MP3 på min PSP - Hvordan fungerer det?

#1
Jeg har lagt over noe musikk til min PSP, men selv om det tar opp plass på min memory duo stick får jeg ikke spilt av musikk på PSP.Trenger jeg noe spesielt program eller spiller PSP kun av spesielle filer?

Hvis noen hadde hatt noen tips hadde jeg blitt fornøyd!
 
#2
Du må lage en mappe som heter "MUSIC" på PSPen din, det vil si, når du er koblet til en PC. PSPen kommer opp som en removable disk med en mappe som heter PSP. Inn i den må du lage en ny mappe, MUSIC.

Det er begrenset hvor mange mapper du kan ha under hver andre. For eksempel, om du legger inn album, du kan ikke ha

PSP/MUSIC/U2/PoP/Discotheque.mp3

men må bruke

PSP/MUSIC/U2/Discotheque.mp3

Mener å huske jeg har lest dette en plass, uten at jeg kan vise til kilde.

MoFo2
 
#4
Memory Stick Duo og Memory Stick Pro Duo mener jeg skal virke. Har selv den sistnevnte, størrelse 512MB.

MoFo2
 
#5
Som MoFo2 sier så er det bare et par forskjellige minnekort som funker.
OG:
Du må formatere minnekortet før du kan begynne å føre over filer.

For å formatere går du på "Settings" (Helt til venstre i menyen) og trykker "pil ned" helt til du kommer til "System Setning", trykk da på "O" og trykk "pil ned" helt til du ser "Format Memory Stick", trykk O helt til du har formatert minnekortet. ;)
Da lager PSP'en mapper på minnekortet.
Når du da kobler PSP'en til PC'en og du åpner "Flyttbar disk" i Windows Explorer (hvis du har Windows da...),så åpner du mappa som heter "PSP" og du vil finne 4 mapper:
-Game
-Music
-Photo
-Savedata

Her kan du legge bilder i "Photo" mappa, og MP3\Atrac3 filer i music.
Da vil nok filene vises på din PSP, og du kan spille de av ! ;)
 
#9
dere som har kjøpt PSP på ebay.com Har noen spørsmål.

Hvor mye kom dette på PORTO osv

Og hva kjøpte dere.

Kan man spille spilla som kommer ut til salg i norge på den PSPen man bestiller fra ebay...

Har så lyst på PSP nå!!!!!!!!!!!!!
 
#10
1) Porto varierer på hvor fort du vil ha det - opp mot $40 for den raskeste fraktmetoden vil jeg tippe.

2) Jeg har PSP, 512MB minnekort, Hori-pouch, e2c Shure øretelefoner, Ridge Racers og Lumines.

3) PSP er sonefri på spillfronten, så du kan kjøpe spill i Norge og bruke på hvilken som helst PSP.

MoFo2
 
#12
Utsalgsprisen på PSP i USA er $250 og spill $40-$50. Om du ikke vil vente til US-release 24. mars, så må du forvente litt høyere priser enn det. Jeg betalte $350 for PSP og Ridge Racers for en stund siden.

MoFo2
 
#16
jaja, om jeg kjøper meg PSP kommer jeg nok ikke til å kvitte meg med iPoden min med det første...
 
#17
Nope, ikke som jeg kan se iallfall. MP3-sangen forsvinner når man trykker inn på noe annet - spill, bilder eller film - så jeg tviler på at det går an å "lure" seg unna og høre på MP3 midt i ett spill. Skal dog ikke se bort fra at Sony en gang slipper en oppdatering som gjør dette mulig.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#18
Hvorfor skulle de det? Altså, jeg forstår Custom Soundtracks på f.eks bilspill, men det er jo en grunn til at rollespill og andre heftig dialogbaserte sjangere ikke gir deg muligheten til å høre Britney Spears mens du diskuterer hvordan du skal redde kongeriket.
 
#19
Har fått meg psp og jeg er storfornøyd, men jeg trenger større minnebrikker, de største jeg har sett hittil er på 1gb noen som vet når det kommer større?
De koster flesk >.<
 
#20
Det finnes 2 GB til litt over 2000,-.

Edit:
Baronen: Er vel bedre for Sony om folk velger selv hva de vil ha? De som vil høre på Britney Spears i et RPG skal få lov til det, så er alle fornøyde. Selv ville jeg bare brukt det i racingspill og spill generelt uten noen form for dialog, men allikevel ... Hadde vært en fin tjeneste.