[Mobil] Mobil/nettbrett *~Spilletråd~*

D

Deleted member 91

Gjest
#1
Slo meg nettopp at til tross for at opptil flere her på forumet er flittige iPod touch/iPhone-brukere (hei Houseman), har vi ikke non' tråd for å diskutere spill til disse små vidunderne, spesielt ikke nå som den generelle iPod-tråden er dævv og begravd. Så da lager jeg en her, jepp jepp.

Hittil er ikke utvalget av spill så vanvittig stort, men det er allerede en god del småknask ute, i tillegg til at det er mer dilldall på vei (se: Metal Gear). I tillegg er faktisk ting veldig, veldig billige, spesielt i kontrast til f.eks PSP- og DS-spill.

Egentlig er det bare å skrive et innlegg eller to om du har tæsja noen feite spill, også kan du jo også føre opp et par detaljer om spillet, f.eks hva det går ut på. Om du føler for det, altså. Jeg fikk iPoden min for halvannen uke sida og den har hovedsakelig brukt til musikk, men jeg kan jo slenge opp et par ord om de jeg har fått testa (og anbefaler).

Rolando - 8/10, Eurogamer



Rolando er i korte en trekk en meget ålreit LocoRoco-klone med litt mindre sjarmerende karakterer, men til gjengjeld mer intuitiv kontroll. Hovedmålet for hvert av bretta er å trille Rolandoene inn i målområdet, og etterhvert blir det flere Rolandoer å trille, diverse hindere og fiender, og kongelige Rolandoer med spesielle egenskaper. I motsetning til LocoRoco kan man her velge hvilke karakterer man vil trille rundt omkring, så om du har en gruppe på 4-5 stykker er det mulig å bevege dem én om gangen, noe som gjør det litt enklere å navigere rundt ting som krever presis timing. Har ikke fått spilt det så fryktelig mye, men det er god knall hittil. Syns å huske jeg betalte 55 kroner for spillet i iTunes, noe som må sies å ikke være så aller verst for et spill av såpass størrelse.

Fieldrunners - Hjemmeside



Det er ikke så fryktelig mye å si om Fieldrunners som ikke oppsummeres kort og greit i to ord: Tower Defense. For å fylle ut litt kan jeg jo si at det virker som et ganske solid spill også, så sånn er det. Du har noe sånt som fire typer tårn du plasserer rundt omrking med fingrene, fiender som gir deg varierende mengde dollaz basert på hvor vanskelige de er, og relativt åpne brett. Også kan du sette spillet på pause mens du bygger tårn og sånn, og det er jo fint da. 29 kroner tar iTunes for det som etter hva jeg har hørt visstnok er den beste Tower Defense-klonen på apparatet. Og det er jo kjekt nok. Jepp jepp.


I tillegg skal I Love Katamari være veldig ålreit. Det hadde visstnok en haug framerateproblemer o.l. når det ble sluppet i slutten av 2008, men det kom nylig en patch som visstnok ordna opp i det meste og gjorde det rett og slett ganske fornøyelig. På den annen side skal Super Monkey Ball visstnok trosse all logikk og være rett og slett ganske dårlig. For min del blir nok uansett Peggle det neste kjøpet, som vi ble lova i november ellernoe sånt, som fortsatt ikke har dukka opp. Forhåpentligvis er det like rundt hjørnet.
 
#2
Jeg kan anbefale Tetris (Versjonen laget av EA). Man bruker touchscreenen til å dra brikkene nedover, tapper på skjermen for å snu på dem, og det fungerer egentlig overraskende bra.

Koster rundt 40 spenn.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#3
Bumper denne fordi dere er noen mongofitter alle sammen. La oss prate litt om iPod-spill'a.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#4
Flight Control (6,-)



Du leker flykontroll i dette lille, enkle spillet. Det kommer hele tiden flyvende inn enten jetfly, sjøfly eller helikoptre på skjermen. Din oppgave er å styre disse inn på de passende flystripene ved å dra en linje som vist på bildet. Etter hvert blir skjermen fylt med jævla mange fly, og det blir bra hektisk. Dette er et klassisk "bare en gang til"-spill, og er et sikkert kjøp for seks spenn.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
La meg bumpe denne tråden siden jeg har testa noen spill nå. Lasta såklart ned trialen til Metal Gear Solid Lite og den fortalte meg at fullversjonen ikke er no særlig. Forsåvidt imponerende grafikk, men det er fordi alt bare er stillbilder tatt rett fra MGS4. Det er hakket mer avansert enn Duckhunt bare med masse kjedelig tekst mellom bretta. Om ikke annet har de mekka noen imponerende GIFer. :p
Wolfenstein RPG er gode gamle Wolfenstein 3D bare som turnbased RPG ala Might & Magic. Forsåvidt en arkaisk spillform, men det gjør seg godt på touch screen siden det ikke krever reflekser. Inventory og stats har man og så det leker ikke bare errperger. Man lusker rundt i tyske borger og skyter nazier uten hakekors og det er ganske fornøyelig. Bonus for at barten til Hitler er blitt en soulpatch så han ser ut som Zorg fra Fifth Element.
Silent Hill - The Escape greier faktisk å være creepy og det er vel hovedpoenget med et SH. Det har ingen story, men man er låst inne på et sykehus i førstepersonvinkel. Det er en typisk labyrint ala Fester's Quest bare med de karakteristiske sykepleierene som vandrer omkring. Grunnen til at det er creepy er fordi kontrollen er ræva og man veit kun at en fiende er nær utifra radioen. Man har en pistol og den sikter man med ved å vippe iDingsen omkring. Pyramid Head dukker og opp vistnok og det er jo alltid artig.
Det som imponerer mest sålangt er vel at disse to spilla bare kosta 11 kroner stykket. :$

