Metroid Prime: Hunters

Scary Paladin

Ukjent herremann
#1
For ett og et halvt år siden kunne NDS eiere få en liten prøvesmak av Metroid Prime: Hunters "First Hunt" demoen. Selv om dette bare var en brøkdel av selve spillet var det god underholdning for mange DS-eiere. Demoen viste også hvilken retning utviklerne ville med det første FPS spillet til DS. Metroid Prime: Hunters tar dette opp til et nytt nivå!

Single player delen sin historie holder til mellom Metroid Prime 1 og Metroid Prime 2. Samus blir sendt ut på oppdrag for å finne en ultimat makt bedre kjent som octoliths. Det er ganske like de andre Metroid Prime spilla men noen små endringer. Man begynner for eksempel med det meste av utstyr og man har ikke lock når man sikter. Dette er greit ettersom stylusen gjør jobben like bra om ikke bedre. I begynnelsen kan man få litt vondt i håndleddet til hånda man holder DS-en med. Dette kan løses ved å bytte til tommelstroppen eller dual mode, men for min del passa ikke det. Det kan også forekomme hvis du holder og/eller trykker for hardt.

Multiplayer delen byr på massevis av moro. Spill mot vennene dine som ikke har det med download play. Alt er tilgjengelig av huntere (untatt for de som laster ned) og arenaer men man kan bare velge battle mode. Multi card åpner selvfølgelig alt for alle men verten bestemmer fortsatt arena og regler. Vennen(e) du spiller mot får automatisk din friend code og omvendt. Har du ingen venner kan du jo alltids spille mot noen snille boter. Alt i alt er det 7 huntere, 26 arenaer og 7 moduser.

Wifi har to moduser: Find Game og Friends & Rivals. Find Game kobler deg opp mot tilfeldige folk verden over. Friends & Rivals lar deg logisk nok spille mot venner som er folk med din friend code og omvendt, mens rivaler som er folk du har blitt enig å være rival med eller funnet på Rival Radaren. I wifi finner du også et Hunters Licence som holder orden på statsa dine og en kjekk ting som heter Connection Percentage! Disconnectors be warned! :angry:

Gleder du deg til å knuse vennene dine i multiplayer eller på wifi? Vil du ha det bare på grunn av at det er Metroid? Eller kanskje du syns alt med dette spillet er teit? Diskuter meninger om spillet her.

Jeg skrev en liten omtale om dette som dere kan finne i journalene hvis det er av interesse.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Jeg har også skrevet litt om hva jeg synes om spillet. :p
Jeg liker Metroid Prime Hunters veldig godt, som dere ser. Det eneste virkelige problemet spillet har, er at det ikke er like storslagent som de to forrige, og sånn sett gjør det ikke helt ære på Metroid-arven samtidig som det ikke blir intenst nok til å hevde seg helt i toppsjiktet av actionspill.
Men onlinedelen er helt konge, og selve spillet er veldig solid konstruert.
Hadde de bare ikke vært så jævla late med bossene... :(

Min kompiskode:
Yetipants
1933
4242
4727

Jeg liker den midterste rekka der. :D
 
D

Deleted member 91

Gjest
#3
Rait. Jeg stjal DS-en til en venn og tjuvspilte litt idag. Spilte singleplayer til det punktet at jeg akkurat ble ferdig med første boss. 3D-grafikken var jo faen ikke verst, ihvertfall ikke til DS å være. Musikken var topp, som alltid, og kudos for flotte cut-scenes. Styringen tok meg litt tid å bli vant til, men etter hvert som man får det inn, fungerer det flott. Har mistanke om at senebetennelse rundt pekefinger kan være oppnåelig om man spiller mye om gangen, så det anbefales å ta pauser nå og da. Jeg har ikke spilt noen av de andre Prime-spillene særlig grundig, men må ærlig talt si jeg ikke opplevde så altfor mange korridorer? Var flere i Fusion, for å si det slik. :p jeg klarte å sette meg fast et par ganger, og spillet frustrerte meg like grovt som Fusion til tider, og det må jo sies å være et pluss; ettersom jeg fikk den samme gode følelsen når jeg endelig kom meg videre. Testet litt multiplayer også, da to-tre runder mot bots (AI-en virket ålreit, la merke til at de ble lavere i hatten når de gikk tom for helse, og spilte mer defensivt som et resultat av dette) og en halv runde mot SirkusMartin (han ga seg etter at jeg tok ham fem ganger på rad). Minnet meg en del om Quake, hoppingen og tempoet tatt i betraktning. Slettes ikke dårlig, altså. Gleder meg til å få spilt det mer, spesielt på DS Litens sterkere skjermer. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Nei, fordi den kun gis ut i USA og kun hos noen kjeder foreløpig og fordi spillet ikke er ute i Norge enda. ;)
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#6
Et alternativ til rumble pac'en er å koble DS-en opp på et anlegg. Hvis du har en kabel som går fra å være hodetelefon til stereo vil et anlegg gi nytt liv til spillet. Hvis du i tilegg sitter på et hjemmekinoanlegg, vil reciveren automatisk sette pro logic 2 som lyd dersom ikke annet er satt. Tro meg når jeg sier det er deilig når suben rister liv i deg fordi du akkurat sprengte en kar med raketter. En små fake surround lyd hjelper mye på opplevelsen og humøret.
 
