Nekter å selge The Punisher i Norge

#1
På grunn av de ekstreme mengdene rå vold i dataspillet The Punisher, har den norske distributøren valgt å ikke selge spillet til Norge og Sverige.

Spillet, som ikke er basert på filmen The Punisher, men tegneserien, lar deg møte de fleste av Punishers mest kjente fiender og allierte fra tegneserien. De fleste tegneseriehelter har en eller annen superkraft. Punisher har ingen slike krefter, han har bare hat og rå kraft kombinert med et voldsomt stort våpenarsenal.


Hva syns dere om det?
Jeg syns det er rart Grand Theft Auto serien kommer til Norge. :ehm...:
Så da syns jeg det er teit ikke The Punisher kommer til Norge!!!

Spille kommer til Pc, Xbox og Ps2

Gamer
 
#2
Opprinnelig skrevet av The sorte ice@12.01.2005, 12.59
Jeg syns det er rart Grand Theft Auto serien kommer til Norge.  :ehm...:
Så da syns jeg det er teit ikke The Punisher kommer til Norge!!!
Gamer
162292​
Tenkte akkurat på det samme. Det er vel hun der Valgjerd som har stukket kjepper i hjulene tenker jeg :p
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#3
Det går jo ann å ta hodet til folk, og stappe det inn i peisen mens de lever. =D
 
#6
vel, hvis spillet er noe likt filmen så er jo ikke det noen katastrofe... noen burde ha stukket kjepper i hjulene for at så dårlige filmer som the punisher blir laget.

men på den annen side så synes jeg det er latterlig at dataspill med Animert vold blir forbudt mens nyhetsstasjoner verden over sender direkte fra enhver krig som måtte oppstå. så for eksempel en fyr som ble kjørt ner av en tank å ble laget pannekake av mens hans 7-8 år gamle sønn så på. eller den videoen av den amerikanske soldaten som henrettet en ubevæpnet terrorist som var hardt såret fordi han angivelig latet som han var død... du leser i avisen nå om dagen fra sørøst asia å ser døde folk bli brent, eller blir spist på av ugler osv. hver bidige dag...

og aviser samt nyheter når ut til mange flere mennesker enn et spill gjør...

her er det snakk om å få prioriteringene sine i orden.
 
#7
Opprinnelig skrevet av Scwepps@12.01.2005, 17.24
vel, hvis spillet er noe likt filmen så er jo ikke det noen katastrofe... noen burde ha stukket kjepper i hjulene for at så dårlige filmer som the punisher blir laget.

men på den annen side så synes jeg det er latterlig at dataspill med Animert vold blir forbudt mens nyhetsstasjoner verden over sender direkte fra enhver krig som måtte oppstå. så for eksempel en fyr som ble kjørt ner av en tank å ble laget pannekake av mens hans 7-8 år gamle sønn så på. eller den videoen av den amerikanske soldaten som henrettet en ubevæpnet terrorist som var hardt såret fordi han angivelig latet som han var død... du leser i avisen nå om dagen fra sørøst asia å ser døde folk bli brent, eller blir spist på av ugler osv. hver bidige dag...

og aviser samt nyheter når ut til mange flere mennesker enn et spill gjør...

her er det snakk om å få prioriteringene sine i orden.
162449​

Spille er langt ifra som filmen.
 
#8
Helt tragisk....om distributøren er så redd for å komme i bråk så synes jeg det er veldig rart at dem da har solgt GTA spilla. Og grunnen til det er PENGER vil jeg tro. Gta spilla er så utrolig store....

Det enste distributøren bidrar med her er mere piratkopiering eller import.
 
#10
Opprinnelig skrevet av blizzy@12.01.2005, 14.24
Enig, det er valgerd svarstad haugeland som har skylden for dette....hvem blir med å bombe stortinget?
162338​
Først og fremst har vi Laila Dåvøy, hun er barneminister og jeg lærte meg fort å hate henne da hun prøvde å bannlyse GTA3
Men jeg hater også Valgerd, bare fjeset hennes for meg til hate henne mer.
 
