Modifiserer Xbox

#1
Vel da har jeg startet med å modifisere xboxer her er sånn FAQ man leser som vanlig.

Spørsmål: Hvilken verision modifiserer du?
Svar: alle fra v 1.0 - 1.6

Spørsmål: Hvor mye koster det å modifisere?
Svar: 300,- kr. Uansett verisjon

Spørsmål: Hvorfor så billig?. jeg har sett dyrere rundt
Svar: Det som er at jeg ikke åpner xboxen din men softmodder den.

Spørsmål: Hva er forksjellen mellom softmodding og modchip/tsop
Svar: Xboxen blir fortsatt uåpnet. Den innstaleres ved en hack. Men filene i xboxen vil være

Spørsmål: Vil det være forskjell mellom hvordan jeg gjør det?
Svar: Nei det vil akkurat kunne gå samme ting som det går på en modifisert xbox. Spille bakcups, ha applikasjoner spille dvd'er os..v

Spørsmål: Er ikke modifisering ulovlig?
Svar: Nei. For det første gjør du hva du vil med det du eier og folk må få lov til å importere spill eller lage backups av sine egne spill.

Spørsmål: Kan jeg spille Xbox live etter modifseringen?
Svar: dessverre kan du ikke gjøre det med mindre du avinnstalerer modifiseringen.

Spørsmål: Hva om det skulle gå riktig galt under modifsieringen da?
Svar: da kjøper jeg en ny xbox til deg selvfølglig

Spørsmål: Hvilken dashboard får jeg?
Svar: UnleashX

Spørsmål: modifiseringen gikk fint men jeg har klart å lage helvete selv. Får jeg noe garanti for det?
Svar: Nei. Your own problem, Mac.

Spørsmål: Får jeg noen programmer?
Svar: du kan få av det du vil, men det følger med region free dvd'er, så du slipper dongelen også

Spørsmål: Kan du legge inn/ selge backups til meg?
Svar. Nei. Warez = Ulovlig

Spørsmål: er ikke dette emnet ulovlig?
Svar: har ikke noe med warez å gjøre dette her.

Spørsmål: Hvor holder du til?
Svar: (Øst-)Oslo

Var det noe mer da?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Bare for å spørre: Hvilken metode bruker du? Selv brukte jeg TSOP på min kasse, funket utmerket.
 
#3
Spørsmål: Hvorfor så billig?. jeg har sett dyrere rundt
Svar: Det som er at jeg ikke åpner xboxen din men softmodder den.

Spørsmål: Hva er forksjellen mellom softmodding og modchip/tsop
Svar: Xboxen blir fortsatt uåpnet. Den innstaleres ved en hack. Men filene i xboxen vil være
Derfor så billig og at hvis du skal modde en 1.6 xbox så går ikke tsop så du må punge ut 1000 kr for en x3 chip modifisert
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Ja... ha...
Igjen: Hvilken metode bruker du? Dvs. hva slags hack, osv. :p
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#6
Opprinnelig skrevet av Hayaka@17.12.2004, 03.46
Spørsmål: modifiseringen gikk fint men jeg har klart å lage helvete selv.
150087​
:ler: Jeg kan se det for meg.

Dersom jeg skal modifisere min elskede burk, trenger jeg nok en switch som gjør at jeg kan slå av og på. Og da funker ikke softmodding eller hva du kalte det? All right already.
 
#8
Opprinnelig skrevet av Houseman+17.12.2004, 06.12-->
<!--QuoteBegin-Hayaka
@17.12.2004, 03.46
Spørsmål: modifiseringen gikk fint men jeg har klart å lage helvete selv.
150087​
:ler: Jeg kan se det for meg.

Dersom jeg skal modifisere min elskede burk, trenger jeg nok en switch som gjør at jeg kan slå av og på. Og da funker ikke softmodding eller hva du kalte det? All right already.
150148​
[/b]
Som wacco sier så støtter swtich foreløpig bare Tsop og modchip. en av grunnene er at Live sjekker om filene dine på C er modifiserte...

Hvis du har 1.6 xbox så kan det blir fort dyrere ettersom den ikke har tsop
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#9
Dette med å måtte velge mellom Live og modifisering er en uting, assa. :p Burde vært free for all, synes jeg.
 
#10
Det var slik med meg også.. Live eller modding? live eller modding? live eller modding?


Siden jeg er ultrahektet på live ble det ikke noe modding på boksen min..
 
#11
Opprinnelig skrevet av Houseman@17.12.2004, 14.34
Dette med å måtte velge mellom Live og modifisering er en uting, assa. :p Burde vært free for all, synes jeg.
150379​
Det som er greia er at hvis de åpner live for moddete xboxer så kommer det cheats med...
 
#12
Jeg er ikke helt sikker men det kan hende at det blir live støtte. Må få bare sjekket opp denne saken litt nærmere...
 
