Mirror's Edge

#1
Hoy, jeg fant en tøff gameplay-trailer! (Nicholas-versjon her.)

Det er umåtelig pent i allefall, og gameplayet ser rimelig unikt ut (forutsatt at områdene holder seg varierte og man ikke bare spiller traileren om og om igjen.)

I følge wikipedia handler visst historien om noe fremtids-1984-greier, der all kommunikasjon overvåkes heftig. Derfor driver folk og løper tvers over byene, mens myndighetene prøver å stoppe deg.

Så, hva tror dere? Jeg har syns det ser tøft ut foreløpig, i allefall.

Edit: Her er en analyse av traileren, også. Og to bilder!


 

Kilik

Lokal moderator
#2
Ja, skulle til å mekke et emne om det sjøl. Synes det virker meget lovende.

Jeg liker den sterke fargebruken, en fin motsetning til alle gråbrune FPS-ene denne generasjonen. Får det til å virke ganske drømmeaktig.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#3
Dette her ser jo dritspennende ut, nesten som Assasin's Creed på stereoider. Forøvrig skal EA ha for at de i det siste har klart å komme med nye og spennende ting, som dette og Skate. Det er godt å se at de ikke bare er låst til gamle melkekuer. Det eneste som bekymrer meg med dette spillet er at det kan bli sånn utrolig vanskelig for en dårlig koordinert tulling som meg å få til all den vanskelige timingen på hopp og slikt. Hvis dette bli som en ny Stuntman blir jeg skuffet, men jeg har en følelse av at det ikke helt er det de sikter etter.

Parkour til folket!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Det du ser i traileren, er jo at potensielle fortsettelser på løypa du driver med blinker rødt, så jeg ville tippe det dreier seg mest om timing og plassering. Men ja, virker spennende uten at jeg vet så veldig mye om det enda.
 
#5
Den ene traileren var nok til å plassere dette på "topp 3 etterlengtede"-lista mi :-O

Hype er farlige greier.


Jegvetikkehvafakeeditbetyrsåomdetteerfakeellerrealeditvetjegikke: Hvor ræva er ikke den Natasha Bedingfield-sangen i reklamen før traileren? (Off topic, forresten.)
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Videoen stinker techdemo lang vei. Veit det står det er ekte gameplay, men det er ikke første gang utviklere har jugi om sånt. :dry:
 
D

Deleted member 91

Gjest
#7
Vil ikke techdemo si at det er in-game, da? Mulig jeg blander uttrykk nå, men jeg trodde poenget med techdemoer var at de var in-game for å vise av teknologien, sånn som GoW2 og kjøttkuba, for eksempel.
 
#8
En på Gamer.no-forumet kjenner en fyr som kjenner en fyr som jobber i DICE som bekreftet at det er in-game, altså en kar sitter og spiller alt vi ser i traileren.

God fisk og alt det der. Velger å tro på det, jeg, da :)
 
#9
Joda, techdemo er ingame.

Men det er ikke sjelden att spillet faller ned i grafisk-kvalitet når de skal optimalisere det for og kjøre på konsollen.

Så att det er så smooth og pent når det kommer kan være tvilsomt.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#10
Skjønner dette, fikk bare inntrykk av at Lodin mente det var pre-rendret ellernoe sånt, som ikke er det samme som en techdemo.

Kycklingmannen: Gamer.no :D
 
#11
Både Edge og Eurogamer har vært hos Dice og sett det blitt spilt av en av utviklerne, og de sa så vidt jeg husker at de var imponert over flyten i spillet. Gleder meg til å se hva de får til. Blir alltid glad av spill hvor man av å se på et skjermbilde i 0,5 sek kan identifisere det.
 

Kilik

Lokal moderator
#12
Vel, i motsetning til den beryktede Killzone 2-traileren, så står det svart på hvitt (eller rettere sagt rødt på hvitt) i starten av videoen at det er in-game.
 

Lodin

Der Waaaah
#13
Joda, men hva med den første filmen de viste fra MGS4? Dette er en techdemo og alt er ingame skrøyt Konami og det viste seg jo å stemme. Bare så synd at den ikke kjørte på noen PS3.
Riktignok er hovedplatformen til dette PC da, men det kommer ikke til å se sånn ut når det slippes.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#14
Slutt å gnøh Lodde, det kommer ihvertfall til å se mye bedre ut på PC enn på konsoll. :rofl:
 

Lodin

Der Waaaah
#15
Så traileren igjen nå og grunnen til at jeg er skeptisk er fordi kameraet konsekvent ser rett fram hele tiden. Kun når dama vandrer over noen rør ser spillern ned. Hvem faen er det som spiller på den måten?
 
#16
Jeg er med i utviklerteamet til dette spillet.

Hvis dere har noen spørsmål så kan jeg sikkert svare på dem, men jeg kan nok ikke kommentere annet enn det som allerede har blitt vist.
 
#18
Jeg kjenner en fyr på ett forum fult av idioter som kjenner en fyr som har vært i samme by som en fyr som en gang drakk kaffe på samme sted der en fyr som har sett kona til han som kjenner en fyr som jobber med aviser og leverer de til dørmannen som har sett en utvikler til dette spillet.

Og jeg kan bekrefte akkuratt ingenting.
 
#19
Hvorfor ser ikke vedkommende som spiller i den filmen rundt seg? :p
For at det skal se mer "filmatiskt" ut -- flytende. En av målene vi satte oss tidligst i utviklingen var at spillet skulle flyte bra fordi parkour flyter -- ser elegant ut, men dessverre så mister hele spillet flyten så fort man snur seg; vi er nemlig fremdeles i et veldig tidlig stadium i utviklingen. For å ikke snakke om at banen vi viste ikke er ferdig -- snur du figuren i det stadiet spillet var der så ser du bare tomt -- og det ville ikke tatt seg bra ut på en trailer.

Forresten så er det jeg som spiller der. Spillet er egentlig veldig enkelt; du holder bare inne ENTER på tastaturet i tilegg til en retningstast, resten går av seg selv. Vanskelighetsgraden kommer ikke inn i spillet før filmklippene. Jeg skal ikke si mye, men jeg kan nevne at vi skal ta QTE til et helt nytt nivå.
 

Kilik

Lokal moderator
#20
"This (points to the screen showing the trailer) is all directly taken from the game. The only thing we've taken out from a UI point of view is there's a really tiny dot that goes in the centre. And the reason we kept that in the game is because we found that it lessens the motion sickness because you've got a point of reference, and also it gives people an aiming point so when you're grabbing for a ladder or something like that, unless you want to walk up with a magic marker on your TV and put the dot in the middle, it helps you get there. There's no other UI in the game whatsoever. We really wanted to do that to bring in that visceral feel."

Interju