Husker ikke hvor lenge siden det er, men MS har ihvertfall lansert noe snusk som heter Games for Windows Live som i praksis er samme online tjeneste som Xbox 360 bruker. Det lyder kanskje stilig, men akkurat som på 360 måtte man også her betale får å bruke den fullverdige utgaven. Det syntes verken utviklere eller spillere at var noe særlig kult så nesten ingen spill endte opp med å bruke det og MS sine egne titler som Shadowrun og Halo 2 solgte ikke en dritt. Konsensusen var at å spille online har alltid vært gratis på PC (sålenge det ikke er en MMO) så hvorfor skal vi betale for det nå? Særlig med tanke på at Steam allerede tilbyr et lignende, men betraktelig mye bedre system og det ikke koster en dritt.
Dette har nå faktisk gått opp for MS så i dag har de annonsert at de dropper hele avgiftssystemet og går over til å kopiere Steam enda mer. Det nyeste de nå skal komme med er ei onlinesjappe ala Marketplace for å selge småspill.
I seg selv var aldri konseptet med Live på PC feil, men å ta penger for det var omtrent dømt til å feile. Særlig siden de aldri greide å signe opp noen orntlige utgivere til det. Sånn ellers kan vi nå peke på folk som villig kastet seg på betale-for-online-bølgen tilbake når Halo 2 ble lansert på Xbox 1. Hadde dere bare holdt ut hadde vi garantert sluppet avgiften i dag. Putt den i pipa deres gutter.
LINKH
Dette har nå faktisk gått opp for MS så i dag har de annonsert at de dropper hele avgiftssystemet og går over til å kopiere Steam enda mer. Det nyeste de nå skal komme med er ei onlinesjappe ala Marketplace for å selge småspill.
I seg selv var aldri konseptet med Live på PC feil, men å ta penger for det var omtrent dømt til å feile. Særlig siden de aldri greide å signe opp noen orntlige utgivere til det. Sånn ellers kan vi nå peke på folk som villig kastet seg på betale-for-online-bølgen tilbake når Halo 2 ble lansert på Xbox 1. Hadde dere bare holdt ut hadde vi garantert sluppet avgiften i dag. Putt den i pipa deres gutter.

LINKH