Mini Ninjas Mini Demo!

Lodin

Der Waaaah
Hva skjer når Eidos ikke lenger tvinger IO til å krøste ut nok et Hitman og lar dem stort sett glemme fadesen som var Kane & Lynch? De lager såklart en 3D platformer veldig lik Okami. I Mini Ninjas skal man som tre små og en stor ninja bekjempe en ond shogun som i beste Robotnik-stil har omgjort alle skogens dyr til robotsamuraier. Som alle gode ninjaer har de fire masse magi, kastestjerner og røykbomber til å ta ut slemmingene med. Virker kanskje litt budsjettspill på Wii til babby, men jeg har store forhåpninger til dette. Det som er vist så langt er som nevnt veldig Okamiete.
På onsdag kommer det demo til 360 og PC, mens PS3en må vente på den vanlige fredagsoppdateringa som kommer på torsdag. :ermm: Det skal også slippes til Wii, men der kan man ikke ha demoer som vi alle vet.

No trailings.

Har fulgt med på dette spillet en stund. Det virker skikkelig hyggelig og jeg ser frem til å få prøvd demoen. Klarer ikke helt se hvor likheten med okami er da, men det er kanskje bare meg.

Lodin

Der Waaaah
Jeg fant jeg fant! GOGOGO!

EDIT: Dette var Mini Awiii. Som platformer gjør den ikke noe nytt, men det er pent å se på og har god ninnete stemning. Ekstremt mye liv der ute så unga og får spilt, men det er vel sånn det skal være nå til dags. Iallefall var det artig å snike seg inn på patruljer å ta dem i bakhold med ildkuler og powerangrep. Så ikke så mye grunn til å bruke de andre karakterene enn tjukken foreløpig siden han var god mot bossen, men de andre folka har sikkert lignende egenskaper. Hiro er uansett protagonist. :p

Lodin

Der Waaaah
Har spilt fullversjoner noen timer nå og fått meg noen synspunkter. Dette er utrolig sjarmerende saker. Særlig animasjonene til hver av de seks ninjaene er fantastiske. Ikke bare måten de slåss på, men også åssen de rister ned frukt fra trær eller ror i vannet gir dem personlighet. Dette gjelder og dyra Hiro kan ta over som hver har sin egen lille greie med angrepsknappen selvom de ikke nødvendigvis har noe offansivt move. Katter hveser og vaskebjørner drar maurslukermovet.
Spillet er griseenkelt, men det har med at det hovedsaklig er ment for unger. Akkurat som fek.s Lego sine diverse titler er det aldri noen store utfordringer, men det trenger det heller ikke være. Omtrent like vanskelig som et 3D Zelda eller Okami og det føles deilig etter Arkham Asylum og The Witcher.
Sånn ellers er dette utrolig ninjaete. Man kan hvis man vil spille det som en tradisjonell beat em up, men den virkelige morroa ligger i å bruke alle egenskaper, karakterer og items i kombinasjon slik at man raskest og mest effektivt utsletter samuraifiendene. Fek.s kan man gjemme seg på et tak til fiendene er rett under en og slenge ut caltrops forran dem. Når de så tråkker i dem og blir oppholdt slenger man en magisk tornado på bueskyterne lenger borte slik at de kreperer. Så fokuserer man på den første gruppa igjen og bruker et kraftangrep så man automatisk killer tre av dem. Man avslutter så den siste med en ninjastjerne som stunner og killer ham med sverdet. Så hopper man opp på taket igjen og gjemmer seg for tjukken som kommer løpende for å se hva som skjer. Man får med andre ord ikke mer variasjon enn man skaper selv.
Bossene eier og. Desverre er de som omtrent alle spill for tida preget av quicktime events, men det er ihvertfall fett å se lille Hiro sprette rundt disse kjempene og fike dem opp. En av dem fighter forøvrig bokstavlig talt med prompen sin og en vifte. Hvis du ikke digger sånt har du ikke hjerte.
Sånn ellers er vel det største minuset for meg at siktinga er litt mongo satt opp. Hvis man setter kamera til å være invert blir ting som bueskyting og bombekasting også snudd og det er plagsomt. Og litt synd at de andre karakterene har litt få bruksområder. Annet enn de to med bua og hammern er det egentlig liten grunn til å bruke de andre til slåssing. Jo også burde det hatt coop. Det nærmest skriker etter flere spillere og det lukter veldig av at IO måtte fjerne muligheten. Annet enn det er dette ypperlig spillhåndtverk av utviklern og at det foreløpig har lavere snittkarakter enn Kane & Lynch er piss. Det spillet var tross alt bare halveis spillbart, her fungerer sågodt som alt perfekt. Litt for lett for babby sin skyld bare. Hvis du skal kjøpe spill til en lillebror eller noe i år er ihvertfall dette det eneste valget.

Maraj

Ålø- og energiminister
Får du også følelsen av at det er bedre på hard?

Lodin

Der Waaaah
Det er ihvertfall ørlittegrann mer utfordrende. Livet raser vekk hvis man blir klynga av fiender så man må passe på som en smed og ete sushi og honning.
Så kaster man en røykbombe og forsvinner inn i skyggene så man kan forberede neste angrep. :ninja: