyter [:::SPOILER:::]). Dette ville jo aldri blitt like spennende om det ikke var sakte film. Og husk; det er kun steder i filmsekvensene dette skjer. Det er ikke noe "Slow-Motion" i selve spillet.

Og MGS2 er faktisk mer uvirkelig. Der er jo folk nærmest udødelige. Men begge disse spillene er ganske uvirkelige, og det er etter min mening, noe av det som gjør spillene ganske artige også. [/b]
At ting går i slow-mo har jeg ingenting imot. Det jeg mener er for eksemppel at
Snake hopper på en rakett som kommer mot ham, spinner'n rundt, hopper fra den og skyter en selv
. Ærlig talt, Superman hadde hatt problemer med å gjøre noe sånt.
Mye jeg har sett der er selvfølgelig jævlig kult, som for eksempel det du nevnte og noe jeg så med Raven, men noe blir også litt....