Metroid Prime 2: Echoes [GC]

#1
¤ Metroid Prime 2: Echoes ¤



---

Nord-Amerikansk lanseringsdato: 14. november
Europeisk lanseringsdato: 26. november

Kilde: http://www.tothegame.com/search.asp?title=Metroid+Prime+2

---

Bilder:







---

Nå som lanseringen nærmer seg, så kunne det vært greit med et emne om dette spillet. Selv synes jeg det virker meget lovende. Ser vel mest fram til Single-Playeren, men gleder meg også til å spille multiplayeren. Lurer litt på hvordan den vil bli - om det bare blir "noe ekstra", eller om den faktisk blir veldig bra. Noen som forresten vet om det blir noen mulighet for å unlocke noen tidligere Metroid-spill denne gangen (f.eks. Metroid II: Return of Samus eller Super Metroid)?

Noen andre som gleder seg til spillet, og som skal skaffe seg dette på enten den nord-amerikanske eller europeiske lanseringen? Og hvilke forventninger har dere til spillet?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Jeg gleder meg vilt, ingen tvil. Skal nok ha det på den europeiske lanseringsdagen (dersom jeg har råd).
Jeg forventer at singleplayeren bygger på det som skjedde i Prime (naturlig nok, siden det er en oppfølger...), men at Samus får noen nye og artige egenskaper denne gangen. Jeg ser for meg at du i første oppdrag har alle kreftene fra slutten av Prime, men at du mister dem på samme måte som i eneren... Oppbrukt, javel, men ellers blir jo hele moroa med spillet borte. ;)
Multiplayer vet jeg ikke helt... Sikkert artig å spille som Samus, men med mindre de har kommet opp med noen nye ting som endrer spillmekanikken radikalt tviler jeg på at det blir det helt store.
Menmen. Jeg tror dette vil bli nok en salgssuksess for Nintendo, og det er dem vel forunt. :)
 
#5
Opprinnelig skrevet av Lodin@19.08.2004, 13.07
Kommer kontrollen fortsatt til å være dritt?
89848​
Styringen i Metroid Prime er jo noe av det beste med hele spillet. :)

Jeg gleder meg sykt, men kommer nok ikke til å kjøpe det før det kommer til Europa. Jeg gleder meg også litt til multiplayer delen av spillet. Det kan bli veldig moro med multiplayer hvis man kan få tak i alle tingene som man kan bruke i singleplayer.

Jeg aner ikke om Retro/Nintendo kommer til å putte inn et gamelt Metroid spill som bonus, men det hadde vært utrolig bra om de hadde lagt inn Super Metroid.
 
D

Deleted member 365

Gjest
#7
Styringen i Metroid Prime på GC er faktisk det beste som har skjedd førstepersons skytere på konsoll. Ta les gamespot reviewen av Prime og les. Ta og legg merke til hva de skriver og test det.
De har til og med rett i at hoppingen i spillet er bra.
 
#8
Flere bilder:







---

Ah, som jeg gleder meg. :D

Når det gjelder styringen, så er jeg helt enig med både Shigsyfreak og Agradula. Styringen i Metroid Prime er utrolig bra. Jeg elsker den styringen.

Multiplayer virker forresten ganske standard, men jeg tror faktisk det kan bli litt artig. For det kan ikke sammenlignes med andre FPS med tanke på styringen, og også det at man kan bruke Morph Ball. Håper bare level-designet blir bra. På de bildene fra Multiplayeren virker designet noe kjedelig. Men det er vel ikke stort fra Multiplayeren som er blitt vist heller...
 
#9
Gleder meg, men jeg tror ikke dette vil bli like revulosjonerende (om jeg får lov til å kalle det det) som jeg syntes Metroid Prime var. Metroid Prime er et av favorittspillene mine gjennom tidene, men jeg vet ikke helt med echoes. Syns det virker litt likt Metroid Prime. Håper bare de har fått til en like god og stemningsfull singleplayer-del i stedet for å konsentrere seg litt for mye om multiplayer og litt for lite om single player. Men jeg skal selvsagt gi spillet en sjangs.
Ser at flere klager på styringen som faktisk var noe av det jeg syns var best gjennomført i Metroid Prime..
 
#10
Åfyfaen dette blir fett!
 
#11
Jeg tror det er en viss mulighet for at multiplayeren kan bli ganske så dyp hvis man får tilgang til å bruke alle tingene man kan finne i singleplayer. Bare tenk hvis man kan få tak i en termal visor som man kan i Metroid Prime. Så går det kanskje an å plukke opp en invisibility power up. Hvis en spiller plukker opp denne power up'en, må da de andre spillerne bruke termal visoren for å kunne se den usynelige spilleren. Merk at dette bare er et dårlig eksempel jeg kom på nå nettopp, men om utviklerne har gjort det sånn at man kan untnytte Samus sine singleplayer egenskaper i multiplayer, tror jeg dette kan gi spillet en viss dybde.
 
D

Deleted member 365

Gjest
#12
Shigsyfreak har et poeng gitt.
Men jeg håper at man kan være noe annet enn Samus i multiplayer. At man f.eks. kan være en alien med alien egenskaper.

Dvs.. At det blir på en måte som AVP bare i metroid format. man kan være 5 aliens da mot en Samus.
:)
det tror jeg hadde vært fett.
 