#13
Opprinnelig skrevet av XxErrorxX@19.12.2004, 02.51
Men jeg kan flashe alle xboxer fra 1.0-1.5 så slipper dere dette rote..(for 400kr+ porto)
Og du liker å stjele kunder fra Hayaka?
Unasett, ved å flashe, mister man også muligheten til live(med mindre det er en 1.0/1.1 box og du setter inn bryter, noe som vanligvis koster mer), og selvom man skal bytte hdd på en xbox med flash, så må man også fixe eeprom pånytt!(Hvis man skal ha live)...
 
#15
hvem faen er det som skal slette vær jævla post jeg legger på dette forume om jeg tør spørre ??? de 5 siste postene som jeg har hatt på spillegal .. forsvinner bare sporløst..

og jeg vil tørre å påstå at softmodding ikke er noen god måte å modde en xbox på..

jeg har faktisk modda xboxer i litt over 1 år nå.. så jeg tror jeg burde vite hva jeg snakker om...

og en annen ting er at vis man softmodder en xbox så skal det faktisk ikke så veldig mye kløneri så er hele dritten fucka seg og så må man instalere en chip eller flashe den


og en annen ting:
dette er en ulovlig form for å modde ting på fordi :
jo det er ulovlig fordi du bruker programmer til dette som er lagd med XDK
( http://xbox-scene.com/xdk.php ) men når man flasher biosen eller bruker modchip kan man bruke en linuks bios som er fult lovlig
 
#16
Opprinnelig skrevet av dkdaffy+19.12.2004, 03.29-->
<!--QuoteBegin-XxErrorxX
@19.12.2004, 02.51
Men jeg kan flashe alle xboxer fra 1.0-1.5 så slipper dere dette rote..(for 400kr+ porto)
Og du liker å stjele kunder fra Hayaka?
Unasett, ved å flashe, mister man også muligheten til live(med mindre det er en 1.0/1.1 box og du setter inn bryter, noe som vanligvis koster mer), og selvom man skal bytte hdd på en xbox med flash, så må man også fixe eeprom pånytt!(Hvis man skal ha live)...
150839​
[/b]

man trenger ikke å bytte eeprom .. og hvor vanbsklig tror du det er å låse en hardisk når man har modda den? jo det er bare å sette inn hardisken i xboxen.. og bruke et programm til å låse den feks evox .. men vis man skal låse en hardisk på en xbox som er softmodda så kan man ikke bare stappe hardisken inn i xboxen.. fordi xboxen nekter å lese hardiser som ikke er låst..når den er softmodda så da må man låse den med en annen hardisk eller en pc eller no

og vis man vil spille live med en xbox som er flasha som er 1.2-1.5 så er det bare å reflashe den til orginal bios.. og så flashe den tilbake.. det er litt komplisert men..
 
#17
Jeg har moddet xbox siden 1.0 sin tid!
Softmodding er vel kanskje ikke det beste, sefflings skaffer du deg chip, elelr eventuelt TSOP flash, men hvis du ikke har råd til detter er softmod mer enn bra nok, og tenk litt over at de som har lyst til å modde boxen sin kanskje bor et sted hvor man må betale porto i tillegg?!!
Dvs. 500(vanlig pris for innstalasjon)+penger for chip+porto to veier, da lønner det seg vel kanskje heller med en softmod?
Og er du heldig får du pruta prisene ned i tillegg :D .

Edit: Ja...bytte av eeprom er helt klart lettere på TSOP/chip, men det har vel ingenting med saken å si hvor lett det er når han tilbyr seg å gjøre det uanset?!

Edit 2: Postene dine blir sikkert slettet fordi du stjeler topicet til Hayaka!
Lag deg en egen tråd, og ikke ødelegg for Hayaka
 
#18
å reflashe så kan man likegodt reinnstalere sofmtodden også. og jeg tror nok det er bare du som ikke greier å holde deg unna standardfilene på C, din kløne. de fleste har klart seg som jeg har moddet til. De har både lagt inn filer og slettet uten røre softmodden og vil nok ikke si at det er lett å fjerne softmoddinga. jeg vil nok si at grunnen er likegodt hva du modder hvis du ikke skal ha live. Gjerne argumetn mot. og låse en hardisk kan du gjøre med hotswap. Du leser jo ikke andres innlegg jo
 
#20
Opprinnelig skrevet av XxErrorxX@19.12.2004, 04.42
og jeg vil tørre å påstå at softmodding ikke er noen god måte å modde en xbox på..

Jeg må si meg enig her. Softmodding er den desidert dårligste måten. Jeg har selv chippet godt over 100 xboxer og da utelukkende med chip. Startet helt tilbake til Enigmah chippene hvis noen husker dem. Det er veldig mange som ikke har noe særlig peiling og som klarer å fu*** opp et eller annet. Med en chip så er allting mye greiere å rette opp i.
Og Dkdaffy prisene ligger på 500,- inkludert chip så prisen blir 500,- + porto. Å legge på 200,- for å få en skikkelig løsning tror jeg de aller fleste er villige til.