#7
SITAT(Yetipants @ 04.05.2006, 04.56) 144
Nei, fordi den kun gis ut i USA og kun hos noen kjeder foreløpig og fordi spillet ikke er ute i Norge enda. ;)
[/b]
Ja, det visste jeg. Men jeg tenkte at kanskje noen hadde fått den med siden de importerte spillet fra USA (noe jeg regner med alle her, untatt deg, gjorde).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Mnja... Ifølge IGN, er det tilbudet kun gjennom "selected retailers". Med mindre man handler hos Target, Best Buy, Wal-mart eller tilsvarende, ville jeg ikke tro man kan benytte seg av dette tilbudet.
Ellers så har Eurogamer følgende å si om pakka i sin Metroid Prime Pinball-omtale:
Opprinnelig skrevet av Eurogamer
It is, frankly, an embarrassing piece of kit, one that you'll rip out of the machine after a couple of minutes of mortification. Let's not speak of it again.
Tror ikke vi går glipp av all verdens, egentlig. ;)
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#9
SITAT(Alex @ 04.05.2006, 16.52) 158
Ja, det visste jeg. Men jeg tenkte at kanskje noen hadde fått den med siden de importerte spillet fra USA (noe jeg regner med alle her, untatt deg, gjorde).
[/b]
Vel... nei. Kjøpte det i en viss butikk jeg. :D Men siden en idiot på NF sa at den butikke solgte det, :angry: ble salget stoppa innen den dagen mine venner skulle skaffe det. Jeg ikke fikk spilt multicard som merkelig nok er den modusen som er mest spennende.
 
#10
Veldig positivt forsteinntrykk av Metroid Prime Hunters maa jeg si. Grafikken er rett og slett lekker paa NDS og viser at selv om den kanskje ikke kan pushe like masse som PSPn, saa kan man lage finfin grafikk paa den.
Det eneste jeg maa si litt negativt er at selv om kontrollene funker helt suverent aa spille med saa faar jeg skikkelig krampe av maaten man maa holde hendene paa, men det er jo heller ned til DSn og hendene mine sin design :p
 

K999

Keystone State Of Mind
#11
En halvtime etter gjestene hadde gått i komfen min, var det rett til kvadrat og kjøpe Metroid prime hunters.
Har da nå spilt til etter første boss og jeg liker spillet veldig godt.
Styring er litt vanskelig å bli vant med, men den funker.
Grafikken er veldig bra.
Jeg har da ikke spilt Metroid prime 1 eller 2, så jeg vett ikke om dette er bedre eller ikke, men det er i vertfall kjekt.
 
#12
Vel, min versjon som er kjøpt i norge, har en bug som gjør at førsteboss blir usynlig og bare står der. Eneste måten jeg oppdaget han på var via å scanne han, for deretter å skyte han ned.

Tror jeg klager og får en ny utgave jeg.
 
#13
Har spilt til etter fjerde planet nå, og liker spillet veldig godt hittil. Har spilt en del multiplayer og online også. Jeg må si jeg synes det er mye morsomere å spille med venner og kjente enn tilfeldige folk. pluss for nice grafikk, men er det bare jeg som har merket at frameraten blir tregere noen ganger når det skjer mye action på samme tid?
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#14
Spillet får noen slowdowns ja, men hva kan man forvente med den grafikken? Mario Kart har også slowdowns, jeg har faktisk opplevd det i Castlevania også.

SITAT(ShoDan @ 06.05.2006, 14.08) 284
Det eneste jeg maa si litt negativt er at selv om kontrollene funker helt suverent aa spille med saa faar jeg skikkelig krampe av maaten man maa holde hendene paa, men det er jo heller ned til DSn og hendene mine sin design :p
[/b]
Det kommer kanskje av at du holder DS-en litt for hardt. Prøv å løsne taket litt og prøv forskjellige posisjoner for å finne den som passer deg best.
 
#15
Ble nettopp ferdig med første planet, om en kan kalle den det.
Førsteinntrykket er bra, men det var litt anstrengende å spille med stylusen over tid og det var ikke så veldig presist. Men det er sikkert bare jeg som ikke er helt stødig enda. Jeg prøvde også med tommelen og det var faktisk mer presist, men jeg har for liten tommmel til at det var noe praktisk. Det var f. eks. vanskelig å svinge mot venstre og det ble, i likehet med stylusen, anstrengende over tid. Jeg vil ha større tommel! (alternativt NDS Lite)
Jeg har ikke fått testet noe særlig multiplayer enda, men det virker ganske interessant. Liker at det vises i statsen hvor mange ganger en har quittet fra kamper. Irriterte meg alltid over de så gjorde det i Mario Kart DS.

Scary Paladin: Jeg får prøve det tipset neste gang jeg spiller. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Pakka følger med Pinball, ikke Hunters.
Men: Noen sjapper i Statene har en kampanje gående hvor du får pakka med Hunters, siden Hunters også støtter den.
Jepp.
 

K999

Keystone State Of Mind
#19
Ferdig med andre planet nå :D
Dette spillet blir bare bedre og bedre, har da nå skiftet dil Dual mode, mye lettere for min del.
Skal se om jeg kan få til litt multiplayer me Nichodemius.