#11
er det ikke bare å bestille fra england eller noe slikt? det funker jo å spille på pal!
synes også at det er tåpelig av de forbyr det, noe må være feil med måten de "styrer" landet på. takker også for at det ikke er basert på filmen. siden deg var ikke noe tess!
 
#12
Opprinnelig skrevet av daPainBringer@14.01.2005, 00.00
er det ikke bare å bestille fra england eller noe slikt? det funker jo å spille på pal!
synes også at det er tåpelig av de forbyr det, noe må være feil med måten de "styrer" landet på. takker også for at det ikke er basert på filmen. siden deg var ikke noe tess!
163240​

Det bare bestille på cdon Ikke noe vanskeligere. :tommelopp:
 

Lodin

Der Waaaah
#13
Har spillt PC versjonen i noen dager nå og må si meg rimelig imponert. For de som liker Max Payne spilla så er dette gromme saker, men det er helt riktig at det er sinnsykt voldelig. Det faktum at et av målene i spillet er å torturere folk på de mest jævlige måter sier vel egentlig sitt.
Syns likefullt det er galt å ikke selge spillet her til lands. Viser bare at vi snart må få inn et orntlig aldersgrense system.
 
#14
Vel, spillet er jo sensurert da. Hver gang du tar knekken på folk under avhør så dekkes det av en svart/hvit effekt som fjerner det meste av volds eye candy.

For dere der ute med modifiserte xboxer, dere har muligheten til å hente ned en liten snedig patch som fjerner denne svart/hvit effekten. Pluss den legger til blod når du slår fienden i fjeset.

Funker meget bra :D
 

Lodin

Der Waaaah
#15
Det er jo fortsatt ekstremt voldelig da. Jeg veit ihvertfall ikke om noe spill hvor man kan mate folk med håndgranater, dyppe huet dems i et galvaniseringsbad eller stappe dem inn i en trefliser. Hjelper jo lite med svart\hvitt filter når du fortsatt helt tydelig ser hva som skjer.
Går å venter på at noen skal patche PC versjonen. :ehm...:

EDIT: Fant dette på (ugh) Gamefas:
I know there has been a lot of anicipation for the PC release of the uncensor hack. Me Sniperfox and Snuffles have already released the xbox version and the feedback has been great. Its a lot of fun working with these guys! We're now working with another great guy shan_mj.

Ok the PC hack is comming!!! Dont worry, we havent forgoten about you PC users. Snuffles ran into a few snags trying to unlock the Black and White filter, but we have unlocked the "camera censors" So ther is progress being made.

As soon as we get the Black and White filter removed, you guys will be the first ones to get it!
 
#17
Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN@24.01.2005, 08.58
For dere der ute med modifiserte xboxer, dere har muligheten til å hente ned en liten snedig patch som fjerner denne svart/hvit effekten. Pluss den legger til blod når du slår fienden i fjeset.

Funker meget bra :D
167714​
Takk. Skal teste dette i løpet av nærmeste framtid :tommelopp:
 
#19
Prøvde demoen av spillet og kan ikke si at jeg ble imponert. Animasjonene var crap, og AIen var rett og slett elendig. Underholdene nok, men absolutt ikke noe jeg vil bruke spesielt mye tid på.
 
#20
Noe jeg ikke skjønner.

Er virkelig grafikken så ille at det behøves å forby spill, fordi det er for voldelig? Jeg lånte GTA3 av en kompis til Xbox her for noen dager siden. Jeg.. jeg ble skuffet. Grafikken var ikke god nok til at den viste noe skikkelig voldelig. Men så er det vel poenget det gjelder. At man har mulighet for å gjøre dette i spill sier vel sitt. Men det er da vel værre å vise bilder fra krig enn å lage spill som tar øynene vekk fra krigen? Tåpelige lover. Og Norge er ikke kjent for å ha mennesker som er sinnsvake i hodet, og som virkelig blir påvirket av dette. Faen så idiotisk. Forby det i Statene, og se at det skjer forskjeller. Forby det i Norge er latterlig.

Teite barneminister.