#13
Hmm... skal kanskje kjøpe spillet, men ikke før den blir satt ned i pris, fordi jeg syns ikke storyen var noe av det bedre når det gjalt eneren.(merk deg at jeg ikke har runda det ennå, bare kommet 33%eller no)

Når det gjeller multiplayerdelen, så tror jeg ikke den har så mye å tilby som vi ikke har sett før, men selvfølgelig en positiv bonus.
Som Agradula skrev så hadde det jo vært fett med noen andre en bare samuser som løper rundt og skyter hverandre ned, som aliens ol. ( i multiplayer).
Vet ikke, men jeg tror nok at jeg venter litt med å kjøpe spillet, ToS ligger over på spill-lista mi.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Metroid Prime har den beste strafe-jumpingen noensinne. Til dere som sier kontrollene suger, liksom.
 
#15
Kontrollen i Metroid Prime er noe av det beste som har skjedd konsollspill på mange år.
Likevel ble jeg ikke så til de grader bergtatt som mange andre ble av det spillet. Det ble ganske ensformig i lengden, og litt for mye backtracking. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe Echoes før det har gått et par hakk ned i pris, siden det ser såpass likt ut som forgjengeren.
Freezar sa noe om story'n i Metroid Prime. Jeg syns måten den blir fortalt på er passe genial - du lander på en planet og aner ikke hva som skjer der, hvis du da ikke prøver å finne ut av det selv. Enten scanner du alt du kommer over og graver deg dypere ned i historien, eller så kan du drite i det og bare spille for å komme deg videre. Jeg syns det er genialt at du kan velge selv, da blir det mye mer et spill med spilleren i hovedrollen enn en interaktiv film med Samus Aran i hovedrollen, hvis du skjønner. Men jeg er en av tullingene som liker å få servert en litt kompleks twists'n'turns-fylt historie midt i fleisen (à la Metal Gear Solid og Final Fantasy), heller enn å måtte forske selv som i Metroid Prime. Det er ganske synd, siden Metroid Prime fortjener mye mer å bli skamrost og likt som spill enn det MGS og FF gjør.
Jeg er lat, men jeg jobber med saken :/
 
#16
Hmm... skal kanskje kjøpe spillet, men ikke før den blir satt ned i pris, fordi jeg syns ikke storyen var noe av det bedre når det gjalt eneren.(merk deg at jeg ikke har runda det ennå, bare kommet 33%eller no)
Det virker som Metroid Prime 2: Echoes får litt mer historie i spillet enn Metroid Prime, bl.a. med tanke på "krigen" mellom Ing Horde (a group of creatures borne of darkness) og Luminoth (the peacful people of Light Aether), der Luminoth blir slaktet av Ing Horde. Men Metroid handler mye om å utforske, og å samle informasjon og historie ved å scanne. Noen synes kanskje scanningen kan bli kjedelig, men det er det jo bare å droppe det. Personlig synes jeg det er ganske artig og finne informasjon om diverse skapninger og annet.

Som Agradula skrev så hadde det jo vært fett med noen andre en bare samuser som løper rundt og skyter hverandre ned, som aliens ol. ( i multiplayer).
Ja, jeg har tenkt tanken selv. Men hvor lett er det å slenge inn Aliens, med tanke på at kontrollen er litt spesiell? Dessuten er ikke de "vanlige" romskapningene man treffer i Metroid Prime spesielt gode, så de ville måtte ha ekstra muligheter og våpen i multiplayer (ikke at det nødvendigvis ville vært vanskelig, men...). I tillegg har jo Retro Std. lagt til spesielle egenskaper for multiplayeren som f.eks. der Samus Aran kan hoppe mens hun spinner rundt i 3rd-Person (denne egenskapen skulle faktisk kun være for multiplayeren, men Retro Std. likte den så godt, at de tok den med i single-player også, etter hva jeg har lest).
 
#17
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@20.08.2004, 21.03
Samus Aran kan hoppe mens han spinner rundt i 3rd-Person
90637​
Vær så snill, si at du vet at det ikke er en han...

Edit: Quote-funksjonen er screwed.

Edit: Nå fikk jeg det til, jeg også :D
 
#18
Opprinnelig skrevet av Kyllingmannen+20.08.2004, 21.10-->
<!--QuoteBegin-Psycho Mantis
@20.08.2004, 21.03

Samus Aran kan hoppe mens han spinner rundt i 3rd-Person
Vær så snill, si at du vet at det ikke er en han...

Edit: Quote-funksjonen er screwed.
90643​
[/b]
Beklager. :p

Jeg vet jo at Samus Aran er en jente/kvinne/dame.

Se, jeg fikk til Quote-opplegget, om det er en trøst.
 
#19
Ok, spillet har kanskje sin dybde når det kommer til storyen, men jeg likte bare ikke måten man måtte finne ut av den på(scanninga).
Gameplayet var også genialt, for ikke å snakke om kontrollen, men som Kyllingmannen nevnte så ble det for kjipt å måtte løpe tilbake til steder man allerede har vært.
Noe som har gjort at jeg ikke har spillt lengre en 33% av spillet.
 
#20
Jeg syns det med scanningen var helt genialt. De late kan lett gå gjennom spillet uten å scanne for mye (det er jo ingen som tvinger deg til det), mens andre kan scanne forskjellige ting.Jeg syns for eksempel mange av loggene man kunne scanne var utrolig kule å lese. Håper for guds skyld de ikke fjerner scanningen fra Echoes (men det gjør de vel ikke uansett..).