Veit noen om det finnes en ålreit klone av Elite\Space Trader? Altså sånn fart mellom stjernene for å kjøpe og selge dritt og gjøre missions for så å kjøpe bedre skip i turnbased form.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#6
Veit noen om det finnes en ålreit klone av Elite\Space Trader? Altså sånn fart mellom stjernene for å kjøpe og selge dritt og gjøre missions for så å kjøpe bedre skip i turnbased form.
Spurte noen folk på dine vegne og det virker som Space Miner er det nærmeste:

Grignr skrev:
while it's not exactly an Elite/Privateer game, you do get some Asteroids-style Newtonian physics while you mine asteroids and you can buy upgrades for your ship. There's a silly storyline that occasionally gives you something other than mining to do (fight a boss spaceship, rescue drifting astronauts).

Pretty good so far!
[yt]jro6lXJ_NKs[/yt]
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Ikke helt det jeg er ute etter siden også fightinga er mer en Asteroids-klone. Fyren som mekka orginale ST driver med no greier så det kan vente.

Sånn ellers har enda ikke Doom 2 eller Transformers G1 blitt sluppet i Europa så jeg raeget. Ihvertfall til jeg så at noen har porta Fighting Fantasy bøkene The Warlock of Firetop Mountain og Deathtrap Dungeon. Dette er eldgamle penn og papir rollespill hvor man får historien servert omtrent som i en Chose Your Own Adventure. Man kaster terninger og har stats og de er hakket mindre avanserte enn Lone Wolf som jeg LPa litt her.
Selve formelen er som sagt simpel, men som så ofte før er det de enkleste spilla som funker best på iDingser. Pluss skal det og ha for småting at sidene i boka har stilig bla-annimasjon og at man fysisk kan riste iDingsen for å kaste terninger. :p
[yt]TVZcXsMGExk[/yt]
 

sheriffen

humre humre
#9
Kjøp Angry Birds.

6 kroner er en latterlig pris å betale, dette spillet eier. Konseptet er simpelt, ødelegg drit med å slenge diverse fugler på dem. Ta ut grønne griser og få så mange poeng som mulig. Hvis du har en iphone/ipod touch og ikke eier dette spillet er du en gauder.
 

Lodin

Der Waaaah
#10
Jeh, kjøp sinte pipper istedet. den C64 emulatoren hadde bare noen få av de spilla som ble lova med. Resten skal dem ha spenn for. :ras:

Åssen tar man level 12 i sinte pipper?
 
#11
Bømper denne for å si at alle favorittregneark, Football Manager 2010, blir lagt ut på App Store i løpet av dagen. Prisen i england er £6.99. Dette blir å eie!

e: Det er ute nå, 65 kroner, laster ned as we speak. NAV neste nå..
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#12
Ikke egentlig et spill, men denne iPhone-appen virker som den eier og alle må ha den:

[yt]xtKa1x_Mb40[/yt]
 

Lodin

Der Waaaah
#13
Tune Runner var litt småartig, men ikke verdt penger. Derfor er det fint at det er gratis i dag. Minner litt om Vib Ribbon bare at en liten robot løper til musikken din og du må tegne enkle ikoner som dukker opp.
 
#14
Ny oppdatering av Angry Birds ute med haugevis av nye brett. Som sagt: Hvis du har en iphone/ipod touch og ikke eier dette spillet er du en gauder.
 
#15
Digger Angry Birds og til skarve 6kr så bør ingen med iPhone/iPod Touch holde igjen. Er kommet til episode 2, level 5.3 og blir tydeligvis værende der :(
 
D

Deleted member 91

Gjest
#17
Veit noen om det finnes en ålreit klone av Elite\Space Trader? Altså sånn fart mellom stjernene for å kjøpe og selge dritt og gjøre missions for så å kjøpe bedre skip i turnbased form.
Du kan jo sjekke ut Warp Gate:

Conquer the universe: Warpgate is a 3D space trading and conquest game where players can master the galactic commodities market, battle space pirates, and meet several friendly and hostile alien species. It features a fluid and ever changing economy, 6 warring factions including 2 alien species, full arsenal of weapons including lasers, missiles, shields and beams, all spread over a galaxy of more than 75 planets and space stations in 32 star systems.
Det ække turnbased men bortsett fra det virker det ganske kult. Ligger en Free-versjon ute på Apps-sjappa.